واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!

دسته بندي : اقتصاد,⭐ اخبار
تاريخ : 4 تیر

واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته به همراه برخی اعضای کابینه از منطقه توچال بازدید کرد.

واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

واردات ممنوع شد!

بنا به گزارشات خبرگذاری ها وزیر صنعت در نامه‌ای به رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، واردات ۱۳۳۹ قلم کالا را ممنوع اعلام کرد.

براساس قانون جدید واردات که کالاهای لوکس و غیرضروری و اجناسی که در داخل مشابه آنها تولید می شود ممنوع اعلام گردید، لباس های برند و مارک های مشهور ورزشی نیز مانند آندرآرمور که رئیس جمهور در بازدید از توچال به تن کرده بود وارداتش ممنوع می شود.

بر اساس ابلاغیه وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان توسعه تجارت و در پی تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ثبت سفارش ۱۳۳۹ ردیف کالا ممنوع شد.

این کالاها به دلیل تولید مشابه داخل در لیست ممنوعه وارداتی قرار گرفتند.

 وزیر بهداشت و رئیس دفتر رئیس جمهور، دکتر روحانی را همراهی کردند.

واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

در عکس‌هایی که از این بازدید منتشر شده، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز همچون رئیس جمهور، با لباس ورزشی در این بازدید حضور دارند.

واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

لیست برخی از کالاهای ممنوع ورود

گروه اقتصادی: واردات ۱۳۳۹ ردیف تعرفه‌ای ممنوع شده که نزدیک به ۱۴۰۰ قلم کالا هستند. با برخی از این کالاها بیشتر سروکار داریم و می‌توانیم به این چند دسته اشاره کنیم:

واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

خوراکی‌ها

به گزارش بولتن نیوز، شیرخشک صنعتی، عسل طبیعی، چای سبز، چای کیسه‌ای، بیسکوئیت و ویفر، سیب‌زمینی، زیتون، سس گوجه‌فرنگی، آبجوی غیرالکلی، آب و آب‌معدنی، قوطی کمپوت و کنسرو، قوطی نوشابه و آبمیوه، سرکه و…

لوازم خانگی و بهداشتی

اشیاء سر میز یا آشپزخانه، هود، یخچال‌فریزر، صندوقچه، کابینت، ویترین، آب‌سردکن و آب‌گرم‌کن، دستمال‌ بهداشتی‌آرایشی، صابون، مایع رخت‌شویی، شمع، ملامین، کاغذتوالت، دستمال‌سفره، پتوبرقی و سفری، کف‌شور، قاب‌ دستمال، اجاق‌گاز، فر، گردگیر، ظرف‌شویی و روشویی از فولاد زنگ‌نزن، لوازم‌بهداشتی یا پاکیزگی، در و کابین آسانسور، ماشین لباس‌شویی تمام‌اتوماتیک و دوقلو، چرخ‌خیاطی، اتو، جاروبرقی، آب‌میوه‌گیری و آسیاب، ریش‌تراش، ماکروویو، انواع فرها و خوراک‌پزها، قوه‌ساز و چای‌ساز، توستر، دربازکن تصویری و غیرتصویری، سینمای خانگی، انواع گیرنده تلویزیون دیجیتال، گیرنده تلویزیون اینترنتی، لامپ و…

لوازم اداری و درسی

واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

در و پنجره، پرده‌کرکره، لوازم برای دفتر کار و مدارس، مجسمه زینتی، صنایع‌دستی چوبی، پاکت، کارت‌پستال، دفاتر حسابداری، دفترچه مشق، جلد کتاب و پرونده، انواع گاوصندوق، قفسه بایگانی، زنگ اخبار، قاب عکس، مداد و مدادرنگی، فلاسک و…

پوشاک

واردات لباسهای دکتر روحانی ممنوع شد!, پورتال خبری فرهنگی گهر

لباس‌های دوتکه مانند کت و جلیقه و شلوار برای مردان و کت و دامن برای زنان، لباس‌های دوخته‌ شده با پارچه کش‌باف و قلاب‌باف، جوراب واریس، جوراب ساق‌بلند زنانه، شال، دستمال‌گردن، چادر و روسری، مقنعه و روبند و مانند آن، گن، سینه‌بند، کرست، دستکش و نیم‌دستکش، و سایر لباس‌های مردانه و زنانه.

مواد

سنگ‌های آکوسین، رخام، مرمر، تراورتن، مرمریت، قلوه‌سنگ، خاک رس، گج، آهک، سیمان، کروم و انواع سنگ و چدن و…

ابزارها و نقلیه‌ها

اره، تیغه، سوهان، انبردست، قیچی، لوله‌بر، منگنه، فلزبُر، آچاربکس، چکش، پیچ‌گوشتی، رنده و اسکنه، دستگاه علف‌زن، تراکتور، خودرو کارتینگ، آمبولانس، وسایل نقلیه با موتور برقی، کامیون حمل بتن و ماشین آتش‌نشانی.

و برخی دیگر

ماسک جراحی و کمربند و جلیقه نجات، کفش اسکی، کلاه، هلی‌شات، دسته بازی و…

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي