X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي
loading...

ورود اولین کشتی تجاری به بندر شهید رجایی

دسته بندي : اخبار,اقتصاد
تاريخ : ۱ مرداد
بازديد : 411

ورود اولین کشتی تجاری به بندر شهید رجایی

ورود اولین کشتی به بندر شهید رجایی نشان دهنده ترک در دیوار تحریم ها است و امیدوار هستیم این ترک ها تبدیل به شکاف شود و دیوار سخت تحریم به زودی فرو بریزد و ما بتوانیم که در حوزه بین الملل تجارت‌مان را مانند بقیه مردم دنیا انجام دهیم.

 نخستین کشتی بین المللی با ظرفیت ۶ هزار کانتینر مستقیم وارد بندر شهید رجایی شد.این کشتی که متعلق به شرکت کشتیرانی «ون هایی تایوان» است با رفع تحریم های بندری و دریانوردی،کالاها از طریق خطوط لاینر به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی شد،در حالیکه پیش از این کالاها، نخست به بنادر کشورهای ترکیه، امارات، گرجستان،عمان و امارات منتقل و از آنجا با یک کشتی دیگر به ایران حمل می شد،موضوعی که مشکلات زیادی را برای بازرگانان به وجود آورده بود و باعث افزایش هزینه ها برای آنان می شد.این تبادل مستقیم محموله ها بین ۴۰ تا ۱۰۰ دلار در هر تن هزینه تمام شده کالا را برای تجار ارزان تر می کند. این کشتی با ظرفیت ۶ هزار TEU کانتینر از بندر سنگاپور به جبل علی و از آنجا به به بندر شهید رجایی آمده است.کشتی مذکور که ۲۶۰ متر طول و ۳۳ متر عرض دارد، قرار است در ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی ۹۰۰ کانتینر را بارگیری و ۸۰۰ کانتینر را نیز تخلیه کند.خط کشتیرانی ون های تایوان یکی از ۲۰ خط کشتیرانی برتر دنیاست که تا پیش از تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه های بیمه های دریایی، به بزرگترین بندر تجاری ایران تردد داشته است.

 ورود اولین کشتی تجاری به بندر شهید رجایی

مجید رضا حریری نایب رئیس اتاق بازرگانی چین در خصوص ورود نخستین کشتی بین المللی به شکل مسقیم به بندر شهید رجایی به پنجاه و پنج آنلاین می گوید:«ورود این کشتی به بندر شهید رجایی نشان دهنده ترک در دیوار تحریم ها است و امیدوار هستیم این ترک ها تبدیل به شکاف شود و دیوار سخت تحریم به زودی فرو بریزد و ما بتوانیم که در حوزه بین الملل تجارت‌مان را مانند بقیه مردم دنیا انجام دهیم.»

بخوانید :   واردات 364 قلم کالای خارجی به کشور ممنوع شد

نایب رئیس اتاق بازرگانی چین،تاکید می کند:«اثر روانی ورود این کشتی می تواند آغازی باشد بر پایان یک دوره از محدودیت های تجاری که برای ایران به وجود آمده بود،البته به این مفهوم نیست که ما در کوتاه مدت فکر کنیم که همه این محدودیت ها برداشته می شود، ورود این کشتی می تواند نقطه آغاز و عطفی بر تسهیل این موضوع باشد.علاوه بر موضوع حمل و نقل که یکی از مواردی بود که در تحریم ما را آزار می داد، موضوع دیگری که وجود داشت مشکلات سیستم بانکی است. امیدوار هستیم تا ۴ ماه آینده بتوانیم اولین ال سی های خود را در بانک های بین المللی باز کنیم و به نقطه ای برسیم که دیوار تحریم ها به طور کامل از دور کشور ما با درایتی که مسئولان نظام در مذاکرات از خودشان بروز می دهند برداشته شود.»

نایب رئیس اتاق ایران و چین ادامه داد:«تحریم ها هم در حوزه صادرات و هم در حوزه واردات زمین بازی را در عرصه بین الملل برای ما کوچک کرده بود و آمارهای یکی دوساله گمرک نشان می دهد که بیش از ۶۰ درصد واردات و همینطور در صادرات از ۴ یا ۵ کشور آسیایی انجام می شود و این  موضوع باعث می شد که هم از قدرت چانه زنی تجار ما کاسته شود و هم اینکه کیفیت کالاهایی که می گیریم از نظر کیفی و از نظر هزینه به ضرر کشور باشد، زمانی که شما تعداد شرکای تجاریتان محدود می شود محدودیت هایی هم به کمیت کالا، کیفیت و قیمت آن وارد می شود، آنچه که تجارت ما احتیاج دارد فضای آزاد و استفاده از ابزار تجاری است.رقبای ما در دنیا چه در حوزه واردات و چه در حوزه صادرات ابزارهایی را مانند، حمل و نقل، بانک، بیمه، بازارهای نامحدود و … در اختیار داشتند که ما از آن محروم بودیم.»

بخوانید :   بمب گذاری مقابل خانه پدر شهيد حججی / عكس

حریری در خصوص محدودیت های حمل و نقل دریایی می گوید:«حمل و نقل ما با مشکلات بسیار زیادی روبه رو بود.مثلا برای وارد کردن یک کالا به کشورمان، باید کانتینرهای خود را به دبی می بردیم و کالا را از یک کانتینر خارج می کردیم و وارد کانتینر دیگر می کردیم و با کشتی دیگری وارد کشور می کردیم.همه این موارد هم هزینه را برای ما بالا می برد و هم در کیفیت کارمان اثر می گذاشت و قدرت چانه زنی‌مان را محدود می کرد، ما حدود ۳ سال است که نمی توانستیم از سیستم های بانکی که ریسک را در صادرات و واردات پایین می آورد استفاده کنیم، صادرات و واردات ما مبتنی بر ریسک پذیری بسیار بالایی بود، ما پول را می دادیم سپس کالایمان به دستمان می رسید، دست ما به جایی بند نبود و این موضوع باعث می شد تا  که مورد سواستفاده های بزرگ قرار بگیریم.کالایی را هم که می خواستیم بفروشیم وقتی  می فروختیم و به دست خریدار می رسید، بعد از آن منتظر می ماندیم تا پول را یک جایی که خودش می تواند به ما تحویل بدهد، ما چند جا در دنیا پول را می گرداندیم تا بتوانیم آن را به صورت پول یا کالا وارد کشور کنیم.همه این موضوعات هزینه های مضاعفی روی سربار تجاری ما ایجاد می کرد که امیدوار هستیم با رفع این موانع در فضایی برابر بتوانیم با دنیا وارد تجارت بین المللی و فرامرزی بشویم.»

بخوانید :   مدارس روز شنبه 30 اردیبهشت تعطیل هستنند؟

منبع: ۵۵online.ir

(کل ۱۱۹ , ۱ آمار امروز)
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي