هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/07/29)

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 30 مهر

سیزدهمین برنامه ۹۰ در لیگ ۹۲ از ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آغاز شد و همانند گذشته، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته‌ سیزدهم لیگ بر‌تر و حاشیه آن  پرداخت.

به گزارش «تابناک»، در آغاز برنامه، آیتم ۹۰ درجه به نمایش درآمد و سپس قرعه‌کشی هفته گذشته نیز انجام شد. در ابتدای برنامه گزارشی ۵ دقیقه ای از دیدار تیم های ایران و تایلند و حاشیه های این بازی پخش شد.

هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(92/07/29), پورتال خبری فرهنگی گهر

مسعود مرادی کارشناس داوری برنامه نود بود ، وی بر این باور بود که در بازی پرسپولیس و داماش، محمد مختاری مدافع داماش در اوائل بازی بخاطر حمل توپ با دست باید با کارت زرد دوم اخراج می شد، جالب این که کمک داور بازی پرچمش را در این صحنه بلند کرد ولی داور اعتقاد دیگری داشت تا فریاد دایی بلند شود و حوادث دیگر بوجود بیاید ، ضمنا گل اول پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسید، همچنین اخطار اول کفشگری اشتباه بود و  اخراج وی نادرست بود .

ضمنا مرادی در مورد بازی تراکتور و بازی فولاد بر این باور بود که پنالتی فولاد صحیح نبود .

در ادامه محمد مهدی غفاری مربی تیم ملی نوجوانان از امارات روی خط تلفنی برنامه ۹۰ آمد و عنوان کرد: فیلم بازی تیم آرژانتین را دیده بودیم و نسبت به نقاط ضعف و قوت این تیم آشنایی داشتیم و در تمرین روی این مسائل کار کردیم. وی ادامه داد: اینجا واقعا گرمای هوا بیداد می کند و بچه ها واقعا خوب بازی کردند و حتی اگر بیشتر تلاش می کردیم می توانستیم بازی را ببریم.

سپس گزارشی از جر و بحث علی دایی با داور چهارم ، اکرمی در بازی اخیر پرسپولیس پخش شد که مشخص شد داور چهارم شیطنت کرده است.

پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم پرسپولیس بازیگر فعلی سریال «پژمان» امشب مهمان برنامه نود بود 
در ابتدا گلهای پژمان جمشیدی پخش شد ، وی در این مورد اظهار داشت: تا زمانی که زنده ام خودرا یک ورزشی می دانم و فوتبال برای من چیزی فراتر از عشق است. من سال ۶۹ بازی خود را شروع کردم و خود را یک فوتبالی می دانم.

جمشیدی در این برنامه افشاء کرد از دوستان قدیمی عادل فردوسی پور بوده و گفت از بین همه دوستان فردوسی پور در شریف فقط عادل فرار مغزها نکرده است!

عادل فردوسی پور در ادامه افشاء کرد که دوستی دیرین با برادر پژمان جمشیدی داشته است . او گفت با برادر پژمان در دانشگاه شریف هم دوره بوده است ، برادری که به خارج از کشور رفته است. پژمان هم در ادامه گفت:« از جمع ۱۰ نفره دوستان شما همه رفتن خارج و فقط تو ماندی عادل. ولی کاش عادل تو دوست داداشم نبودی چون همیشه من از این دوستی ضربه خوردم. اگر تو دوست داداشم نبودی حتما بازی های ملی ام هم بیشتر می شد!

وی در بخشی از حرف هایش گفت : در حال بازی در یک تله فیلم هستم و چند روز دیگر فیلمبرداری این تله فیلم نیز به پایان می رسد. وی در مورد تحصیلاتش گفت: بخاطر حضور در تیم ملی مشکلاتی در دانشگاه بریم بوجود آمد، وی ادامه داد: طی ۹ سال ۹۰ واحد درسی پاس کردم، چرا که خیلی مرخصی می گرفتم و دنبال فوتبال بودم. البته شوخی های فردوسی پور مجری ۹۰ با وی جالب بود .

پژمان جمشیدی در مورد سریال پژمان گفت: این سریال مد نظرم بود و می خواستم در این رابطه سریالی ساخته شود، پس از مدتی قاسم خانی به من گفت شبکه ۳ از این طرح استقبال کرده و می خواست نقش پژمان را یک فوتبالیست بازی کند و قرار بود دنبال یک نفر برای این نقش باشیم که پیمان قاسم خانی این پیشنهاد را به من داد و در ابتدا شوکه شدم ولی پس از اینکه با هم صحبت هایی داشتیم این پیشنهاد را پذیرفتم و باید بگویم حتی یک درصد هم از کار خود پشیمان نیستم.

ضمنا وی در مورد نقدهایی که در خصوص این سریال شده است گفت: نقدهای کمی از این سریال شد و مردم پذیرفته اند که در کار طنز گاهی اوقات تفاوتهایی با واقعیت وجود دارد و با این حال من تمام نقدها را با دقت مورد بررسی قرار می دهم. این سریال در مورد پژمان جمشیدی است و در آن قصد بی احترامی به فرد خاصی نداریم.

وی در مورد تحصیلات فوتبالیست ها و نقذهای موجود گفت: در هر حرفه ای افراد تحصیلکرده و بیسواد وجود دارد و این مسئله ای طبیعی است و تمام آنها دوست داشتنی هستند.

وی ادامه داد: سریال پژمان با استقبال زیادی مواجه شده است و خیلی از مردم بخاطر این سریال از من تشکر کردند.

 مدیرعامل تراکتورسازی: داور عمدا پنالتی گرفت 
سپس حمید زینی زاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی روی خط تلفنی برنامه آمدو گفت: متاسفانه برخی مشکلات در داوری باعث می شود بر روی سکوها تشنج ایجاد شود که این مسائل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد شادی پس از گل پریرا و گذاشتن توپ زیر پیراهنش گفت باید این بازیکن توبیخ شود ولی فردوسی پور مواردی را از جمله شادی پس از گل جواد نکونام مثال زد که پس از به ثمر رساندن گل این نوع شادی پس از گل را انجام دادند.

البته در همین حین فردوسی طی گزارشی از بازیکنان معروف دنیا از جمله مسی، کاکا و غیره و همچنین خوشحالی بعد از گل نکونام را پخش کرد و اعلام داشت : که این خوشحالی امری عادی ست .

مسعود مرادی در مورد پرتاب توپ از سوی پریرا به سمت هواداران تراکتور گفت : از نظر قوانین فوتبال این مسئله فقط کارت زرد دارد.

سپس حسین فرکی سرمربی تیم فولاد روی خط تلفنی آمد و گفت: زدن ضربه به توپ و پرتاب آن به سوی هواداران تیم رقیب را نمی پسندم و این مسئله را به بازیکن تیممان گوشزد کردیم و از این بابت ناراحت شدیم و نباید حرکاتی را شاهد باشیم که هواداران را دچار تنش کنند.

وی در مورد محرومیت پریرا گفت: اعتقاد نداریم که این محرومیت باید به این دلیل انجام شود ولی اگر کمیته انضباطی این تصمیم را گرفته به حکم آن احترام می گذاریم البته این قضیه را از طریق باشگاه پی گیری خواهیم کرد.

وی در مورد پنالتی مشکوک در این بازی گفت: اگر داور به عمد این پنالتی را گرفته که باید با داور برخورد شده و داور را کنار بگذارند. آقای مرادی کارشناس داوری است و می گوید پنالتی نبوده است.

زینی زاده در این رابطه گفت: این پنالتی اشتباه داوری نبوده بلکه تخلف داوری بوده است.

مسعود مرادی در ادامه این بحث افزود: چرا تمام بحث ها را به تخلف و اشتباهات داوری ربطمی دهید؟ این مسئله برای داوری ایران بسیار بد است و داوران ما همگی تمام تلاش خود را می کنند که بهترین قضاوت را داشته باشند.

در قسمت پایانی برنامه ۹۰ بخش گزارشی در مورد “رزمجو” خبرنگار خوشنام و پیشکسوت دنیای ورزش پخش شد که اکنون به عنوان راننده تاکسی فعالیت می کند . به نظر می رسد رزمجوی عزیز این پیشکسوت عزیز و پاک عرصه خبرنگاری به علت سلامت کاری مانند اکثر پیشکسوتان عرصه خبری وضع مالی چندان مناسبی ندارد هر چند وجدان پاکش جاودانه خواهد ماند .

شاید اگر این پیشکسوتان عرصه خبری به مانند برخی ها از ستار خان( ل. ق. ک. و…) خط می گرفت الان کاخ نشین بود ولی هرگز شرافتش را به مادیات نفروخت ، عزیز است و عزیز خواهد ماند .

وی در ادامه عنوان کرد: ما آلوده کار خبر و فوتبال هستیم اما زمانی می شود که روح آدم، آدمی را منع می کند. متاسفانه آلودگی ها نسبت به پاکی ها برتر شده و کار را برای حضور ما بسته است.
رزم جو در بخش پایانی اظهارات خود گفت: قابل کتمان نیست که آلودگی فوتبال به برخی از همکاران ما در کار خبر سرایت کرده و آنها نیز به دلالی روی آورده اند اما در مجموع خیلی افراد پاک هم در این کار وجود دارند.

البته در این برنامه ۹۰ هم خبری از افشاگری و امثالهم نبود و مسعود مرادی و فردوسی پور مجری ۹۰ هم اشاره کرد ند که کمتر به این موارد اشاره شود بهتر است ! چون فوتبال ما کالا پاک است ؟

کسر امتیاز قانونی نیست
غلامرضا رفیعی کارشناس حقوقی فوتبال روی خط تلفنی آمد و مسائلی را در خصوص کسر امتیاز عنوان کرد که در تصاویر زیر به آن اشاره شده است و در پایان اظهار داشت که کسر امتیاز از باشگاه های پرسپولیس و تراکتورسازی به خاطر تماشاگران خلاف قوانین فیفا است.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس:همجه همگانی علیه دایی برنامه ریزی شده بود
محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس آخرین مهمان تلفنی برنامه بود و از تمامی فوتبال دوستان خواست مشکلات موجود در بازی ها را به داوری ربط ندهند و عنوان کرد ما یکبار نسبت به داوری اعتراض کردیم که مستنداتی نیز ارائه دادیم.

وی در مورد محرومیت دایی گفت: چرا یک دفعه هجمه ای بر علیه دایی راه می افتد و هم سرمربی را محروم می کنند و هم از باشگاه کسر امتیاز می شود.

وی ادامه داد: ۲۰۰ نفر سازمان یافته از تیم رقیب امده و کاری کرده اند که ما به یک چهره بین المللی تبدیل شویم وسر زبان ها بیافتیم.

وی گفت: این اشتباه داور است و به نظر من باید داور را محکوم کنند، من این قضیه را خلاف میدانم و بطور قطع با این مسئله بطور جدی برخورد خواهم کرد، مسعود مرادی نیز گفته های رویانیان را در خصوص اشتباه داور چهارم بازی پرسپولیس و داماش تایید کرد.

رویانیان افزود: هواداران ما باید در مورد داوری سکوت کنند و اگر مسئله ای باشد باشگاه در این رابطه اقدام خواهد کرد.

پرسش و پاسخ نظرسنجی۹۰
پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که آیا با بازی تیم ملی در شهرستانها موافقید ؟ ۱- بله ۲- خیر که در پایان، نزدیک  ۸۰ درصد گزینه ۱، و ۲۰ درصد به ‌گزینه ۲ رای دادند

 

منبع: تابناک

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي