معرفی مواقع مضر در نوشیدن آب

تاريخ : 13 مهر

نوشیدن آب در طی روز برای سلامت بدن بسیار خوب است اما در مواقعی نوشیدن آب سلامت فرد را به خطر می اندازد و ضرر داد ، در این مقاله زمان هایی را که نوشیدن آب برای شما خوب نیست معرفی می کنیم .

معرفی مواقع مضر در نوشیدن آب, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواقع مضر در نوشیدن آب

مصرف آب همراه غذا یا بلافاصله پس از آن به‌ ویژه در افرادی که طبق تشخیص متخصص طب سنتی به سوء مزاج سرد اجزای دستگاه گوارش مبتلا هستند، مضر است.

در بسیاری از مواقع افراد تصور می‌کنند که هرگاه تشنه می شوند باید بی‌ درنگ به‌ سمت یخچال بروند و آب  سرد بنوشند تا به‌گمان خود نیاز طبیعی بدنشان رفع شود اما باید دانست که در طب ایرانی، مصرف آب در زمان هایی نهی شده زیرا مضر است و در دراز‌ مدت به بیماری منجرمی‌شود.

مصرف آب سرد در این زمانها ممنوع

* مصرف آب سرد در حالت ناشتا و خالی بودن معده ، مصرف آب در حمام و بلافاصله پس از استحمام،

* نوشیدن آب بعد از صرف شیرینی یا ترشی یا بعد از خوردن میوه خصوصاً میوه‌های آبدار، باعث فساد معده می‌شود زیرا در اکثر میوه‌ها رطوبتی است که آب سبب فساد آن می‌شود.

* مصرف آب میانه خواب یا بلافاصله بعد از برخاستن از خواب، مصرف آب بعد از فعالیت شدید بدنی  بسیار مضر است.

* آشامیدن آب بعد از جماع، ضرر می‌رساند زیرا که با وجود گرم شدن اعضا از حرکت در جماع به‌ جهت دفع منی ، اعضاء آب را زودتر جذب می‌کنند و باعث ضعف و تحلیل حرارت غریزی می‌‌شود.

در صورتی که در هر کدام از موارد یادشده، فرد بسیار تشنه باشد و تحمل تشنگی را نداشته باشد به‌ مقدار کم و به‌ صورت مکیدن یا جرعه‌ جرعه آبی که خیلی سرد نیست ،بنوشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي