معرفی غذاهای ضد چین و چروک پوست

تاريخ : 19 بهمن

در این مطلب گهر غذاهای ضد چین و چروک پوست را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

معرفی غذاهای ضد چین و چروک پوست, پورتال خبری فرهنگی گهر

چنان‌چه شما هم نگران پیری زودرس پوست‌تان هستید با ما همراه باشید. در این مقاله ۱۰ بهترین خوراکی ضد چین و چروک را به شما معرفی می‌کنیم.

غالبا آثار آن‌چه می‌خوریم و می‌نوشیم روی پوست‌مان آشکار می‌شود. وقتی چند شب دیروقت غذا بخورید، و چند بار هم در خوردن غذاهای نامناسب و مضر زیاده‌روی کنید، به سرعت نشانه‌هایی از فرسودگی و پیری زودرس روی پوست‌تان ظاهر می‌شوند. ولی می‌توانید با مصرف خوراکی‌های مناسب که مواد مغذی مورد نیاز پوست‌تان را تامین و آن را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کنند، از ایجاد چین و چروک‌ها و خط‌های ناخواسته و نامطلوب روی پوست جلوگیری کنید. اگر واقعا می‌خواهید سلامت پوست‌تان را بهبود ببخشید، ابرخوراکی‌های زیر را مد نظر قرار دهید و با مصرف‌شان از فواید آنها بهره‌مند شوید.

۱۰ بهترین خوراکی ضد چین و چروک:

۱. آووکادو

آووکادو حقیقتا یک ابرخوراکی و درمان واقعی برای مشکلات پوستی است. این میوه سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای تقویت و مرطوب‌سازی پوست‌تان است ( روغن آووکادو هم‌چنین در میان میوه‌های دیگر دارای یکی از بهترین روغن‌‌ها برای سلامت پوست است). این میوه سرشار از ویتامین E و مجموعه‌ی ویتامین‌های B است که برای صافی و انعطاف‌پذیری پوست ضروری هستند. هم‌چنین غنی از ویتامین Cاست، که به عنوان یکی از اجزای اصلی تشکیل‌دهنده‌ی پوست باعث ایجاد پوست زیرین و روپوست می‌شود. خواص این میوه به همین جا ختم نمی‌شود – این میوه‌ی نرم به ندرت حاوی حشره‌کش‌ها و مواد شیمیایی است و بدون تردید و نگرانی می‌توان آن را مصرف کرد.

۲. توت

توت یکی دیگر از انواع بهترین خوراکی ضد چین و چروک است. انواع مختلف توت‌ها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که می‌توانند رادیکال‌های آزاد را از بین ببرند و از آسیب‌های پوستی جلوگیری کنند. توت می‌تواند باعث افزایش بازسازی سلول‌ها شود و به ایجاد پوست نرم و لطیف و تازه کمک کند. اگر نگران آلاینده‌های زیست‌محیطی هستید و از قرار گرفتن در معرض سموم می‌ترسید، حتما توت را بیش‌تر از قبل در رژیم غذایی‌تان قرار دهید.

بلوبری و تمشک اثرات و فوایدی ویژه برای سلامتی دارند. آنها سرشار از آنتو‌سیانین هستند که هم رادیکال‌های آزاد را دفع می‌کنند و هم تاثیرات ویتامین C را افزایش می‌دهند. آنها هم‌چنین منبعی مناسب برای ویتامین E هستند و از هر جهت از پوست‌تان مراقبت می‌کنند.

۳. ماهی سالمون

ماهی‌های چرب منبعی فوق‌العاده از اسیدهای چرب امگا-۳ مورد نیاز بدن هستند، و ماهی سالمون یکی از بهترین انتخاب‌ها برای برآورده کردن نیازهای تغذیه‌ای بدن و محافظت از صافی و طراوت پوست است. اسیدهای چرب امگا-۳ پوست را مرطوب می‌کنند و آن را از آسیب‌های ناشی از تابش فرابنفش محافظت می‌کند که این تابش غالبا باعث چین و چروک‌های زودرس می‌شود. اسیدهای چرب امگا-۳ فواید شگفت‌انگیز دیگر نیز برای سلامتی دارند و طبق پژوهش‌های اخیر برای جلوگیری از سرطان پستان نیز بسیار مفید هستند.

سالمون وحشی فواید و خواصی بیش‌تر دارد، ولی باید مراقب باشید این‌گونه ماهی‌ها در معرض سموم (حشره‌کش‌ها، جیوه) قرار نگرفته باشند. رنگ صورتی زیبا و باشکوه سالمون به دلیل وجود آنتی‌اکسیدانی قوی به نام آستاکسانتین است. این قبیل رنگ‌دانه‌های کاروتنوئید تاثیری فوق‌العاده در از بین بردن رادیکال‌های آزادی دارند که به دلیل قرار گرفتن بیش از حد پوست در مقابل اشعه‌ی فرابنفش، به وجود می‌آیند. مصرف ماهی سالمون وحشی آلاسکا هفته‌ای دو بار نه تنها چین و چروک‌های پوست‌تان را صاف می‌کند، بلکه برای سلامتی عمومی بدن‌تان نیز مفید است.

۴. عسل

غالبا از عسل در ماسک‌های باکیفیت صورت استفاده می‌شود. عسل دارای طبیعت نم‌بینی است؛ به این معنی که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد، به صورت طبیعی رطوبت هوا را در خود جذب می‌کند، و بنابراین باعث می‌شود پوست مرطوب و تازه بماند و از خشکی جلوگیری می‌کند. عسل یک گونه‌ی قندی کاملا متفاوت است که ویژگی التهابی ندارد، بلکه از پوست‌تان محافظت می‌کند و باکتری‌های مضر را از بین می‌برد. عسل فراوری‌نشده‌ و خام سرشار از آنتی‌اکسیدان است و استفاده از آن به میزان متعادل به عنوان شیرین‌کننده‌ی طبیعی باعث می‌شود پوستی درخشان داشته باشید. با مصرف آن می‌توانید ولع مصرف شیرینی را در خود ارضا کنید و پوستی خوب داشته باشید!

۵. ماست طبیعی / کِفیر

ماست طبیعی تمام فواید پروبیوتیک‌ها را برای‌تان فراهم می‌کند. باکتری‌های مفید موجود در ماست از هر دو لایه‌ی درونی و بیرونی پوست محافظت و آنها را تقویت می‌کنند. برای آن‌که تاثیر معجزه‌آسای‌اش را بر دستگاه گوارش و کاهش التهاب یا قرمزی پوست تجربه کنید لازم است حتما آن را به صورت فراوری‌نشده مصرف کنید. وقتی دستگاه گوارش‌تان سالم و فعال باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های پوستی کاهش می‌یابد و دستگاه ایمنی‌تان نیز در بهترین وضعیت خود قرار می‌گیرد.

هم‌چنین می‌توانید به جای ماست از کفیر– نوشیدنی لبنی تخمیرشده – استفاده کنید. این نوشیدنی نیز یکی دیگر از خوراکی‌های پروبیوتیک است که قرن‌ها است از آن استفاده می‌شود و بیش از سه برابر ماست‌های معمولی حاوی پروبیوتیک است. اگر از طعم‌های تخمیری خوش‌تان می‌آید، حتما آن را امتحان کنید!

۶. آجیل

همین الان تصمیم بگیرید تنقلات و خوراکی‌های ناسالم را کنار بگذارید و در عوض به اندازه‌ی یک مشت بادام، بادام برزیلی، گردو، پسته یا فندق بخورید و از طیف گسترده‌ی فوایدی که نصیب‌تان می‌شود، بهره‌مند شوید.

بادام سرشار از ویتامین E است و با آکنه، پسوریازیس، و اگزما مبارزه می‌کند. بادام برزیلی نیز غنی از ویتامین E و حاوی سلنیوم است، بنابراین برای برطرف کردن چین و چروک‌ها بسیار مفید است. گردو یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب امگا-۳ است و پوست‌تان را نرم و تقویت می‌کند.

آجیل را باید به اندازه‌ی متعادل مصرف کنید زیرا آنها بسیار چرب هستند و به سرعت کالری‌تان را بالا می‌برند.

۷. چای سبز

از این به بعد، هرگاه نمی‌توانید یک نوشیدنی خوب برای خودتان انتخاب کنید، حتما بروید سراغ یک فنجان چای سبز نیروبخش و باطراوت. چای سبز به مقدار زیاد حاوی کاتچین است؛ این ماده آنتی‌اکسیدانی قوی است که رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و پوست‌تان را از آسیب محافظت می‌کند و بهترین خوراکی ضد چین و چروک است.

برای کسب نتایج بهتر و داشتنِ مقداری بیش‌تر از کاتچین در فنجان‌تان، سعی کنید از چای طبیعی و غیرکیسه‌ای استفاده کنید. با این‌که چای‌ کیسه‌ای، گزینه‌ای آسان‌تر است، ولی همه‌ی فواید چای سبز را در خود به همراه ندارد. برای آن‌که بتوانید به بیش‌ترین میزان کاتچین دست یابید، چای ماچا را امتحان کنید – باکیفیت‌ترین پودر چای سبز در جهان.

و اگر می‌خواهید مصرف آنتی‌اکسیدان‌تان را افزایش دهید، مقداری لیمو نیز در چای سبز بریزید تا با نوشیدنی نشاط‌بخش و پر از انرژی صبح‌تان را دل‌انگیزتر کنید. این نوشیدنی در فصل تابستان به شما طراوت و خنکی می‌بخشد.

چای سبز را می‌توانید از سوپرمارکت محله، عطاری یا به صورت سفارش برخط (آنلاین) تهیه کنید، ولی همیشه سعی کنید چای سبز ارگانیک بخرید.

۸. گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی برای جریان خون بسیار مفید است و بعد از این‌که ۶ هفته به صورت مرتب آن را رژیم غذایی‌تان قرار دهید، حتما تغییراتی مثبت را در پوست‌تان نیز تجربه خواهید کرد. گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می‌کند و پوست‌تان مرطوب‌تر و سفت‌تر می‌کند. بهتر از همه، گوجه‌فرنگی حاوی لیکوپن است – لیکوپن ماده‌ا‌ی شیمیایی است که پوست‌تان را از آسیب‌های ناشی از تابش فرابنفش محافظت می‌‌کند و بدن‌تان را نیز از بیماری‌های مختلف در امان نگه می‌دارد. هم‌چنین گوجه‌فرنگی به داشتن خاصیت ضدسرطانی نیز مشهور است. هرچه قرمزتر، بهتر!

۹. گندم سیاه

با گندم سیاه می‌توان غذاهایی خوشمزه درست کرد و البته، با خوردن این غذاها پوست‌ را نیز انعطاف‌پذیر و سفت نگه داشت. گندم سیاه سرشار از پروتئین و حاوی هشت نوع اسید آمینه‌ی ضروری برای ترمیم و بازسازی پوست است. هم‌چنین منبعی بسیار خوب برای راتین است – راتین ماده‌ا‌ی است که در کاربرد ویتامین C به بدن‌تان کمک می‌کند و همیشه سطح کلاژن را بالا نگه می‌دارد. می‌توانید با آن فرنی درست کنید یا با استفاده از آرد گندم سیاه غذاهای خوشمزه و سالم بپزید.

۱۰. هویج

هویج همیشه به عنوان عامل تقویت‌کننده‌ی چشم و نیروی بینایی مشهور بوده است، ولی به تازگی دریافته‌اند هویج یکی از ۱۰ بهترین خوراکی ضد چین و چروک است. هویج حاوی ویتامین C و سرشار از بتاکاروتن است که پوست را از آسیب‌های ناشی از نور آفتاب محافظت می‌کند. البته همیشه در خرید و مصرف هویج مواظب باشید، زیرا جزء آلوده‌ترین سبزیجاتی است که می‌تواند حاوی مقداری زیاد حشره‌کش و مواد شیمیایی باشد که برای رشد آنها استفاده می‌شود. حتی‌الامکان از هویج‌های ارگانیک استفاده کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي