ناصر ملک مطیعی پس از سی و پنج سال به سینما بازگشت + گفتگو

ناصر ملک مطیعی بناست با فیلم تازه علی عطشانی به سینما بازگردد. ناصر در این باره می گوید:«شاید دوباره کارهایی هم کردم که البته در این شروع دوباره مقداری شک و تردید هم با من است و توانایی تصمیم گیری ندارم اما سعی می کنم با کاری شروع کنم که مرا در حال و هوای سینمای روز قرار دهد و بعد از آشنایی با این فضا راحتتر برای ادامه کار تصمیم بگیرم.»

ناصر ملک مطیعی پس از سی و پنج سال به سینما بازگشت + گفتگو, پورتال خبری فرهنگی گهر

علی عطشانی توانسته بعد از مدتها رایزنی نظر یکی از غولهای سینمای فارسی را برای حضور در فیلمش جلب کند. این غول کسی نیست به جز ناصر ملک مطیعی بازیگر شاخص دهه های چهل و پنجاه که همچنان سرپاست و در گفتگوهای گاه و بیگاهش هم از بازگشت به عشق دیرینه اش سخن گفت. درباره جزییات نقش ملک مطیعی در این فیلم همین قدر بدانید که او بناست نقش پیرمردی را بازی کند که بزرگتر یک خانواده به شمار می رود.

ناصر ملک مطیعی: مهم این است که خودم را یک بار دیگر امتحان کنم
ناصر ملک مطیعی که این روزها بعد از مدتی بیماری و سرحال نبودن، اوضاع روحی خوبی دارد و حتی لحن صدایش هم پر از امید است وقتی در برابر پرسش شبکه ایران درباره این اتفاق قرار گرفت سعی کرد به نوعی از پاسخگویی طفره رفته و تنها از این بگوید که دوست دارد بار دیگر خود را امتحان کند. وی ابتدا از علاقه دیرینه اش برای بازگشت به عرصه سینما به شبکه ایران گفت و وقتی به بازگشتِ دوباره رسید با عشق فراوان شروع به صحبت کرد.

خداراشکر اوضاع جسمی تان نسبت به چند هفته قبل که با هم صحبت کردیم بهتر شده است.
بله، البته انتظار ندارم که همیشه سالم و سرحال باشم و مریضی و ناتوانی هم جزیی از زندگی است. آدمیزاد همزاد بیماری است و من هم یکی مثل بقیه. ضمن اینکه سن و سالی هم از من گذشته و طبیعی است که باید مدارا کنم اما به عموم ایرانیان که حالم را می پرسند می گویم که به یمن دعاهای خیر آنها حدودا ۳۰-۴۰ روزی می شود که حالم خوب است و سرحال و شادابم.

می دانم که اهل مطالعه هستید اما آیا سینمای روز ایران را هم پیگیری می کنید؟
کم و بیش فیلمهایی که به دستم می رسد را نگاه کردم ولی طبیعی است که مقداری از اوضاع و احوال سینما جامانده ام و دیگر نمی توانم مثل گذشته به روز باشم .

فیلم تازه فرهادی «گذشته» را دیده اید؟
{کمی فکر می کند} کارهای قبلی فرهادی را دیده ام اما این یکی را هنوز نه!

هرازگاه درباره بازگشت دوباره تان به سینما صحبتهایی مطرح می شود و اخیرا هم اخبار خوبی به ما رسیده!
این ذوق و شوقی که نسبت به سینما دارم مرا لحظه ای هم رها نکرده. شاید دوباره کارهایی هم کردم که البته در این شروع دوباره مقداری شک و تردید هم با من است و توانایی تصمیم گیری ندارم اما سعی می کنم با کاری شروع کنم که مرا در حال و هوای سینمای روز قرار دهد و بعد از آشنایی با این فضا راحتتر برای ادامه کار تصمیم بگیرم.

آیا با «نقش و نگار» عطشانی به سینما بازخواهید گشت؟
در این باره حرفی نزنم بهتر است اما همین قدر بدانید با آدمهایی کار خواهم کرد که باذوق هستند و یک سری بازیگران کارکشته هم در کنارم خواهند بود.

آیا تمام سبک و سنگینهایتان را برای این حضور دوباره کرده اید و از این نمی ترسید که با حضور در یک کار نه چندان معتبر خاطرات خوبی که مخاطبان از شما دارند کمرنگ شود؟
ببینید من هم محاسبات خاص خودم را دارم ضمن اینکه فکر نمی کنم با یک فیلم، خراب شوم. باید خودم را محک بزنم و شرایط جدید را بسنجم. همیشه شروع دوباره قدری تردید به آدم وارد می کند و بعد از آغاز است که آرام آرام مسیر هموارتر می شود. از همه مهمتر اینکه سینما یک قمار است.

.. و یک قمار دوست داشتنی.
بله، دقیقا همین طور است. سینما است دیگر! شاید ریسک کار برای آدمهای باتجربه کمتر باشد اما هر فیلم یک قمار تازه است.

آیا برای حضور دوباره مشکل ممنوع الکاری که ندارید؟
نه! من خودم از بازیگری کناره گرفتم و حالا خودم هم می خواهم برگردم.

مخاطبان شما در همه این سالها همواره درخواست یک یادگاری ارزشمند را از شما داشته اند. آیا این همان یادگاری است؟
آنها که محبت و لطفشان تا ابد با من است و همواره با حسن نظر به من نگاه کرده اند. سخت است آدم بعد از ۳۵ سال دوباره وارد فضایی شود که عاشقش بود اما انشاا.. این ریسک جواب می دهد و یک یادگاری خوب برای مخاطبان باقی خواهد ماند.

در اغلب کارهای پیشین این دوبلورهایی مانند چنگیز جلیلوند بودند که به جای شما صحبت می کردند. آیا اگر شکهایتان برطرف شد و بازیگری دوباره تان محقق شود صدایتان باز هم دوبله خواهد شد؟
نه! من قبل از بازیگری دوبلور هم بودم و برخی از فیلمهای خودم با صدای خودم دوبله شد و اگر برای مدتی دوبلورهایی مانند چنگیز عزیز به جایم حرف زدند به واسطه این بود که آن موقع صدای سرصحنه وجود نداشت و ناگزیر بودیم از دوبله اما اگر بنا باشد به حضور مجدد حتما با صدای خودم نقش آفرینی خواهم کرد.

 

منبع: دابی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي