فواید جوش و آکنه برای بدن !

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 20 آبان

فواید جوش و آکنه برای بدن را در ادامه این مطلب از گهر می خوانید

فواید جوش و آکنه برای بدن !, پورتال خبری فرهنگی گهر

بهتر است بدانید که آکنه بهداشت زندگی شما را با تغییرات مثبتی همراه می کند. در واقع جوش ها باعث می شوند که شما از خیر مواد غذایی چرب و شیرین که احتمالا وضعیت جوش ها را بدتر می کنند بگذرید.

جوش و آکنه کابوس میلیون ها نفر در سرتاسر جهان است. این جوش های بدریخت به طور ناگهانی زمانیکه به مهمانی و عروسی دعوت هستید و یا جلسه کاری مهمی دارید، مانند خروس بی محل سر بر می آورند و آرامش تان را سلب می کنند. در اینجاست که جنگ شروع می شود و به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از شر این دشمن دیرینه پوست می گردید.

اما گاهی بهتر است نیمه پرلیوان را نیز ببینید. این جوش ها گاه جنبه مثبتی نیز دارند. با ما باشید تا بگوییم جوش و آکنه چه مزایایی دارند.

پوستتان دیر پیر می شود 

متخصصان پوست مدت هاست مشاهده کرده اند پوست افرادی که قربانی جوش و آکنه هستند، کندتر از پوست افرادی که اصلا جوش نمی زند پیر می شود.

علائم پیری پوست همچون چین و چروک و نازک شدن پوست اغلب در بین افرادی که جوش می زنند دیرتر بروز می کند. راز این جوانی نیز به تولید سبوم بیشتر مربوط می شود.

این نوع جوان ماندن پوست در خصوص همه افرادی که پوست چرب دارند صدق می کند. البته شاید عوامل دیگری بر جوان ماندن پوست های چرب و جوش دار موثر باشد که محققان در پی کشف آنها هستند.

پژوهش ها چه می گویند؟ 

نتایج بررسی ها نشان داده است که طول تلومرها یکی از فاکتورهای پیشگویی کننده پیری بیولوژیک بدن است. تلومرها ، پایانه های فیزیکی کروموزوم ها هستند و در روند رپلیکاسیون آنها را از تخریب در امان نگه می دارند.

تلومرها تجزیه و باریک می شوند و سلول ها پیر می شوند و در نهایت مرگ سلولی و پیری فرا می رسد. محققان دانشگاه کینگ کالج لند به این نتیجه رسیده اند افرادی که دچار آکنه بوده اند، تلومرهایی با طول بلندتر در گلبول های سفیدشان دارند.

این بدین معنی است که سلول های آنها بهتر در برابر پیری مقاومت می کند. نتایج این پژوهش جدید که در Journal of Investigative Dermatology به چاپ رسیده است نشان می دهد افراد قربانی جوش و آکنه خوش شانس تر هستند و دیرتر پیر می شوند. بنابراین این بار که جوش جدیدی زدید و یا چشمتان به جوش های قبلی افتاد، نگاه خصمانه را کنار بگذارید.

بهبود بهداشت زندگی 

بهتر است بدانید که آکنه بهداشت زندگی شما را با تغییرات مثبتی همراه می کند. در واقع جوش ها باعث می شوند که شما از خیر مواد غذایی چرب و شیرین که احتمالا وضعیت جوش ها را بدتر می کنند بگذرید. حتما هم می دانید که چربی و قند چندان برای سلامتی خوب نیستند.

علاوه بر این افرادی که جوش می زنند، وقت بیشتری به مراقبت از پوست خود اختصاص می دهند. در واقع جوش زدن نشان می دهد که رسیدگی به پوست خیلی با اهمیت است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي