معرفی مشخصات پژو 207 صندوقدار

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 28 دی

در ادامه این مطلب به معرفی مشخصات پژو ۲۰۷ صندوقدار می پردازیم.

معرفی مشخصات پژو 207 صندوقدار, پورتال خبری فرهنگی گهر

پس‌از اینکه بعد از چند سال وقفه دوباره تولید پژو ۲۰۷ یا در اصل همان ۲۰۶ پلاس توسط ایران‌خودرو از سر گرفته شد، این شرکت تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار آن‌را هم تولید کند که حالا همزمان با دنا پلاس رونمایی شده است. در قسمت جلویی ۲۰۷ سدان شاهد همان دماغهٔ نسخهٔ هاچ‌بک ۲۰۷ هستیم که شامل چراغ‌های جلوی جدید مجهز به دی‌لایت می‌شود.

در قسمت جانبی هم همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها به همراه آینه‌های جدید راهنما دار از تغییرات ۲۰۷ صندوقدار نسبت به ۲۰۶ صندوقدار هستند.

اما عجیب‌ترین قسمت ۲۰۷ SD قسمت عقب آن است چراکه هرچند ایران‌خودرو در این بخش از چراغ‌های جدید ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده کرده است اما سپر عقب هیچ تغییری نداشته و کاملاً با سپر عقب ۲۰۶ SD یکسان است. این در حالی است که ۲۰۷ صندوقدار اصلی تولید پژو از سپر متفاوتی مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده می‌کند که دارای دو مه شکن در طرفین است.

همچنین نوار چراغ‌های پلاک نیز در ۲۰۷ سدان اصلی کمی متفاوت بوده و آنتن هم در قسمت انتهایی سقف نصب شده است درحالی‌که در ۲۰۷ SD تولید ایران‌خودرو آنتن در قسمت جلو قرار داشته و نوار جا پلاک عقب هم مشابه ۲۰۶ SD است. بااین‌حال مشخص نیست که چرا ایران‌خودرو در ۲۰۷ صندوقدار از سپر عقب ۲۰۶ صندوقدار استفاده کرده است.

با گذر از این اقدام عجیب ایران‌خودرو به کابین ۲۰۷ صندوقدار می‌پردازیم که کاملاً مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک جدید بوده و مجهز به نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی شده است. ۲۰۷ SD مانند نسخهٔ سدان از تجهیزاتی چون آینه‌های برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دید عقب و… سود می‌برد.

پیشرانهٔ این خودرو هم مانند نسخهٔ هاچ‌بک و دیگر اعضای خانوادهٔ ۲۰۶ همان موتور آشنای ۱.۶ لیتری TU5 است که طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس دستی انتقال پیدا می‌کند و فعلاً خبری از نمونهٔ اتوماتیک نیست هرچند که طبق گزارشات ایران‌خودرو در آینده برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک ۲۰۷ را هم دارد.

بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، تولید انبوه پژو ۲۰۷ صندوقدار از اسفند امسال آغاز شده و از شهریور سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ وی این خودرو حدود ۵ میلیون تومان قیمت بیشتری از ۲۰۶ تیپ ۵ خواهد داشت و این یعنی ۲۰۷ سدان با قیمتی در حدود ۴۲ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي