قطع 24 ساعته اینترنت در سال 2017 چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت؟

تاريخ : 9 دی

در سال ۲۰۱۷ چه اتفاقی بر سر اینترنت می آید ؟ در ادامه با ما همراه باشید:

قطع 24 ساعته اینترنت در سال 2017 چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت؟, پورتال خبری فرهنگی گهر

خبر قطع ۲۴ ساعته اینترنت در سال ۲۰۱۷ تا چه حد جدی است؟ این اتفاق چه عواقبی در پی دارد؟

در این روزها خبرهایی دال بر احتمال قطع ۲۴ ساعته اینترنت در سال ۲۰۱۷  در برخی سایت‌های خبری  و اطلاعاتی، به چشم می‌خورد، این  احتمال وجود دارد که در سال جدید شاهد چنین حملاتی باشیم که گهگاه و به صورت موردی اینترنتی قطع شود، اگر این اتفاق بیفتد باید در نظر داشت که قطع اینترنت به دلیل حملات گفته شده، می‌تواند بازارهای مالی دنیا را دچار مشکل کند. اما در اینجا این سوال پیش می آید که قطع ۲۴ ساعته اینترنت در سال ۲۰۱۷ تا چه حد جدی است؟

این خبر اولین بار توسط  موسسه امنیتی LogRhythm اظهار شد و  این موسسه در گزارش خود علت این مساله را  نه نقص و مشکلات فنی، بلکه حملات دامنه‌دار DOS دانست که از طریق ایجاد ترافیک بی‌سابقه و مصنوعی بر روی سایت‌های هدف آنها را از دسترس خارج می‌کند.

جیمز کاردر مدیر امور امنیتیLogRhythm  معتقد است در سال ۲۰۱۷ شاهد  حملاتی بر این پایه و اساس خواهیم بود که گاه به گاه و در برخی موارد صورت می‌گیرند و باید توجه داشت که قطع اینترنت به دلیل حملات یاد شده می‌تواند بازارهای مالی را دچار مشکل کند.

البته ناگفته نماند که افزایش ابزار و وسایل متصل به اینترنت و آسیب‌پذیری بسیاری از آنها دامنه این مشکل را تشدید کرده و حالا می‌توان انتظار داشت که دوربین‌های مدار بسته، لوازم خانگی متصل به اینترنت و خودروهای پیشرفته هم که  به شبکه های بوت‌نت مورد استفاده برای حملات DOS بپیوندند.

در همین راستا کارشناسان امنیتی  در خصوص حملات هکری سال ۲۰۱۶  نظریه ای داند و آن را به تست موشکی تشبیه کرده و می‌گویند در سال ۲۰۱۷۷ شاهد پرتاب این موشک‌ها و اختلال جدی در دسترسی به اینترنت خواهیم بود. در یک ماه گذشته حملات شدید DOS سایت هایی مانند توییتر و اسپاتی‌فای را برای ساعات متمادی از دسترس خارج کرد.

جیمز کاردر نیز پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد تعداد سایت‌های منتشرکننده اخبار جعلی خواهیم بود و هکرها بیش از پیش سایت‌های خبری مهم وابسته به شبکه‌های معتبر رسانه‌ای مانند سی.ان.ان و فاکس‌نیوز را هدف قرار خواهند داد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي