يک‌طلا و 2 نقره در دسته فوق‌سنگين به مولايي رسيد

روز پاياني رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرمان 2013 جهان که به ميزباني لهستان در حال برگزاري است، با برگزاري آخرين دسته رقابت‌ها يعني دسته فوق سنگين پيگيري شد.

يک‌طلا و 2 نقره در دسته فوق‌سنگين به مولايي رسيد

در اين دسته بهادر مولايي از ايران به رقابت 10 وزنه‌بردار ديگر رفت تا با توجه به وضعيت رکوردي وي در جدول وزنه‌برداران فوق سنگين، اميدهاي تيم اعزامي به اين رقابت‌ها براي کسب مدال همچنان زنده باشد

پرچم فوق سنگين در سال‌هاي اخير همواره توسط حسين رضازاده و سپس بهداد سليمي بالا بود و مولايي نيز براي تداوم اهتزاز پرچم کشورمان در اين دسته و با تفکر قهرماني و البته شکستن رکورد جهان البته در دوضرب و مجموع (پيش از اين مولايي بارها به رکورد دوضرب جهان در تمرينات حمله کرده بود) به مصاف حريفانش رفت.

مولايي براي آغاز حرکات يکضرب در حالي به روي تخته رفت که کار 6 نفر ديگر به پايان رسيده بود. مولايي براي حرکت اول خود وزنه 195 کيلويي را انتخاب کرده بود که به راحتي در مهار آن موفق بود.

بهادر در حرکت دوم خود در مقابله با وزنه 200 کيلويي باز هم عملکرد درخشاني داشت تا به اين ترتيب با توجه به وضعيت جدول، مدال يکضرب خود را قطعي کند. بهادر در حرکت سوم خود و در مهار وزنه 203 کيلويي نيز موفق بود تا مدال نقره‌اش را هم قطعي کند.

در اين دسته روسلان آلبگوف، نفر سوم المپيک 2012 لندن در پايان رقابت‌هاي يکضرب با ثبت رکورد 209 کيلوگرم به مدال طلا رسيد، مولايي دوم شد و ديگر وزنه‌بردار روس به برنز رسيد.

از نکات قابل توجه حرکات يکضرب اوت کردن آرتم اوداچين وزنه‌بردار مطرح اوکرايني بود و وي پس از ناکامي در وزنه 195 کيلويي از دور رقابت‌هاي يکضرب کنار رفت.

به گزارش فارس، با آغاز رقابت‌هاي دوضرب که براي معرفي جديدترين مرد قدرتمند جهان از حساسيت بالايي برخوردار بود باز هم بهادر مولايي، وزنه‌بردار شايسته کشورمان در حالي براي اولين‌بار روي تخته آمد که اين بار 8 نفر ديگر به کار خود پايان داده بودند.

بهادر حرکات دوضرب را با بالاي سر بردن وزنه 241 کيلويي آغاز کرد تا به اين ترتيب مدال نقره دوضرب و مجموع مولايي در اين رقابت‌ها قطعي شود. مولايي در مرتبه دوم وزنه بسيار سنگين 255 را به اهتزاز درآورد. در مرتبه سوم هم مولايي وزنه 261 کيلويي را بالاي سر نبرد و با مجموع 458 به کار خود پايان داد.

در حرکات دوضرب مولايي به خاطر وزن بدن کمتر نسبت به آلبگوف قهرمان جهان شد و وزنه‌برداران روس و اوکراين دوم و سوم شدند.

به اين ترتيب در مجموع نيز آلبگوف قهرمان جهان شد و مولايي و لاوچف از روسيه دوم و سوم شدند.

 

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه