محمدرضا حسینیان : از رسانه ای شدن ممنوع التصویری ام ناراحتم

تاريخ : 17 آبان

محمدرضا حسینیان مجری با سابقه که از بهمن ماه سال گذشته در تلویزیون ممنوع التصویر شده بابت این امر نارحت بود

محمدرضا حسینیان : از رسانه ای شدن ممنوع التصویری ام ناراحتم, پورتال خبری فرهنگی گهر

محمدرضا حسینیان، مجری تلویزیون با بیان اینکه از بهمن سال گذشته تاکنون ممنوع‌التصویر است، گفت: این خبر نباید رسانه‌ای می‌شد.

محمدرضا حسینیان در نمایشگاه مطبوعات درباره ممنوع‌التصویری‌اش در رسانه ملی،‌ گفت: پایان سال گذشته ممنوع‌التصویر شدم و متأسفانه این امر رسانه‌ای هم شد که نباید این کار صورت می‌گرفت چرا که دعوا خانوادگی بود و نباید به بیرون درز پیدا می‌کرد.

وی افزود: من در طول بیش از دو دهه فعالیت در رسانه ملی تلاش کردم شأن و جایگاه خود را رعایت کنم اما ممنوع‌التصویری‌ام برایم گران تمام شد و هنوز هم راه‌حلی برای آن پیدا نکردم.

حسینیان درباره شکایت اخیر صدا و سیما از تی‌وی‌پلاس، تصریح کرد: رسانه ملی از تمامی سایت‌هایی که محتوای رسانه ملی را منتشر می‌کردند شکایت کرده است و آنها معتقدند که مالکیت محتوای تولیدشده فقط متعلق به خودشان است و انتشار گسترده آن در رسانه‌های مختلف مصداق خدشه‌ وارد شدن به مالکیت آن است.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در اداره کل حقوقی نشستی را برگزار کردیم و تلاش کردیم تا به حرف مشترکی برسیم، افزود: نمی‌دانیم که این نگاه مشترک چه زمانی به وجود می‌آید.

این مجری تلویزیون اظهار داشت: تمام کسانی که وارد فضای مجازی می‌شوند می‌کوشند که از قانون تمکین کنند البته گذشته من هم این امر را به خوبی نشان داده که در این مسیر حرکت کرده‌ام اما مشکل این است که چارچوب‌ها چه چیزی است؟

وی خاطرنشان کرد: این مشی که چگونه می‌توان کلیپ تصویری را در فضای مجازی منتشر کرد و خلاف قانون نباشد را هیچ کسی نمی‌داند و ما هم نمی‌دانیم.

حسینیان با بیان اینکه برخورد قهری با تی‌وی‌پلاس صورت گرفته، خاطرنشان کرد: تی‌وی‌پلاس جانباز فضای مجازی است البته ما هم گلایه‌ای در این خصوص نداریم ولی امیدوارم که هر چه سریع‌تر به نگاه خاص قانونی در این خصوص برسیم تا بتوانیم تولید محتوا داشته باشیم.

وی گفت: تصور می‌کردم که با روی کار آمدن مدیریت جدید در رسانه ملی نگاه‌های گذشته هم اصلاح شود و امیدوار بودم بعد از رفتن آقای سرافراز مشکلات حل شود چرا که مدیر حراست رئیس شبکه، معاونت سیما و رئیس سازمان تغییر پیدا کرده‌اند و افراد جدیدی روی کار آمدند و باید تغییر و تحولات جدید در کارها صورت می‌گرفت.

حسینیان اظهار داشت:‌ دغدغه‌ام  آن است که فضای مجازی بتواند با رسانه ملی به تفاهم برسد و معتقدم که نباید آنها مقابل هم قرار گیرند.

این مجری تلویزیون خاطرنشان کرد: من کارمند سازمان صدا و سیما هستم و رابطه خوبی با همکارانم دارم و خود را بچه محل رسانه ملی می‌دانم و معتقدم که محله‌مان همواره باید آباد و سرسبز باشد.

حسینیان تصریح کرد: فعالیت کاری به عنوان گوینده تلویزیون در حال حاضر ندارم.

وی درباره افزایش تعداد شبکه‌های تلویزیونی هم افزود: به تعداد افکار مختلف سلایق مختلف در جامعه وجود دارد به همین دلیل باید تبه تعدد و تعداد شبکه‌ها احترام گذاشت که این کار احترام به سلایق است. اما اینکه کمیت را فدای کیفیت کنیم یا برعکس موضوع خیلی مهمی است.

حسینیان با بیان اینکه نباید تعدد شبکه‌ها منجر به کاهش کیفیت شود،‌ افزود: تنوع، احترام گذاشتن به سلایق مختلف امری مطلوب است.

وی با بیان اینکه در دو مقطع مختلف ممنوع‌التصویری‌ شده‌ام افزود: ممنوع‌التصویری‌ بار اولم به دلیل تی‌وی‌پلاس بود که ۶ تا ۷ ماه طول کشید اما رسانه‌ای نشد ولی ممنوع‌التصویری‌ اخیرم در بهمن سال گذشته صورت گرفت که تاکنون هم حل نشده است.

این مجری تلویزیون با بیان اینکه همواره در معرض این سؤال که بین تلویزیون و تی‌وی‌پلاس کدام را انتخاب می‌کنید قرار گرفته‌ام، گفت: من مالک تی‌وی‌پلاس نیستم بلکه یکی از سهامداران آن می‌باشم و اگر روزی بر سر دو راهی انتخاب بین تلویزیون و تی‌وی‌پلاس قرار گیرم نمی‌دانم کدام را انتخاب کنم در حالی که تعطیلی تی‌وی‌پلاس بر عهده من نیست. چرا که من جزئی از آن هستم البته خدا نکند که چنین اتفاقی رخ دهد.

وی تصریح کرد: حذف به معنای نداشتن تئوری و تعامل است که البته چیز خوبی نیست و امیدوارم که هر چه جلوتر می‌رویم بتوانیم فضای مجازی را پذیرفته و برای محتوای آن هم راهکاری داشته باشیم.

حسینیان با بیان اینکه خیلی به جدی‌تر شدن تولیدات تی‌وی‌پلاس فکر می‌کنیم، افزود: به دنبال آن هستیم که برنامه‌های مفصل‌تر و جدی‌تری داشته باشیم به همین دلیل می‌کوشیم تا در نیمه دوم سال این برنامه‌ها را تولید کنیم.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي