ماه رمضان امسال دور این غذا را خط بکشید؟!

تاريخ : 30 تیر

این غذا موجب تجمع چربی در روده و بروز سوء هاضمه می شود و در ماه مبارک امسال چندان توصیه نمی شوند.

آش های سنگین و پر چرب موجب تجمع چربی در روده و بروز سوء هاضمه می شود و در ماه مبارک امسال چندان توصیه نمی شوند.

دکتر عبداللهی، مدیر دفتر بهبود و تغذیه وزارت بهداشت اظهار داشت: براساس رسم حاکم بر ماه رمضان، مصرف آش رشته، زولبیا و بامیه طرفداران خاص خود را دارد اما ماه رمضان امسال به علت بلندی روزها و ساعات طولانی روزه داری توصیه می شود از مصرف آش های حجیم ، پرچرب ، زولبیا و بامیه در سفره های افطار خودداری شود.

ماه رمضان امسال دور این غذا را خط بکشید؟!, پورتال خبری فرهنگی گهر

به نوشته باشگاه خبرنگاران، عبداللهی افزود: این آش ها حاوی حجم بالایی از فیبر، سلولز، پروتئین و چربی هستند که در فاصله بین افطار تا سحر قابل هضم نیستند و در معده باقی می مانند و موجب نفخ ، ورم معده و تشنگی می شوند که مصرف آنها در ماه رمضان مناسب نیست.

 

وی با بیان اینکه بهتر است آش و سوپ رقیق و کم چرب را جایگزین آش های غلیط و پرچرب کنیم خاطرنشان کرد: سوپ های رقیق علاوه بر تامین آب ، املاح، الکترولیت های بدن به راحتی از معده به روده رفته و جذب می شوند و احساس سنگینی و نفخ معده را در سحر از بین می برند.

 

وی تصریح کرد: برای استفاده هر چه بیشتر از برکات ماه رمضان توصیه های پزشکی به مصرف موادی تازه، سبک ماننده سبزیجات، پروتئین های کم چرب و لبنیات است تا بتوان علاوه بر داشتن رژیم سالم غذایی از بهره مندی های معنوی این ماه استفاده نماییم.

 

گردآوری: گروه سلامت گهر

 

منبع: جام نیوز

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي