محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه اتصال به اینترنت

محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه اتصال به اینترنت

محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه اتصال به اینترنت, پورتال خبری فرهنگی گهر

ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه برای اتصال به اینترنت

براساس آمارهای ارائه‌شده در سال ۹۲ از جمعیت ۷۵ میلیونی کشور ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۹۴۵ مشترک اینترنت در کشور وجود داشته است و تعداد کاربران اینترنت نیز ۳۶ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۹۵ نفر بوده است.
ایسنا: طی سال‌های گذشته در ایران و بسیاری از کشور‌ها ساده‌ترین و محبوب‌ترین راه برای اتصال به اینترنت استفاده از تلفن‌های همراه بوده است. با این حال آمارهای سال ۹۲ مدعی آن است که کاربران ایرانی بیش از همه از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت خانگی) به فضای مجازی سفر کرده‌اند.

مدتی از ارائه‌ آمار‌های مربوط به ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۲ می‌گذرد. در این زمینه سامانه‌ مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور با تاکید بر این نکته که آمارهای سال ۹۲ در حال ثبت و تکمیل است یادآور شده در سال گذشته ضریب نفوذ اینترنت کشور به ۴۹.۱۳ رسیده که البته این آمار نسبت به سال ۹۱ حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

اما براساس آمارهای ارائه‌شده در سال ۹۲ از جمعیت ۷۵ میلیونی کشور ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۹۴۵ مشترک اینترنت در کشور وجود داشته است و تعداد کاربران اینترنت نیز ۳۶ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۹۵ نفر بوده است.

اما در این سال برخلاف رویه‌ مرسوم که معمولا اتصال از طریق اینترنت موبایل (GPRS) پرکاربردترین شیوه‌ی دسترسی به اینترنت محسوب می‌شود، این‌گونه اعلام شده که دسترسی از طریق ADSL (اینترنت پرسرعت خانگی) محبوب‌ترین روش برای اتصال به اینترنت بوده و حدود ۱۵.۹۶ درصد ضریب نفوذ داشته و چهار میلیون و ۷۹۶ هزار و ۴۹۳ مشترک اینترنت کشور از این روش بهره گرفته و تعداد کاربران این شیوه ۱۱ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۲۳۳ نفر بوده است.

دومین شیوه اینترنت موبایل

بنابر آمارهای ارائه شده، اینترنت موبایل یا GPRS دومین شیوه‌ی پرطرفدار در دسترسی به اینترنت بوده و در سال ۹۲ حدود ۱۲.۲۵ درصد از ضریب نفوذ ۴۹.۱۳ درصدی اینترنت مربوط به این شیوه بوده است.

طبق آمارهای منتشر شده تعداد مشترکان این شیوه ۹ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۵۲ نفر بوده و GPRS در کشور ۹ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۵۲ کاربر داشته است.

دایال آپ همچنان محبوب

نکته‌ جالب آنکه اینترنت دایال آپ که به نظر بسیاری تبدیل به خاطره شده همچنان سومین شیوه دسترسی به اینترنت محسوب می‌شود و ۹.۲۳ درصد از ضریب نفوذ ۴۹.۱۳ درصدی اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد.

طبق آمارهای منتشر شده در سامانه‌ مدیریت ضریب نفوذ اینترنت در سال ۹۲ این روش سه میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۸۰ مشترک داشته و تعداد کاربران آن هم به شش میلیون و ۹۳۴ هزار و ۷۶۰ نفر رسیده است.

اما سایر روش‌ها…

اتصال از طریق شبکه فیبر نوری نیز روش دیگری است که ۸.۱۳ درصد از ضریب نفوذ اینترنت کشور را به خود اختصاص داده است.

این شیوه دو میلیون و ۶۵۶ هزار مشترک داشته و تعداد کاربران آن در سال ۹۲ حدود شش میلیون و ۱۰۶ هزار نفر بوده است.

در پایان کمترین میزان استفاده کاربران هم از وایمکس بوده و ضریب نفوذ این تکنولوژی حدود ۳.۵۷ درصد بوده است.

همچنین این روش یک میلیون و ۷۱ هزار و ۸۲۰ مشترک داشته و تعداد کاربران آن دو میلیون و ۶۷۹ هزار و ۵۵۰ نفر بوده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي