فیس‌بوک تنفرآمیزترین ابزار جاسوسی دنیا

باشگاه خبرنگاران: فیس بوک عامل اصلی یک سوم طلاق ها در ایران شناخته شده است .

سرهنگ یلی رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در همایش جرایم رایانه ای و مجازات که در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شد فیس بوک را خطرناک ترین سلاح جنگ اطلاعاتی آمریکا دانست و گفت:فیس بوک عامل یک سوم طلاق ها در ایران شناخته شده و تنفرآمیزترین ابزار جاسوسی دنیا است.

وی با بیان اینکه این ابزار قدرتمند جاسوسی یک میلیارد کاربر با ۴۰ زبان قابل دسترسی در دنیا دارد،گفت: خراسان شمالی به منظور پیشگیری از جرایم یارانه ای دو گام اساسی آموزش همگانی ،اطلاع رسانی و مبارزه با جرایم سایبری در فضای مجازی را به عنوان یکی از اولویت های کار در دستورکار خود قرار داد.

وی از جمله وظایف پلیس فتا استان را حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملی و ممانعت از تعرض به ارزش ها ،مراقبت و پایش از فضا”فتا” برای برقرای امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در استان و مقابله با ایجاد اختلال در فضای عمومی و … عنوان کرد .

سرهنگ یلی خاطرنشان کرد:متاسفانه امروزه شکاف نسلی “شکاف دیجیتالی” در بین والدین با فرزندانشان زیاد شده است که والدین باید به گوش باشند و سواد رسانه ای و دیجیتالی خود را افزایش و بروز رسانی کنند.

وی تصریح کرد:تحقیقات نشان داده بیش تر معتادان به شبکه های اجتماعی افراد خجالتی،افسرده و گوشه گیر هستند.

وی افزود : نهادها و سازمانها و مجموع ارگانها می بایست به امنیت شبکه و سیستم خود توجه لازم راد اشته باشند در این همایش از مزایا و معایب استفاده از بلوتوث ،وبلاگ ،فیس بوک ،چت روم و فضای سایبری به میان آورد .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي