همین حالا شما خوشبختید!

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 21 مهر

بهترین راه زندگی کردن چیست؟ چند لحظه ای تامل کنید، سپس پاسخ دهید!!!

همین حالا شما خوشبختید!, پورتال خبری فرهنگی گهر

گاهی اوقات فکر می‌‌کنم مهم نیست …چی داشته باشیم یا چقدر، مهم این است كه از همانی كه داریم راضی باشیم ؟! آدم‌هایی را می‌شناسیم که خیلی چیزها دارند اما باز هم احساس خوشبختی نمی‌‌کنند ولی کسانی هم هستند که کم دارند ولی راضی‌اند شاید رضایت از زندگی همان خوشبختی است ، اگر این درست باشد، پس باید برای خوشبخت بودن یاد بگیریم که راضی باشیم»

زندگی مجموعه‌ای از لحظه‌هاست! چون پشت این لحظه، لحظه بعدی  و پشت اون لحظه بعدی و بعدی و …پس، اگر می‌خواهید  در كلیت بزرگ زندگی راضی باشید اول باید تمرین كنید تا در لحظه راضی باشید.

استادی که درس شادبودن می‌داد می‌گفت :
“اگه كسی تصمیم بگیرد فقط  در لحظه اكنون راضی باشد، بعد ، به لحظه بعدی كه رسید، باز در لحظه اكنون راضی باشد و بعد به لحظه بعدی كه رسید باز …..

او فقط برای راضی و شادبودن در یك لحظه تلاش كرده است، اما یك دفعه می‌بیند پنج سال است كه راضی و خشنود است! اگه كسی از لحظه اكنونش ناراضی باشد، بعد، از لحظه بعد هم نا راضی باشد ، بعد... به خودش می‌اید و می‌بیند پنجاه سالش است و همه این پنجاه سال را نا راضی بوده است ! ”

به همین دلیل دانشمندان ذهن به لحظه، اكنون می‌گویند: لحظه ابدی اكنون. این استاد می‌گفت:
شرط رضایت این است  كه در لحظه ابدی اكنون راضی و شاد باشید!!
اصلا” مهم نیست در لحظه اكنون چی كار می‌كنید، فقط تصمیم بگیرید مراقبه كنید كه از هر كاری كه  در لحظه انجام میدهید احساس رضایت و شادی كنید. به این كار می‌گویند مراقبه لحظه ابدی اكنون. این كار، اتفاقا” بر خلاف تصور، كار خیلی راحتی نیست. دانشمندان معتقدند در هر عمل و كاری كه انجام می‌شود  مقداری انرژی نهفته است و ما فقط در صورتی كه روی ان كار مراقبه داشته باشیم می‌توانیم ان انرژی را دریافت كنیم.

برای مثال از صبح شروع می‌كنیم. از خواب که بیدار شدیم، دست و صورتمون را می‌شوییم و در همون حال به صد تا چیز فكر می‌كنیم، سپس صبحانه می‌خوریم در حالی كه فكرمان هزار جای دیگر است غیر از صبحانه خوردن. بعد… در واقع هر كاری كه انجام می‌دهیم به همه چیز فكر می‌كنیم غیر از همان كار. این باعث می‌شود انرژی پنهان كارها را دریافت كه نكنیم، هیچ! كلی هم انرژی ذخیره شده‌مان را نیز بی‌جهت خرج كنیم!

زندگی در لحظه حال نیاز به تمرین زیادی دارد اما قطعا قابل دسترسی می باشد.

همین حالا شما خوشبختید!, پورتال خبری فرهنگی گهر

تمرین‌هایی برای درك و لذت بردن در لحظه ابدی اكنون:
از فهرست های انجام کار خلاص شوید اگر می خواهید در حال زندگی کنید، باید برنامه ریزها و فهرست ها را کنار بگذارید. فقط اجازه دهید آنچه قرار اتفاق بیفتد و هنگامی که پیش آمد با آن درگیر شوید. مشکلی که در رابطه با فهرست ها وجود دارد این است که باعث می شود شما به پیش بینی آینده بپردازید و درنتیجه نگران این باشید که اگر مطابق لیست کارها به اتمام نرسد چه کنید؟

نفس عمیق بکشید آیا می دانید که تنفس به شما کمک می کند تا با لحظه حال تماس پیدا کنید؟ این کارهایی است که می توانید انجام دهید:

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید، تمام مشغله های ذهنی خود را پاک کنید.
حالا نفسی عمیق بکشید. هوا را استنشاق کنید.

روی حرکت هوایی که وارد شش ها و دیافراگم شما می شود تمرکز کنید. حال هوا را به آرامی توسط دهان خود از بدن خارج کنید.

اکنون هر بار که شش ها و دیافراگم شما کاملا آرامش می یابند را احساس کنید.
زمانیکه در حال انجام این کار هستید، می توانید به پیام های پنهان گوش دهید یا با آنها صحبت کنید. پیام های پنهان می توانند شدیدا قوی عمل کنند به خصوص اگر به آنها اجازه دهید نه تنها بر روی ضمیر ناخودآگاه شما، که بر روی ضمیر هوشیار شما نیز چیره شوند.

برخی از پیام های پنهان که می توانید آنها را به کار برید عبارتند از:
من در لحظه حال زندگی می کنم
من خودم را روی لحظه کنونی متمرکز می کنم
من مایل در زمان حال زندگی کنم
من بر گذشته و آینده مقدم هستم
من امروز با روح و ذهن خود در آغوش می گیرم

ببخشید با بخشش افرادی که به شما آسیب رسانده اند و بخشیدن خودتان به خاطر اشتباهاتی که انجام داده اید، اجازه دهید گذشته برود. همچنین با بخشش شما از احساسات منفی مانند تنفر، خشم، درد و … رهایی می بابید.

واقعیت را بپذیرید واقعیت می گوید شما نمی توانید آینده را کنترل کنید. شما قطعا می توانید برنامه ریزی کنید اما آن چیزی را تضمین نمی کند.

شما نباید به خاطر آینده مشقت بکشید، وقتی می دانید واقعا نمی توانید پیشامدها را پیشگویی کنید. تنها بیاموزید از امروز لذت ببرید.

اطراف خود را با افراد مثبت اندیش پر کنید افراد مثبت اندیش اغلب افراد شادی هستند. آنها آینده خود را پیش بینی می کنند اما اجازه نمی دهند که این موضوع چگونگی زندگی آنها را در زمان حال کنترل کند. آنها از گذشته خود ناله و شکایت نمی کنند. می توانید از آنها خیلی چیزها بیاموزید.

و حرف  آخر این که:
اگر بطور کامل در لحظه زندگی کنید، از گذشته آسیب نمی بینید.
مهم نیست گذشته چه بوده است . در زمان حال زندگی کنید

هنر زندگی کردن در لحظه حال ، هنری که کمتر کسی از آن بهره مند میباشد اما اگر بتوان آن را بدست آورد زندگی سرشار از لذت خواهد شد.

پس،  لبخند بر لب داشته باش. حالا آماده باش تا در لحظه ابدی اكنون، شاد و راضی باشی. از همین حالا شروع كن! چون امروز اولین روز از روزهای باقی‌مانده عمر توست.
منابع: ایسنا /پارسی بلاگ /سایت مناسب/تبیان

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي