هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب ۹۰ گذشت ( 15 مهر)

یازدهمین برنامه ۹۰ در لیگ ۹۲ از ساعت 10 و 40 دقیقه آغاز شد و ‌به مانند همیشه دیدنی بود و همانند گذشته، دوشنبه شب‌ از شبکه سه پخش شد و در ادامه به بررسی بازی‌های هفته‌ دوازدهم لیگ بر‌تر و حاشیه آن پرداخت.

هر آنچه در برنامه جنجالی دیشب ۹۰ گذشت ( 15 مهر)

به گزارش «تابناک»، فردوسی پور مجری 90 در ابتدای برنامه این هفته قهرمانی تیم والیبال ایران در آسیا را تبریک گفت و اظهار داشت: در گذشته اگر یک ست از کشورهای شرق آسیا می گرفتیم در بوق و کرنا می کردیم اما حالا شرقی ها باید برای گرفتن یک ست از ما تلاش کنند.

 

در ادامه برنامه، آیتم ۹۰ درجه به نمایش درآمد و سپس قرعه‌کشی هفته گذشته نیز انجام شد. علیرضا یزدانی سخنگوی کانون داوری کار‌شناس داوری فوتبال مهمان برنامه ۹۰ بود . وی تقریبا همه داوریهای لیگ را بدن ایراد عنوان کرد! و در بازی پرسپولیس و صبا در حالی که خطای پنالتی مدافع صبا روی خلعتبری آشکار بود ، عنوان کرد که بازیکن قرمز جلوی دید من را گرفت!؟ متوجه نشدیم هدف سخنگوی کانون داوری حمایت از داوران بود یا ؟

 

کنایه فردوسی پور به بابک زنجانی !
درآیتم ۹۰ درجه فردوسی پور به بابک زنجانی کنایه جالبی زد ! اخیرا پروژه تجاری اداری خیابان ایران زمین واقع در شهرک قدس(غرب) تهران، متعلق به هلدینگ سورینت به دلیل نشست زمین و تخریب قسمتی از پروژه و خیابان‌های اطراف متوقف شد.
در این حادثه بخشی از ضلع شمالی پروژه تخریب و آسیب قابل ملاحظه ای به خیابان و خانه های اطراف وارد شد. همچنین براثر این حادثه بخشی از آسفالت خیابان در مجاور قطعه زمینی به وسعت ۵ هزارمترمربع با عمق ۴۰ متر، نشست کرد و همچنین ترک های عمیقی در سطح خیابان و دیوارهای ساختمان های اطراف پدیدار شد.
این اتفاق باعث شد بار دیگر بابک زنجانی به تیتر رسانه ها تبدیل شود و البته  فردوسی پور نیز با اشاره به این حادثه به مالک متمول راه آهن کنایه زد.
اعتراف تکان دهنده مولایی به درخواست مابقی رش. قهرمانی
قهرمانی گفت 5 میلیون طلب دارم ، بازی را در آوردم ولی پولم را ندادند!؟
 مولایی مربی بدنساز پرسپولیس در برنامه 90 افشاگری تازه ای در مورد پرونده محسن قهرمانی انجام داد. وی گفت : قهرمانی خواست بقیه پولش را از راه‌آهنی‌ها بگیرم!
محمدرضا مولایی مربی بدنساز پرسپولیس که به عنوان مطلع در پرونده شکایت پرسپولیس از محسن قهرمانی به اظهارنظر پرداخت، خودش نیز با محرومیت مواجه شد.
وی در مورد این اتفاق گفت:
من گناهی ندارم و نمی دانم چرا مرا محروم کرده اند. من فقط تماسی دریافت کردم و هر چه شنیدم را منتقل کردم.
مولایی افزود: محسن قهرمانی با من تماس گرفت و گفت بخشی از پولی که باید راه آهنی ها به وی می داده اند مانده و ازمن خواست برایش این پول را زنده کنم!
وی تاکید کرد: آن زمان من در تیم استقلال بودم و سمتی در راه آهن نداشتم. تنها کاری که از دستم بر آمد این بود که به علی دایی اطلاع دهم. در جریان دیگر مسائل هم نیستم و نمی دانم چرا به خاطر این افشاگری ها خودم محروم شده ام.
ايلدروم: با آبروي پدرم بازي شد
در ادامه برنامه عليرضا ايلدروم كمك داور ديدار پرحاشيه بازي پرسپوليس و سپاهان، گفت: انصافا اتفاق مشكوكي كه در بازي با سپاهان رخ داد را به عنوان كمك داور بازي نديدم زيرا تمركزم برروي صحنه اي بود كه مسئوليتم ديدن آن بود و مطمئن باشيد اگر آن صحنه را مي ديدم به داور بازي كمك مي كردم.
وي افزود: يك جوان ۳۳ ساله هستم كه ۳ سال است وارد ليگ شدم و اگر فيلم هاي بازي هاي سابق من را ببينيد متوجه مي شويد بسيار كم اشتباه بوده ام. كمك داور ديدار پرسپوليس و سپاهان، گفت: تا اين لحظه حتي از فدراسيون فوتبال با من تماسي درخصوص ارايه توضيحات نگرفته اند اما من محروم شدم.
وي تصريح كرد: امروز با آبروي من و پدرم كه از كمك داوران خوش نام فوتبال ايران بوده بازي شده واين آقايان به چه حقي آبروي من و پدرم را زير سئوال برده اند. اگر متهم هستم بايد مرا بخواهند تا از خودم دفاع كنم اما حتي يك كلمه هم از من توضيح نخواسته اند.
وي اظهارداشت: امسال كانديد ليست بين المللي بودم و يكي از بهترين سال هاي قضاوت خود را پشت سر مي گذاشتم اما آقايان اين تصميم را گرفتند. چگونه آبروي يك فرد را در جامعه مي برند ومن چگونه بايد سرخود را بالا بگيريم.

 

پیشنهاد منشوری فردوسی پور به مهاجم فولاد!
 لوسیانو پریرا بازیکن برزیلی فولاد به دلیل گل های زیادی که در لیگ امسال زده است ، به برنامه 90 رفت تا از موفقیتش برای مردم بگوید.
 عادل فردوسی پور در گفت و گو با لوسیانو پریرا مهمان ویژه برنامه اش همزمان با نمایش شادی بعد از گل یار برزیلی فولاد درباره پشتک و وارو هایش پرسید که او گفت:« به این پشتک ها می گویند پشتک مرگ . من این کار را از بچگی هایم در برزیل یاد گرفتم . عادل در ادامه از مهمانش پرسید چرا به رسم برزیلی ها سامبا اجرا نمی کنی که او گفت: اتفاقا فکر خوبی است. چرا که نه. اتفاقا سامبا هم خوب بلدم . از گل های بعدی حتما ! فردوسی پور بلافاصله گفت: ای بابا منشوری شدی نگویی فردوسی پور گفت ها! راستی منشور اخلاقی را چه باید ترجمه اش کنند؟
پخش جنجال دایی و مایلی کهن در 90
در قسمتی از برنامه 90 حرفهای جنجال دایی و مایلی کهن پخش شد که در واقع تاسف بار بود ،دایی از این که دو بار مایلی کهن را محکوم کرد حرف زد و  مایلی کهن از فرار مالیاتی دایی و از دخالت دایی در اکثر امورات گفت ! دعوا و این حاشیه ها را همان افرادی به راه انداختند که همواره منت اسطوره بودن و یا دلسوزی برای فوتبال را مطرح می کنند. از علی دایی گرفته که بسیاری او را نماد فوتبال ایران می دانند تا مایلی کهنی که همواره حرف از اخلاق و اخلاق گرایی می زند. هر دو هم در یک مورد مشترک هستند. اینکه خود را پاک می دانند و دیگران را ناپاک. هم علی دایی می گوید پشت پرده فوتبال ایران ناپاک است، هم مایلی کهن بارها و بارها این جمله را بر زبان آورده است.
این در حالی است که رفتاری از این دو مربی پرمدعای فوتبال ایران شاهد بودیم که به هیچ عنوان با حرف های و ادعاهای آنان در یک راستا نبود. محمد مایلی کهن در شرایطی به علی دایی معترض و به سمت وی حمله ور می شود که سرمربی سرخپوشان در یک صحنه معتقد به اشتباه داور بود و نسبت به تصمیم قاضی میدان اعتراض کرد. از سوی دیگر در قبل این رفتار تند مایلی کهن، علی دایی نیز حق استاد بر شاگرد را به فراموشی سپرد و چنان مقابل مایلی کهن قد علم کرد که اگر داوران و عوامل کنار زمین حضور نداشتند، این دو مربی نامدار فوتبال ایران حسابی از خجالت یکدیگر در می آمدند.
محمد مایلی کهن، سرمربی صبای قم که مسبب آغاز درگیری هایش با علی دایی بود، بعد از پایان بازی در کنفرانس مطبوعاتی اظهاراتی را بر زبان آورد که برخی از مطالب مطرح شده از سوی وی به عنوان یک مربی مدعی اخلاق مداری، جای سوال و بحث را دارد. مایلی کهن به غیر از حملاتی که به علی دایی و اطرافیانش داشت، پایش را فراتر از فوتبال گذاشت و از قوه قضائیه گرفته تاآموزش و پرورش و کلانتری ها را هم زیر سوال برد. سرمربی صبای قم در شرایطی در مخالفت با علی دایی بر برخی ارگان های رسمی کشور تاخت که حتی در صورت وجود تخلف در این ارگان ها، افرادی نیز حضور دارند که پاک دست بوده و نسبت دادن رفتار و اشتباه احتمالی یک فرد به کل یک مجموعه خلاف موازین اخلاقی است که مایلی کهن دائما از آن دم می زند.

 

حرفهای علیپور دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای
دوربین نود بعد از جلسه روز دوشنبه کمیته اخلاق، با دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال گفتگویی داشت که حجت الاسلام علیپور در این باره عنوان کرد: فعلا دستور موقت برای متهمان صدر شده و حکم قطعی نیست. مستندات مشاهده شده و دستور قطعی در آینده اعلام خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: محسن قهرمانی، کرمانشاهی و ایلدروم افرادی بودند که از فعالیت‌های داوری محروم شدند. محمدرضا مولایی و علی حاتم هم از پرسپولیس و منوچهر بادیه از باشگاه نفتون هم از کلیه فعالیت‌های فوتبالی تا اطلاع ثانوی محروم شدند و دلیل عمده محرومیت این افراد به غیر از داوران کتمان حقایق بوده است. ما فرصت‌های زیادی در نظر گرفتیم تا افراد صادقانه مسائل را بیان کنند تا جو تلطیف شود.
سپس مهدی تارتار روی خط تلفنی آمد و گفت: در زمان مربیگری من قهرمانی داوری بازی ما را نمی کرد، در لیگ دهم که من مربی بودم هیچ داوری بحث برانگیزی را شاهد نبودیم.
مولایی روی خط آمد و عنوان کرد: من ظهر دوشنبه پیش شما بودم و شما گفتید من می خواهم این مشکل را در دایره ای محدود حل کنم، در این قسمت فردوسی پور نسبت به این صحبت واکنش نشان داد و گفت: تمام مشکل ما همین دایره محدود است و نباید چنین باشد.
علیپور در این باره گفت: من گفتم یا باید در محدوده فدراسیون فوتبال این مسئله را حل کنم و یا اینکه این مسئله با کمک دوستان و صحبتهای شاهدان این مسائل بطور کلی ریشه کن شود، اگر این مسئله در فدراسیون و با کمک شما حل نشود باید نفرات و افراد حقوقی دیگر به این قضیه ورود کنند.
یزدانی خطاب به علیپور گفت: گویا این مسائل مدرک مستندی ندارد، دو سال پیش مشکلاتی پیش امد و مستندات نیز وجود داشت ولی شما هیچ اقدامی نکردید ولی امروز شما ایلدروم را محکوم کردید!

 

براتی: رای صادر شده مشروعیت ندارد 
براتی کارشناس مسائل حقوقی فوتبال ایران گفت: این مسئله فقط در اختیار کمیته اخلاق است اما فدراسیون فوتبال ایران درچارت سازمانی خود عنوان کمیته اخلاق را ندارد.  براتی در خصوص رای صادر شده توسط ستاد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال عنوان کرد: با این حساب رای صادر شده هم قابل قبول نیست و صدور دستور موقت در دست ستاد اخلاق نیست.
وی در پایان یادآور شد: آقای کفاشیان به راحتی می تواند کمیته اخلاق فدراسیون را همین فردا تاسیس کرده و اعضای آن را مشخص کند.

پرسش و پاسخ نظرسنجی 90

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین گل دو ماه اخیر کدام گل بود ؟ 1- سمیر بکریچ 2- تیموریان 3- سیدصالحی 4- صادقی 5- رسول علیزاده 6- ایمان موسوی که در پایان نزدیک 54 درصد به تیموریان، 29 درصد به سید صالحی و 17 درصد به 4 گزینه دیگر رای دادند

 

منبع: تابناک

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه