X بستن تبليغات
مطالب پيشنهادي
loading...

معرفی مواد غذایی برای درمان خستگی و بی حالی

دسته بندي : اخبار پزشکی,سلامت
تاريخ : ۲۴ تیر
بازديد : 27

در این قسمت از بخش سلامت و سبک زندگی پورتال گهر جزییات خبر  معرفی مواد غذایی برای درمان خستگی و بی حالی را در ادامه می خوانید

معرفی مواد غذایی برای درمان خستگی و بی حالی

خستگی و بی حالی در طول روز از نشانه های بارز کمبود منیزیم در بدن است. منیزیم از مهم‌ترین مواد معدنی لازم برای بدن ماست که بیشتر مواقع نادیده گرفته می‌شود. برای اینکه احساس شادابی و سرحالی را در طول روز از دست ندهیم حتما باید مواد غذایی که حاوی این ماده مهم هست در برنامه غذایی روزانه بگنجانیم.

موز
موز به‌عنوان یک میان وعده بهترین دشمن خستگی و بی‌حالی ست. این میوه علاوه بر منیزیم دارای مقدار زیادی پتاسیم است که یک ماده معدنی معجزه‌آسا برای افزایش انرژی در طول روز به‌حساب می‌آید.

لوبیا
یک فنجان لوبیا حاوی ۷۰ میلی‌گرم منیزیم و منبع بسیار خوبی از پروتئین و فیبر است خوردن خوراک لوبیا در وعده صبحانه خستگی و بی حالی شما را در طول روز کم می کند.

مطلب پیشنهادی :   دارو اتانرسپت Etanercept + موارد مصرف و عوارض آن

نان کامل گندم
تنها دو برش از نان کامل گندم حاوی ۴۶ میلی‌گرم منیزیم است. ساندویچ نان گندم و کره بادام‌زمینی و موز یک میان وعده تمام‌عیار برای کسانی است که می‌خواهند بقیه روز خود را باانرژی سپری کنند.

برنج قهوه‌ای
یک فنجان برنج قهوه‌ای حاوی ۸۴ میلی‌گرم منیزیم است. برای یک وعده غذایی غنی از منیزیم، ترکیب برنج قهوه‌ای با لوبیا سیاه‌وسفید. هر دو غذاهای پروتئینی هستند ، هنگامی‌که ترکیب شوند اسیدهای آمینه ضروری بدن را تأمین می‌کنند.

عدس
یک فنجان عدس انباشته از پروتئین و فیبر و ۷۵ میلی‌گرم منیزیم است. عدس بهترین جایگزین گوشت است و یک‌کاسه عدسی داغ به‌عنوان صبحانه در روزهای سرد تمام انرژی روز کاری را تأمین می‌کند.

بلغور جو
روز خود را با یک‌کاسه انرژی‌زا سوپ بلغور جو و شیر شروع کنید و با یک‌کاسه سوپ جو ۶۱ میلی‌گرم منیزیم دریافت کنید و به جنگ خستگی و بی حالی بروید.

غلات و کشمش
ترکیب غلات مختلف با کشمش و توت خشک در یک کاسه شیر به‌عنوان صبحانه یا میان وعده ۷۷ میلی‌گرم منیزیم دارد.

مطلب پیشنهادی :   واکنش بدن در مقابل رژيم های لاغری اشتباه

اسفناج
نصف فنجان اسفناج پخته‌شده حاوی ۷۸ میلی‌گرم منیزیم است. علاوه بر آن اسفناج کلسیم فراوانی دارد. اسفناج هم به‌صورت پخته و هم خام مصرف می‌شود اما اسفناج پخته‌شده راحت‌تر جذب بدن می‌شود.

گندم بوداده
یک کاسه گندم بوداده ایده‌ای بسیار عالی برای شروع روز است این ماده پر از فیبر علاوه بر اینکه تا هنگام ناهار بدن را سیر و پرانرژی نگه می‌دارد حاوی مقدار زیادی منیزیم است.

(V 14 , 1 today)
loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي