فروش “معراجی ها ” میلیاردی شد!

فیلم سینمایی «معراجی ها» ساخته مسعود ده نمکی طی مدت 27 روز از زمان اکران تا شب گذشته 3 فروردین ماه موفق به فروش 1 میلیارد و 130 میلیون تومانی شد.

فروش “معراجی ها ” میلیاردی شد!

این فیلم سینمایی در تهران با در اختیار داشتن 30 سینما و در شهرستان با 60 سینما توانسته به فروش برسد.

این فروش به جایی رسیده که به گفته امیر قطبی از روز دوم عید نوروز «معراجی‌ها» در شهرستان با فروشی بالغ بر 70 میلیون تومان و در تهران هم با فروش 50 میلیون تومانی به صورت روزانه روبرو بوده است.

همچنین فیلم سینمایی «چ» آخرین حرف ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران نیز با در اختیار داشتن 40 سینما در تهران و شهرستان به فروش 300 میلیون تومانی رسید.

سهم فیلم سینمایی «چ» از گیشه در سینماهای تهران 200 میلیون تومان و در شهرستان 100 میلیون تومان بوده است.

فیلم «چ» جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا کارگردان متعهد سینمای کشورمان در طی مدت 10 روز به این فروش رسیده است.

در خلاصه داستان نسخه سینمایی «معراجی‌ها» آمده است محمد با بازی پندار اکبری جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش (با بازی مهران رجبی) مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود.

در نسخه سینمایی «معراجی‌ها» اکبر عبدی، دانیال عبادی، بهاره افشاری، برزو ارجمند، مهران رجبی، پوراندخت مهیمن، پندار اکبری، سید جواد هاشمی، اصغر نقی‌زاده، عباس محبوب، ماشاالله شاه‌مرادی زاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «چ» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت پنج سیمرغ بلورین در بخش‌های مختلف شد.

در خلاصه داستان فیلم«چ» آمده است: همزمان با بحران شهر پاوه در مرداد ماه 1358، دکتر مصطفی چمران به عنوان معاون دولت موقت در امور انقلاب به همراه سرتیپ فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد شهر پاوه می‌شوند تا به اوضاع و امور سرکشی نمایند. در این میان گروه اصغر وصالی به عنوان فرمانده نیروهای مردمی تنها مدافعین شهر پاوه محسوب می‌شوند. «چ» روایت 48ساعت از زندگی دکتر مصطفی چمران در قائله محاصره شهر پاوه توسط نیروهای ضدانقلاب است.

در آخرین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا فریبرز عرب‌نیا، مریلا زارعی، سعید راد، بابک حمیدیان،‌ مهدی سلطانی سروستانی، امیررضا دلاوری، اسماعیل سلطانیان و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

منبع: تیتر 1

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه