همه چیز درباره ربات جراح

تاريخ : 8 آبان

همه چیز درباره ربات جراح

همه چیز درباره ربات جراح, پورتال خبری فرهنگی گهر

یک تیم مهندسان آمریکایی در دانشگاه واندربیلت به رهبری «اریک بارت» رباتی ساخته‌اند که قادر است مغز را از طریق گونه جراحی کند؛ این عمل برای درمان صرع شدید استفاده شده که مفید بوده است.

 

جراحان می‌توانند با استفاده از این ربات و از طریق یک راه میانبر، بیمار را درمان کنند و به جمجمه دست نزنند، در نتیجه عوارضی ندارد و در مدت زمان کوتاهی بیمار درمان خواهد شد.

 

سوزن این دستگاه از چند لوله به طول ۱.۴ میلی‌متر با سیستم پنوماتیک ساخته شده است، برخی از قطعات منحنی هستند که باعث می‌شوند سوزن به طور مستقیم وارد هیپوکامپ شود و به قسمت‌های دیگر آسیب نرساند.

 

اریک رهبر تیم مهندسان گفت: ما این توانایی را داشتیم که رباتی بسازیم که دیگران نتوانستند بسازند و این دستگاه بزرگ‌ترین تأثیر را در درمان دارد. سوزن این دستگاه مغناطیسی نیست و با اسکنر تداخلی ندارد؛ قسمت‌های دیگر دستگاه با چاپ سه بعدی از پلاستیک ساخته شده‌اند و مانیتورینگ سوزن میلی‌متر به میلی‌متر جلو می‌رود و اجازه می‌دهد تا پزشکان سوراخ بسیار کوچک ایجاد کنند.

 

«جوزف نمات» یکی دیگر از اعضای تیم گفت: اولین آزمایش جراح ربات بر روی یک سر مصنوعی نشان داد، عملیات موفقیت آمیز و بسیار دقیق بود اما هنوز هم آزمایش‌هایی باید انجام شود.

 

محققان تصمیم دارند این عملیات را بر روی اجساد انجام دهند و امیدوارند دستگاه در سال ۲۰۲۰ تکمیل شده باشد.
 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي