پرسش و پاسخ های کاربردی در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری

تاريخ : 11 اسفند

در این مطلب می خواهیم اطلاعات مفید و پرسش و پاسخ های کاربردی در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری را برای شما عزیزان منتشر کنیم..

پرسش و پاسخ های کاربردی در مورد رابطه جنسی در دوران بارداری, پورتال خبری فرهنگی گهر

آیا برقراری رابطه‌ی جنسی در دوران بارداری ضرر دارد؟

خیر. این یک ترس کاذب است که در بعضی زوج‌ها ایجاد می‌شود و به دلیل اینکه فکر می‌­کنند رابطه‌ی جنسی برای جنین­شان مشکل‌زاست از برقراری رابطه­‌ی جنسی در این دوران پرهیز می­ کنند. اما لازم است بدانند جنین در کیسه­‌ی مخصوص به خودش زندگی می کند و برقراری رابطه هیچ مشکلی برای او به وجود نمی آورد.

 

عده‌ای از خانم‌ها شکایت می‌کنند که در دوره بارداری تمایل چندانی به رابطه جنسی ندارند. این شکایت مشترک آقایان هم هست که به دلیل ترس یا عدم تمایل خانم‌ها چندان رغبتی به رابطه جنسی در این دوران ندارند. برای حل این مشکل زوج‌ها باید چه اقدامی انجام دهند؟ دکتر علی شیخ الاسلامی، پزشک عمومی و سکس‌تراپیست به سوالات رایج در این خصوص پاسخ می‌دهد:

کم شدن رابطه‌ی جنسی در دوران بارداری ممکن است باعث سردی جنسی شود و افراد گاهی به اجبار و برای رضایت شریک زندگی‌شان، با او رابطه برقرار می­ کنند، این درست استخیر. اجبار را اصلا توصیه نمی­‌کنم. رابطه ای که از سر اجبار اتفاق بیفتد رابطه ناقص و بدی است و در روحیه­‌ی زنان تاثیر بدی می­گذارد.

 

آیا افت میل جنسی خانم‌ها در دوره بارداری طبیعی است؟ 

در دوره­‌ی بارداری به واسطه‌­ی تغییرات هورمونی، میل جنسی اکثر خانم­‌ها كاهش پیدا می­‌کند. خانم‌ها در سه ماهه­‌ی اول و سوم بارداری کاهش میل جنسی را شاهد هستند اما در سه ماهه‌ی دوم میل جنسی­شان افزایش پیدا می­‌کند.

 

برای جلوگیری از افت بیشتر رابطه ی جنسی در دوره­ ی بارداری باید چه کرد؟

بهتر است برنامه‌ی رابطه‌­ی جنسی در این ماه­‌ها فراموش نشود. اگر خانم‌ها منع پزشکی نداشته باشند و برقراری رابطه‌­ی جنسی برای­شان ریسک به حساب نیاید می‌توانند تا ماه هشتم رابطه داشته باشند. البته در ماه­‌ها و هفته‌های آخر بارداری باید تا جایی که امکان دارد پیش نوازش قبل از رابطه‌ی جنسی افزایش پیدا کند تا خانم‌ها به اندازه­‌ی کافی تحریک شوند. در غیر این صورت رابطه برای خانم کمی سخت می­‌شود و ممکن است به علت دردناک بودن از آن امتناع کند. پیش نوازش را در زمان بارداری جدی بگیرید و بیشتر زمان رابطه را به این کار اختصاص دهید.

 

زنان چند وقت بعد از زایمان می‌توانند رابطه‌ی جنسی را شروع کنند؟

بعد از بارداری و زایمان معمولا توصیه این است که ۶تا۸ هفته رابطه‌ی جنسی بدون دخول صورت بگیرد و بعد از آن می‌توان رابطه­‌ی جنسی کامل داشت و هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد. البته با توجه به وضعیت جسمانی زنان این فاصله می­‌تواند بیشتر یا کمتر شود. کسانی که با روش سزارین بچهشان را به دنیا می­آورند می توانند رابطه جنسی­شان را زودتر شروع کنند.

 

بعد از مدتی دوری از رابطه‌ی جنسی به دلیل زایمان یا بارداری آیا بهتر است زن برای شروع رابطه پیش‌قدم شود و آمادگی خود را نشان دهد یا صبر کند شوهرش جلو بیاید و با ناز و نوازش به رابطه ترغیبش کند؟

فرقی نمی‌کند. من همیشه می‌گویم در این مورد نوبتی رعایت نمیشود. هر کدام از زوجین میتواند با شناختی که از طرف مقابل و همینطور رابطه‌اش دارد برای برقراری رابطه پیش‌قدم شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي