نکات بهداشتی دهان و دندان

نکات بهداشتی دهان و دندان

نکات بهداشتی دهان و دندان, پورتال خبری فرهنگی گهر

دکتر وحید رضائی مؤید با اعلام این خبر افزود:پوسیدگی دندان ها از سنین حدود 1 تا 2 سالگی می تواند شروع شود و تا پایان عمر فردی از پوسیدگی دندانی در امان نیست و هرچه پوسیدگی دندانی در دوره دندان های شیری بیشتر باشد، در دوره دندان های دائمی نیز پوسیدگی دندان افزایش پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه توجه به بهداشت دهان و دندان هر فردی در دوران کودکی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت:پیشگیری و درمان به موقع پوسیدگی های دندانی از همان ابتدا و در حدود سن دو سالگی باید شروع شود.

 

وی گفت :دندان های شیری از 6 ماهگی تا 2 سالگی در می آیند و از 2 تا 6 سالگی کودک فقط دندان شیری دارد و از سن 6 تا 12 سالگی دوره مختلط شیری-دائمی نامیده می شود که دندان شیری و دائمی توأمان در دهان کودک است و از حدود 12 سالگی به بعد هیچ دندان شیری در دهان وجود ندارد و باید متذکر شوم که دوره دندانپزشکی شیری و مختلط در سلامت آینده دندانهای فرد بسیار اهمیت دارد و بایستی به کاهش پوسیدگی دندانی در این دوره زمانی توجه کرد..

 

رئیس چهاردهمین کنگره دندانپزشکی ترمیمی ، مراجعات شش ماهه و سالانه به دندانپزشکی، استفاده منظم از مسواک و نخ دندان و کاهش خوردن مواد قندی و انواع شیرینی را از مهمترین موارد در پیشگیری از پوسیدگی دندانها برشمرد.

 

وی توضیح داد: دندان ها بر اثر شکستگی یا پوسیدگی ها نیازمند بازسازی هستند که رشته تخصصی دندانپزشکی ترمیمی مسئول بازسازی قسمت های از دست رفته در قسمت تاج دندان است.

 

رضایی موید یاد آور شد:افزایش آگاهی بیمار و انجام درمان های پیشگیرانه به منظور به حداقل رساندن پوسیدگی های دندانی از وظایف دندان پزشکان ترمیمی است.

 

به گفته وی بحث پیشگیری از پوسیدگی دندانی نیازمند آموزش های علمی در دانشکده های دندانپزشکی و تربیت نیروهای متخصص وهمچنین آموزش های لازم در حوزۀ اجتماعی و فردی از طریق رسانه ها برای عموم مردم است.

 

رئیس چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران اظهار کرد: پوسیدگی دندانی تا حد زیادی قابل پیشگیری است و با رعایت بهداشت فردی و مسواک زدن ، نخ دندان و همچنین فلوراید تراپی ، همه افراد می توانند دندان های سالمی داشته باشند.

 

وی از برگزاری چهاردهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران که از 20 تا 22 آبان ماه سال جاری در هتل المپیک تهران خبرداد و گفت : دراین کنگره ترمیم های زیبا و ماندگار و توجه به پیشگیری از پوسیدگی دندانی از مباحث اصلی است.

 

وی ادامه داد:در این کنگره دندانپزشکان با تازه های علم دندانپزشکی در این رشته تخصصی و همچنین مواد و تکنیک های جدید آشنا می شوند.

 

به گفته وی در این کنگره میهمانانی از کشورهای مختلف جهان حضور دارندو نمایشگاهی از آخرین تجهیزات دندانپزشکی جهت معرفی به مخاطبان برپا خواهد شد.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه