نحوه انتقال مالکیت گوشی

نحوه انتقال مالکیت گوشی

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

با اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه، کسانی که قصد تغییر شماره تلفن همراه خود را دارند، باید نسبت به تغییر مالکیت در سامانه‌ی همتا اقدام کنند، در غیر این صورت تنها ۳۰ روز می‌توانند از دستگاهشان با سیم‌کارت جدید استفاده کنند.

با پیاده سازی طرح رجیستری گوشی موبایل کاربران ملزم هستند تا در حین فروش گوشی خود به یک شخص دیگر، مالکیت آن را هم انتقال دهند تا گوشی مورد نظر با سیم کارت جدید خریدار همگام شده و قابل استفاده باشد. در ادامه این مطلب به آموزش روش های انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا می‌پردازیم

مقدمه‌ای در رابطه با انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده

همانطور که می‌دانید طرح رجیستری گوشی موبایل پیاده‌سازی شده و هم اکنون در فاز دوم خود به سر می‌برد. بدین سبب خریداران گوشی های موبایل موظف شده‌اند در حین خرید یک گوشی جدید اصالت آن را بررسی و بعد از خرید به منظور استفاده از آن نسبت به فعال سازی گوشی اقدام کنند. برای انجام این کار سامانه‌ای تحت عنوان همتا ایجاد شده که در مقاله “از صفر تا صد سامانه همتا و رجیستری گوشی موبایل به طور نسبتا کامل در مورد آن صحبت کردیم.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

طبق قوانین جدید طرح رجیستری موبایل از این پس باید خریداران گوشی های جدید حتما نسبت به فعال سازی گوشی خریداری شده خود اقدام کنند. فعال سازی گوشی به آن معناست که ارتباط بین سیم کارت و خود گوشی داده شود و مالکیت آن بدین صورت ثبت شود. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد فعال سازی گوشی ها در طرح رجیستری گوشی موبایل به مطالعه مقاله “آموزش روش های فعال سازی گوشی از طریق سامانه همتا“ بپردازید. اما فرض کنید یک گوشی جدید خریداری کردید و آن را فعال سازی هم کرده باشید. حال می‌خواهید آن گوشی را به فرد دیگری یفروشید! در این شرایط سرنوشت مالکیت آن چه می‌شود؟

در این شرایط باید نسبت به انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا وارد عمل شوید یعنی مالکیت آن گوشی را از سیم کارتی که به نام شماست به سیم کارت جدیدی انتقال دهید که به نام خریدار گوشی است. اما این کار چطور انجام می‌شود؟

نحوه انتقال مالکیت گوشی

روش اول: انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده از طریق سایت سامانه همتا

روش اولی که می‌توانید با استفاده از ‌آن انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا را انجام دهید، کافیست به سایت سامانه همتا مراجعه کرده و در آن ثبت نام به عمل آوردید. ثبت نام در سامانه همتا به سادگی قابل انجام است و از طریق شماره تلفن و ارائه مشخصات شما مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی و غیره امکانپذیر می‌شود. بعد از ثبت نام در سامانه همتا یک پنل در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

مشاهده خواهید کرد که در وسط صفحه شماره ملی شما نمایش داده می‌شود و زیر آن لیست گوشی هایی که با مشخصات شما رجیستر شده‌اند را خواهید دید. به منظور انتقال مالکیت گوشی کافیست که گوشی مورد نظر را از لیست ارائه شده انتخاب و بر روی گزینه “انتقال مالکیت/فروش” کلیک کنید. سپس از شما خواسته می‌شود تا شماره تلفن خریدار جدید را وارد نمایید. این شماره تلفن باید شماره همان سیم کارتی باشد که خریدار گوشی قصد دارد آن را در گوشی استفاده کند.

با انجام مراحل فوق یک کد فعال سازی برای شماره‌ای که وارد کردید ارسال می‌شود. بدین ترتیب خریدار گوشی در آینده با وارد کردن سیم کارت خود در گوشی و ارائه کد فعال سازی می‌تواند انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا را تکمیل کند.

روش دوم: انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده از طریق کد دستور USSD

از طریق کد دستور USSD هم می‌توانید انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا را انجام دهید. این روش به مراتب ساده تر و بی‌دردسرتر از روش قبل (استفاده از سایت سامانه همتا) محسوب می‌شود. برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

نحوه انتقال مالکیت گوشی

کد *۷۷۷۷# را در گوشی شماره‌گیری کنید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

شماره مربوط به گزینه “انتقال مالکیت” را وارد کرده و گزینه ارسال یا Send را لمس کنید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

نحوه انتقال مالکیت گوشی

در این مرحله مثل عکس فوق لیستی از کدهای IMEI گوشی هایی نمایان می‌شود که تحت مالکیت سیم کارت شما هستند. در این مرحله باید عدد کنار کد IMEI گوشی را وارد کنید که قصد انتقال مالکیت آن را دارید، بنابراین کمی دقت در این مرحله لازم است تا اشتباهی انجام نشود. لازم به اشاره است که برای پیدا کردن کد IMEI گوشی های موبایل کافیست که کد دستور *#۰۶# را از دایلر گوشی شماره گیری کنید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

حالا باید شماره تلفن خریدار گوشی را وارد کنید تا انتقال مالکیت از سیم کارت شما به سیم کارت خریدار انجام شود. این شماره را با دقت وارد نمایید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا انجام پروسه انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا را تایید کنید. بدین منظور کد IMEI گوشی و شماره سیم کارتی که قرار است مالکیت به آن انتقال داده شود نمایش داده خواهد شد و از شما خواسته می‌شود برای تایید این پروسه یک عدد مثل ۱ را وارد و ارسال کنید.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

پس از تایید اطلاعات وارد شده و ارسال عدد مربوط به تایید آن‌ها، پیغام فوق نمایان می‌شود که تایید کننده انتقال موفقیت آمیز مالکیت گوشی است. در این شرایط از طریق سامانه همتا یک پیامک برای شماره تلفن خریدار (شماره تماسی که برای انتقال مالکیت گوشی وارد کرده بودید) ارسال می‌شود. این پیامک حاوی یک کد فعال سازی است که خریدار باید از آن به منظور فعال کردن گوشی خود استفاده کند.

نحوه انتقال مالکیت گوشی, پورتال خبری فرهنگی گهر

بنابراین به این صورت قادر به انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا هستید. فروشندگان گوشی های هوشمندی که کد فعال سازی ندارند لازم است این مراحل را برای هر یک از گوشی هایی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهند طی کنند تا کد فعال سازی برای مشتری ارسال شود و وی بتواند بدون مشکل گوشی خود را در سامانه همتا ثبت و مجوز طرح رجیستری را دریافت نمایید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي