متن کوتاه تبریک جشن تکلیف / متن تبریک جشن تکلیف

تاريخ : 16 اردیبهشت

متن کوتاه تبریک جشن تکلیف / متن تبریک جشن تکلیف

گهر در این بخش تعدادی متن تبریک جشن تکلیف را برای آن دسته از عزیزانی که می خواهند جشن تکلیف را به عزیزانشان تبریک بگویند، منتشر می کند.

متن کوتاه تبریک جشن تکلیف / متن تبریک جشن تکلیف, پورتال خبری فرهنگی گهر

متن تبریک جشن تکلیف

سلام ای فرشتگان زیبای من، سلام ای تندیس های طراوت، سلام ای آیه های بهار، سلام ای عزیزان دل، سلام ای روشنی های چشم، سلام ای آرزوهای شکفته، جشن پرشکوه شکوفه ها بر شما مبارک.


 

ای نرگس های عاطفه، ای بنفشه های مهربانی، ای شبنم پاک سحری، ای گل سرخ و یاسمین، ای سوسن های سخندان، ای غنچه های مهرپرور، ای شکوفه های شیرین بادام، ای روزنه های رشد، جشن شکوفه ها بر قامت کوچک و لطیفتان مبارک و پررونق باد.


معلم بهار است، درس معلم نسیم بهاری است که با وزش دمادم خود موجب رویش گل باغ هستی است.


سلام بر غنچه های نو شکفته ی باغ ایمان که امروز محفلی را برایشان آراسته ایم تا معنویت و حقیقت را ترسیم بخشیم و در راه قرب الهی گام برداریم. به امید آن که به یادگار بمانید و به روزگار بپایید.


با چادر سفیدش، پروانه پر می زند پر، خوشحال می نشیند، بر جانماز مادر، مادر خریده امروز، چادر نماز او را، سجاده ای که دارد، گل های سرخ و زیبا، با شمع  و دسته ای گل، بابا خریده قرآن، بوی گلاب دارد، جلد طلایی آن، تا آسمان آبی، پروانه می پرد شاد، جشن عبادت اوست، به به! مبارکش باد.


دوست دارم که پر از گل بشوم،مثل یک باغ پر از یاس سفید، پر شوم از چمن و سبزه و گل، خم شود روی سرم شاخه ی بید، گاهگاهی که نسیمی سبک از گوشه ی باغ دلم می گذرد، یک سبد خنده به دستش بدهم، هر کجا می رود آن را ببرد، دوست دارم همه را باغ کنم، عطر گل ، پخش کنم توی هوا، غصه را پرپر و پژمرده کنم، گل لبخند بکارم همه جا.


خلعت زیبای تکلیف بر شما خجسته باد، ورود به سن تکلیف و پذیرفتن عبودیت و بندگی پروردگار متعال را بر شما فرزند مومن و متعهد تبریک و تهنیت می گوییم. امید است در سایه ی توجهات خاص خداوند کریم و اطاعت از فرامین حضرت حق موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم نمایید.


بهار شو، بهار شو/ دلت زغم رها بکن/ بیا به جشن غنچه ها/ خداخداخدا بکن/ کویر خشک خانه را/ دوباره غرق خنده کن/ بیا دوباره خانه را/ پر از گل و پرنده کن/ نسیم شو، نسیم شو/ برو میان دره ها/ برقص توی دره ها/ صدای سبز دره ها/ گذر کن از میان باغ/ به غنچه ها سری بزن/ سلام کن به شاخه ها/ به سبزه و گل و چمن/ پرنده شو، پرنده شو/ پر از صدای بال شو/ سبک تر از نسیم صبح/ به باغ آسمان برو/ مسافر بهار شو/گلی بکار این چنین/ بیا به رنگ دوستی/ گلی از آسمان بچین.

لباس زیبای تکلیف الهی بر قامتت ای نوشکفته ی عبادت مبارک.


شکوفه های زیبای باغ عبادت! فرشته ی روزه یک دنیا خیر و برکت برای شما آورده است و یک جلد قرآن کریم/ اگر می خواهی خدا با تو حرف بزند، قرآن بخوان/ خصوصا در ماه مبارک رمضان/ وقتی که روزه هستی، به خداوند نزدیک تری/ روزه را فراموش مکن و حتما قرآن بخوان.


نوشکفته ی گل باغ آرزو، یک چادر سفید با گل های کوچک، توردوزی شده و همراه با یک مقتعه ی سفید، نرم، لطیف و زیباست/ پس آن را سر بکن، مثل مرواریدی می شود در صدف/ مثل غنچه ی سپید می شوی در گلبرگ/ آری زیباتر از فرشته ها/ از گل هم قشنگ تر/ نازنینم، می خواهی پرواز کنی؟ می خواهی با خدا حرف بزنی؟ می خواهی خدا با تو حرف بزند؟ می خواهی پیش خدا باشی؟ می خواهی پوشش داشته باشی؟ مثل مروارید، مثل غنچه، مثل دانه ی انار. پس بیا به جشن عبادت و عبادت گونه جشن بگیر.
دلبندم، شکفتن غنچه ی وجودت در بهار تکلیف مبارک باد.


باید بروم، می روم/ باید به دریا برسم، می رسم/مثل رود باید خروشان بود/ باید رفت/ آدم ها هم می توانند مثل کوه باشند/ بلند و سرافراز/ و هرگز خسته نشوند از طوفان، از سرما و از گرما/ پرواز چه خوب است، خوش به حال پرنده ها/ کاش می شد پرواز کرد تا سر کوه تا اوج آسمان/ آه! سوار بر ابرها، همیشه در خواب دیده ام/ غلت زدن روی ابرها را/ و سفر تا پیش ستاره ها را/ چه خوب است. خورشید همیشه آن بالا نمی ماند/ می رود پشت کوه ها/ می رود پشت اقیانوس ها و جاهای دیگر را روشن می کند/من چه قدر دوست دارم خورشید را/ و چه قدر دوست دارم دنیاهای دیگر را/ می گویند هر کس ستاره ای دارد/ ستاره ی من کدام است؟ حتما یکی از آن ستاره های پر نور مال من است/ هر شب دلم را پیش او می فرستم/ آفتاب مال ما هم هست/ هر روز می آید/ می بینم زلفش را از پشت کوه پیداست/ستاره ام گم شد، اما کوه پیدا شد/ پرنده ها پر کشیدند/ درخت ها را می بینم/ دلم می خواهد جوانه بزنم/ قد بکشم به آسمان/ بوزم/ بخندم/ دلم پر از شکوفه شده، بهار شدم.
فرشته ی گلم! روز عنایت و لطف خدا بر تو مبارک.


ای ساقه های بلوغ، ای پنجره های تجلی، گلستان بی نظیر حیاتتان و حضور سبز و استوار باغستان بی همتایتان با طراوت باد و پر صلابت.


ای شبنم پاک سحری، ای گل سرخ و یاسمین، باغ حجابت پر سبزه و گل باد.


فرشتگان زیبای من، عمرتان همیشه بهار، دلهایتان هماره گرم عشق، سرهایتان پیوسته از شور، آکنده باد و جنگل ایمانتان همیشه سبز و استوار باد.

جشن زیبای تکلیف بر شما مبارک.

#s3gt_translate_tooltip_mini { display: none !important; }

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي