X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي
loading...

مواد غذایی مناسب برای درمان آرتریت

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۱۴ دی
بازديد : 158

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

مواد غذایی مناسب برای درمان آرتریت

diet arthritis1 1 مواد غذایی مناسب برای درمان آرتریت

رژیم غذایی برای مقابله با درد آرتریت

انسان با افزایش سن چالش های بیشتری را تجربه خواهد کرد، که بسیاری از آنها با سلامت در ارتباط هستند. درد ناشی از ابتلا به آرتریت یکی از تحریک کننده‌ترین و دردناک‌ترین شرایطی است که احتمال تجربه آن با افزایش سن بیشتر می شود. درد آرتریت به واسطه التهاب در مفاصل، به ویژه دست، زانو، کفل، و پا شکل می گیرد و میلیون ها نفر را در سراسر جهان مجبور به مصرف دارو و مکمل هایی می کند که برای کمک به تسکین ناراحتی مرتبط با این شرایط شکل گرفته اند.

 

اما افراد مبتلا به آرتریت برای دریافت کمک نباید تنها به قرص های خود متکی باشند. آنها باید در ابتدا تلاش کنند تا مصرف غذاهای چرب و پر کالری که می توانند به افزایش وزن منجر شوند را محدود کنند. افزایش وزن تنها فشار بر مفاصل را بیشتر می کند، از این رو درد آرتریت نیز تشدید می شود. جدا از حفظ وزن سالم، برخی مواد غذایی نیز می توانند به کاهش التهاب مفاصل و تسکین درد ناشی از آرتریت کمک کنند.

 

سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی، مانند کلم، جوانه بروکسل، و بروکلی، گزینه های خوبی برای افزودن به رژیم غذایی بیماران مبتلا به آرتریت هستند. این سبزیجات حاوی ترکیبی به نام سولفورفان هستند، که توانایی خود در کمک به کاهش زوال غضروف مفاصل انسان را نشان داده است. این سبزیجات می توانند احساس جوانی در مفاصل را حفظ کرده و التهاب و درد مفصل را کاهش دهند.

بخوانید :   میوه های مناسب برای جلوگیری از کبد چرب

 

سبزیجات چلیپایی جدا از اثر مستقیم بر آرتریت، حاوی فیبر بسیار زیادی نیز هستند، از این رو می توانند در حفظ احساس سیری برای مدت زمانی طولانی‌تر مفید واقع شده و حتی اشتهای کلی شما را کاهش دهند. مصرف این سبزیجات برای افرادی که در پی کاهش وزن و چربی شکم خود هستند، می تواند بسیار مفید باشد.

 

غذاهای حاوی امگا-۳

اگر تاکنون توجه خاصی به اسیدهای چرب امگا-۳ نداشته اید، زمان آن فرا رسیده است تا این شرایط را تغییر دهید زیرا آنها می توانند در مبارزه با التهاب در بدن به شما کمک کنند. مصرف مواد غذایی یا مکمل های حاوی اسیدهای چرب امگا-۳ نشان داده است که برای مقابله با بیماری قلبی، بهبود عملکرد مغز، و البته کاهش درد مرتبط با آرتریت مفید است.

 

شاید معروف‌ترین منبع غذایی برای اسیدهای چرب امگا-۳ ماهی سالمون باشد، که حاوی مقادیر فراوان از این ترکیب است. از دیگر منابع خوب برای این مواد مغذی می توان به ماهی های تن، قزل آلا، و خال مخالی اشاره کرد. اگر به ماهی علاقه ای ندارید می توانید مصرف بذر کتان که اغلب در نان های تهیه شده از غلات کامل یافت می شود را مد نظر قرار دهید.

بخوانید :   روش های لاغر کردن پا و رفع چربی های اضافه پا

 

سیر

سیر یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین مواد غذایی در جهان است، که فواید سلامت مختلفی را ارائه می کند. سیر حاوی ترکیبی به نام دی‌آلیل دی‌سولفید است، که می تواند در به حداقل رساندن اثر آنزیم های آسیب رسان به غضروف ها و تشدید کننده درد مرتبط با آرتریت کمک کند.

سیر را به راحتی می توانید به دستورالعمل های غذایی مختلف اضافه کنید و از فواید آن برای مقابله با درد آرتریت بهره ببرید.

 

گیلاس ترش

مصرف گیلاس ترش می تواند اثر چشمگیری بر سلامت انسان داشته باشد، زیرا این ماده غذایی حاوی آنتوسیانین هستند، که این ترکیب مسئول رنگ قرمز گیلاس بوده و به مقابله با التهاب کمک می کند.

این به معنای آن است که غذاهای حاوی گیلاس ترش می توانند به کاهش درد مفاصل ناشی از آرتریت کمک کنند. آسان‌ترین روش برای بهره‌مندی از فواید سلامت گیلاس ترش نوشیدن آب این میوه است.

 

زردچوبه

زردچوبه به واسطه رنگ خاص خود مشهور است و یکی از مواد پر مصرف در غذاهای آسیایی محسوب می شود. این ادویه منحصر به فرد عطر و طعم فراوانی را در خود جای داده است.

اما جدا از رنگ و عطر و طعمی که زردچوبه به غذا می بخشد، این ماده توانایی چشمگیری برای مبارزه با التهاب در بدن انسان دارد و از این رو گزینه ای خوب برای مبارزه با آرتریت و درد مفاصل است.

بخوانید :   مواد مغذی که کمبود آن بسیار شایع است

 

موز

موز یکی از محبوب‌ترین و پر مصرف‌ترین میوه ها در جهان است. موز نیز در دستورالعمل های غذایی مختلف استفاده می شود، از این رو یک ماده غذایی پویا است.

موز مبارزی توانمند در برابر درد آرتریت است، زیرا این ماده غذایی حاوی پتاسیم، ویتامین B6، فولات و ویتامین C است، که همگی آنها به پیشگیری از زوال مفاصل و محدود کردن اثر درد آرتریت کمک می کنند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که موز از قند طبیعی و کالری بالایی برخوردار است، از این رو باید اعتدال را در مصرف آن رعایت کنید.

 

پنیر

پنیر می تواند به مبارزه با آرتریت و درد مفاصل کمک کند، زیرا این ماده غذایی منبع خوبی برای کلسیم است، که می تواند به حفظ سلامت استخوان و قدرت مفاصل انسان کمک کند. برخی انواع پنیر، مانند چدار و کُلبی، منابع خوبی برای ویتامین B6 و فولات هستند، که این مواد مغذی به مبارزه با التهاب و درد مفاصل کمک می کنند.

 

این نکته را به خاطر داشته باشید که پنیر به طور معمول از محتوای چربی و کالری بالایی برخوردار است، از این رو حفظ اعتدال در مصرف آن باید مد نظر قرار بگیرد. از سوی دیگر، برخی انواع پنیر، مانند پنیر کاتیج از چربی و کالری بسیار کمی برخوردار هستند، در شرایطی که همچنان منبعی خوب برای کلسیم محسوب می شوند.

loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي