قوانینی برای جوان ماندن پوست صورت

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 27 بهمن

در این مطلب قوانینی برای جوان ماندن پوست صورت را برایتان عنوان می کنیم.

قوانینی برای جوان ماندن پوست صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

زیبایی پوست آرزوی همیشگی زنان زیباست. اما جوان ماندن پوست صورت یک شبه اتفاق نمی‌افتد. مراقبت از پوست به صورت روزانه انجام می‌شود. درست مثل سر کار رفتن یا غذا خوردن، این کارها برای آنان یکنواخت و عادی می‌شود. شما برای مراقبت از پوست خود چه مواردی را رعایت می‌کنید؟

۱.قانون اول زیبایی پوست: صورت خود را روزانه دو بار بشویید

اگر این مورد برای شما عادی است، به شما تبریک می‌گوییم. شما یک‌قدم در مراقبت از پوست و جوان ماندن پوست صورت خود جلو افتادید. پوست صورت به مراقبت روزانه احتیاج دارد. جالب است بدانید، گردوغبار و سمومی که بر روی پوست می‌نشیند؛ در درازمدت آسیب جدی به پوست صورت می‌رسانند.

صبح پس از بیدار شدن و شب قبل از خواب، زمان مناسبی برای شستن صورت می‌باشد. بدین ترتیب، به پوست خود زمان لازم برای ترمیم و پاک‌سازی سلول‌های مرده را دادید.

البته منظور از شست و شوی صورت، فرای آب و صابون است. پاک‌کننده‌ای تهیه کنید که نیازهای پوست شما را برآورده کند. به همراه یک برس صورت نرم، دو بار در روز صورت خود را به خوبی تمیز و پاکیزه می‌کنید.

با مشورت پزشک و خواندن اطلاعات راهنمای استفاده محصولات، می‌توانید پاک‌کننده مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید.

۲.زنان زیبا برای حفاظت از پوست، مرتب کرم ضد آفتاب می‌زنند

بارها تأکید کردیم. حتی در زمستان هم استفاده مرتب کرم ضد آفتاب برای پوست اهمیت دارد. به‌جای آنکه باعجله از خانه خارج شوید و تازه به یاد ضد آفتاب بیافتید، ارزش آن را دارد تا زمان مشخصی را تعیین کرده و حدود ۲۰-۳۰ دقیقه قبل از خارج شدن کرم بزنید.

آسیب‌های ناشی از امواج فرابنفش، مهم‌ترین عامل پیری زودرس به‌حساب می‌آید. زنان زیبا با مصرف روزانه و مرتب کرم‌های ضد آفتاب، در بازه‌های زمانی ۲ ساعته، سلامت پوست خود را بیمه می‌کنند.

۳.آنتی‌اکسیدان راز زیبایی پوست

آنتی‌اکسیدان‌ها در جلوگیری از پیری زودرس از کرم‌های ضد آفتاب هم پیشی می‌گیرند. زنان زیبا برای مراقبت از پوست صورت خود از این اصل پیروی می‌کنند. آن‌ها به دنبال کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی آنتی‌اکسیدان می‌گردند. کافی است قبل از ضد آفتاب، از محلول یا مرطوب‌کننده های حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید.

آنتی‌اکسیدان‌ها از صورت شما در مقابل رادیکال‌های آزاد، آلودگی و حتی اضطراب محافظت می‌کند.

۴.زنان زیبا به تمام نقاط پوست صورت خود می‌رسند

بسیاری از زنان عادی همواره پیشانی و بینی خود را چرب نگه می‌دارند. اما بیشتر مواقع از گونه‌های خود غافل می‌مانند. زنان زیبا برای جوان ماندن پوست صورت خود به‌تمامی بخش‌های صورت خود می‌رسند. آن‌ها از کرم یا محلول جوش حاوی اسید سالیسیلیک برای نواحی چرب، و محلول یا مرطوب‌کننده برای نواحی خشک استفاده می‌کنند.

۵.برای زیبایی پوست از لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب استفاده کنید

زنان زیبا به راحتی تحت تأثیر مد و گرایش‌های آرایشی قرار نمی‌گیرند. صرف رایج بودن یک نوع طیف رژ لب آن‌ها را وادار به خرید و استفاده از آن نمی‌کند. پوست هر کس نیازهای مشخصی دارد. وفادار ماندن به لوازم آرایشی که متناسب پوست و حساسیتی به آن ندارید رمز موفقیت شماست. اگر به مواد اولیه خاصی حساسیت دارید، در انتخاب لوازم آرایشی خود باید بیشتر دقت کنید. در این زمینه بهتر است با دکتر متخصص خود یا داروساز مشورت کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي