نکات مهم درباره سفرهای هوایی و تورهای مسافرتی

دسته بندي : معرفی بازار
تاريخ : 12 اسفند

بسیاری از افرادی که سوار بر هواپیما می شوند، بدون توجه به نکات مختلف و حساس، سفر خود را آغاز کرده و به سادگی از کنار این مسائل می گذرند. در این جا می خواهیم بعضی از مسائل را که معمولا فقط خدمه و کادر پرواز از آن ها مطلع هستند، برای شما بیان کنیم.

نکات مهم درباره سفرهای هوایی و تورهای مسافرتی, پورتال خبری فرهنگی گهر

نکاتی درباره سفرهای هوایی و تورهای مسافرتی که جالب است بدانید

برای آن که سفر خود را آغاز نمایید، ابتدا باید بلیط هواپیما از دو نوع چارتر یا سیستمی تهیه نمایید تا بتوانید سوار بر هواپیما شوید. البته بسیاری از افراد هم هستند که با خرید تور مسافرتی سفر خود را آغاز می نمایند و از خدمات تورهای داخلی مانند تور کیش، تور مشهد و تورهای خارجی مانند تور استانبول ،  تور گرجستان ،  تور دبی ، تور مالزی ، تور ارمنستان، تور تایلند، تور اروپا ، تور هند، تور آنتالیا، تور بالی، تور باکو و … از آژانس های معتبر مسافرتی مانند تکتازان پرواز عرش استفاده می نمایند. پس از آن که سوار بر هواپیما شدید حتما نکات زیر را مد نظر داشته باشید تا سفری خوب و راحت را تجربه نمایید:

همیشه سعی کنید بلیط ارزان هواپیما برای پروازهای اول صبح را خریداری نمایید؛ زیرا معمولا این پروازها با تاخیر کمتری مواجه هستند و این شانس برای شما مهیاست تا به موقع به مقصد مورد نظر خود برسید. همچنین پتوهای تازه شسته شده هم فقط در ابتدای صبح به مسافرین داده می شود و پس از آن برای پروازهای بعدی، پتوها تا می شود و مجددا به مسافران داده می شود. نکته دیگر برای پروازهای اول وقت آن است که معمولا کار نظافت هواپیما در نیمه شب انجام می شود و اگر شما مسافر اولین پرواز صبحگاهی باشید، قطعا محیط تمیزتری را تجربه خواهید کرد.

همیشه هنگام رزرو بلیط هواپیما، سعی کنید در امن ترین جا یعنی انتهای هواپیما (دم هواپیما) بلیط خریداری نمایید. زیرا در صورت سقوط، کابین خلبان ضرب سقوط را می گیرد و آسیب کمتری به قسمت انتهایی هواپیما وارد می شود. بنابراین اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که هنگام سوار شدن به هواپیما ترس و استرس دارید همیشه سعی کنید بلیط قسمت انتهای هواپیما را برای خود تهیه فرمایید.

نکات دیگری هم وجود دارد که دانستن آن ها می تواند برای شما جالب باشد: مثلا خلبان و کمک خلبان همیشه دو غذای متفاوت از هم می خورند؛ البته این به صورت یک قانون نیست ولی همیشه رعایت می شود. زیرا اگر یک غذا مسموم، فاسد و یا حاوی میکروب و باکتری باشد و به یکی از آن ها آسیب برساند، شخص دیگری باشد که کنترل پرواز را در دست گیرد. مسئله دیگر درباره خلبان ها این است که اگر آن ها در حین پروازهای طولانی خسته شوند چکار می کنند؟ شاید جواب این سوال شما را شگفت زده کند؛ اما باید بدانید که آن ها گاهی اوقات در حین پرواز می خوابند و کنترل هواپیما را به کمک خلبان می سپارند و یا در حالت اتوپایلوت قرار می دهند.

هنگام مواجهه با خطرهای احتمالی در هواپیما حتما به علائم هشدار توجه نمایید! نکته پایانی این است که ماسک اکسیژن تنها برای ۱۵ دقیقه می تواند اکسیژن کافی برای شما را تامین کند. اما بهتر است در این مواقع خونسردی خود را حفظ کرده و تا زمان کم شدن ارتفاع هواپیما که آن هم ۱۵تا ۲۰ دقیقه به طول می انجامد صبور باشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي