ممنوع الکاری باران کوثری تایید شد

تماشا: در چند ماه اخیر باران کوثری به هر پروژه ای که وارد می شود آن پروژه متوقف می شود. فرقی هم نمیکند آن کار، تئاتر باشد یا فیلم سینمایی. از لغو مجوز اجرای دوباره نمایش خشکسالی و دروغ در شیراز گرفته تو توقف یکباره نمایش هومنسیدی که با بازی این بازیگر قرار بود روی صحنه برود اما آخرین خبری که شنیدنش باعث تعجب همه ما شد ماجراهایی بود که سر فیلم «خسته نباشید» به کارگردانی محسن قرایی و افشین هاشمی بود.

گروه تولید مشغول فیلمبرداری بودند که یکی از خبرگزاری ها با اشاره به اینکه بازیگر و کارگردان این فیلم از فعالان سیاسی و اعضای خانه سینما بودند عنوان کرد حالا بدون هیچ مخالفتی از جانب ارشاد مشغول کار هستند. همین موضوع و اختلاف ارشاد و حوزه هنری باعث شد که حاشیه هایی برای این فیلم به وجود بیاید و در نهایت افشین هاشمی و باران کوثری از این پروژه کنار گذاشته شدند.

بر اساس خبرهایی که منتشر شد حتی با وجود ضبط ۷۰ درصد از این فیلم به خاطر این حساسیت ها، کارگردان و تهیه کننده مجبور شدند بازیگر دیگری را جایگزین کوثری کنند.

ممنوع الکاری باران کوثری تایید شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

اما بعد از همه این اتفاقات، این بازیگر در گفت و گو با روزنامه مغرب هم تا حدودی شایعه ممنوع الکاری اش را تایید کرد و گفت: «هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداده است جز اینکه این چند ماه اخیر به گونه های مختلف به من توهین شده و به جای اینکه من نسبت به این توهین ها و قضایا شاکی باشم به عناوین مختلف از کارم جلوگیری می شود. همانطورکه مطلع هستید چندی پیش برای حضور من در تئاتر ممنوعیت ایجاد کرده اند و به این شکل کسانی را متضرر کرده و حالا قضیه به سینما کشیده شده.»

.

او در مورد مرجع تصمیم گیرنده برای عدم حضورش در فیلم «خسته نباشید» به پشتوانه حوزه هنری که خبر وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام شده بود، گفت: «هیچ نامه رسمی از هیچ مرجع قانونی وجود ندارد. کسی نمی داند تصمیم از کدام سمت گرفته شده و ابلاغ شده است. فقط با عوامل فیلم خسته نباشید تماس گرفته و چنین حرفی زده اند. کارگردانان نیز با احترام کامل این مسئله را با من در میان گذاشتند و اجازه خواستند همراه با پیشنهادی که همراه این تصمیم بود یک فرد دیگر را برای نقش من جایگزین کنند. من نیز قبول کردم چون ماهیت انجام یک کار خیلی مهمتر از حضور من یا هر بازیگر دیگری است. مهم این است که فیلم به پایان برسد، چه با حضور من چه بدون من.»

 

.
کوثری در ادامه با تاکید بر این مسئله که هنوز هیچ اطلاعی از مرجعی که چنین تصمیمی را گرفته است ندارم، می گوید: «بارها خواستم نا نامه ای مبنی بر ممنوعیت کاری خود ببینم، همان زمان که در مورد تئاتر چنین تصمیمی گرفته شد، نامه یا اعلام رسمی وجود نداشت. کسی با خود من تماس نگرفته بودکه از ممنوعیت بگوید حتی در قضیه نمایش خشکسالی و دروغ محمد یعقوبی که اتفاق افتادبه سراغ حراست مرکز هنرهای نمایشی رفتم. از آنها خواستم که نامه ممنوع الکار بودنم را نشان دهند اما در پاسخ گفتند اجازه چنین کاری را ندارند. از آنجا که خیال می کنم در کشور قانونمداری زندگی می کنم، در حال حاضر مشغول تماس با کسانی هستم که شاید بتوانند اصل قضیه را برایم روشن کنند و اگر بتوانم به مرجع اصلی برسم آنگاه حتما از آنها برای سوالاتم پاسخ خواهم خواست. آن زمان است که نسبت به ممنوعیتی که برای من قائل شده اند از مراجع مرتبط و غیرمرتبط دلیل خواهم خواست اما حالا ترجیح می دهم به جای انتظار، پشت درهایی که بسته اند منتظر بمانم. دلیلی نمی بینم بر اساس تصمیم بدون مرجع رسمی خود را ممنوع الکار بدانم. من به کارم ادامه خواهم داد.»

.
اما مهدی عظیمی میرآبادی قائم مقام اداره نظارت و ارزشیابی درباره صحت ممنوع الکاری باران کوثری می گوید: «معمولا این موارد به خود بازیگر یا شخص مورد اشاره اعلام می شود، اگر چنین چیزی به ایشان اعلام نشده پس حتما مشکلی ندارند.»

 

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي