مرخصی زایمان مادران افزایش یافت

تاريخ : 2 اسفند

خبرگزاری مهر:  بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مرخصی زایمان مادران از ۶ به ۹ ماه افزایش یافت و پدران نیز بعد از زایمان همسر از ۲ هفته مرخصی تشویقی برخوردار می شود.

نمایندگان در جلسه علنی روز سه شنبه بررسی کلیات و جزئیات لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را در دستور کار داشتند.
مرخصی زایمان مادران افزایش یافت, پورتال خبری فرهنگی گهر
نمایندگان مجلس در آغاز جلسه امروز، کلیات این لایحه را به تصویب رساندند و سپس با ۱۵۵ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۲۳ نماینده حاضر ماده واحده و تبصره های این لایحه را نیز تصویب کردند.

بر اساس ماده واحده این لایحه، مقرر شد از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون کلیه محدودیت های مقرر در قانون تنظیم جمعیت و خانواده مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحات آن و سایر قوانین که بر اساس تعداد فرزند برای والدین شاغل یا فرزندان آنان ایجاد شده است، لغو شود.

در تبصره یک این ماده واحده مصوب شد دولت می تواند هر ۵ سال یک بار، با توجه به نتایج سرشماری های عمومی نفوس، ترکیب جمعیتی و شاخص های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی در چارچوب سیاست های کلی نظام و با رعایت شاخص های مندرج در قوانین برنامه ۵ ساله با ارائه لایحه به مجلس شورای اسلامی، نسبت به برقراری امتیازات یا ایجاد محدودیت ها بر اساس تعداد فرزندان اقدام کند.

در تبصره ۲ نیز مقرر شد: مرخصی زایمان مادران به ۹ ماه افزایش می یابد و همسر آنان نیز از ۲ هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می شوند.

این قانون به مادرانی که سن فرزند آنان به ۹ ماهگی نرسیده است تسری می یابد و مادر می تواند تا سن ۹ ماهگی نوزاد از مرخصی زایمان استفاده کند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي