هشدار: مغز پسته قرمز نخرید

تاريخ : 14 اسفند

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در خصوص خرید پسته‌خندان هشدار داد و از مردم خواست تا از خرید این نوع پسته خودداری کنند.

هشدار: مغز پسته قرمز نخرید, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش گهر به نقل از عصرایران،سید‌محمود میرمعینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به جهت اینکه پوسته خارجی این پسته‌ها از هم فاصله دارد انواع میکروب و گرد و غبار به راحتی درون آنها نفوذ کند. به همین علت بارمیکروبی این نوع پسته‌ها بالاست و بهتر است افراد پسته‌هایی که پوسته خارجی آنها اندکی از هم فاصله دارد را خریداری کنند.

مدیر نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه افزود: مشکل دیگر در زمینه پسته‌های خندان نوع فرآوری این پسته‌هاست که آنها را غیرقابل مصرف می‌کند. بیشتر این پسته‌ها اینگونه تهیه می‌شوند که پسته‌های دربسته را داخل آب‌گرم قرار داده و پس از انبساط و گرم‌شدن آنها را داخل آب سرد قرار می‌دهند و بدین ترتیب پوسته خارجی پسته‌ها از هم باز می‌شوند. این فرآیند موجب می‌شود تا عمده ویتامین‌های پسته از بین‌رفته و کم شود و پسته کیفیت خود را از دست دهد و ویتامین‌هایی که با مصرف پسته مورد نیاز است به بدن نرسد.

وی همچنین با بیان اینکه مغزپسته قرمزرنگ وجود ندارد، اظهار کرد: اصل مغز پسته، سبزرنگ است و مغز پسته قرمز وجود نداشته و این مغزها رنگ شده و غیربهداشتی هستند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي