تفاوت LED و LCD را بدانید

در بازار تلویزیون ، تلویزیونهای LED و LCD وجود دارد ، اما تفاوت LED و LCD در چیست؟ و این دو نمایشگر نسبت به هم چه مزیت هایی دارند و کدام یک را برای خرید بایست انتخاب کرد؟

LCD مخفف “نمایشگر کریستال مایع” است و از نظر فنی ، تلویزیونهای LED و LCD نمایشگرهای کریستال مایع هستند. فن آوری اساسی همان است که در هر دو نوع تلویزیون دو لایه شیشه قطبی وجود دارد که از طریق آنها بلورهای مایع هم نور را مهار می کنند و هم نور را عبور می دهند. در واقع تلویزیونهای LED زیرمجموعه تلویزیونهای LCD هستند.

تفاوت LED و LCD

تفاوت LED و LCD را بدانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

LED که مخفف “دیودهای ساطع کننده نور” است ، با تلویزیونهای LCD معمولی تفاوت دارد ، در ال سی دی ها از چراغ های فلورسنت استفاده می شود در حالی که در LED ها از دیودهای ساطع کننده نور استفاده می شود.

همچنین ، قرارگیری چراغ ها در تلویزیون LED می تواند متفاوت باشد. چراغهای فلورسنت در یک تلویزیون LCD همیشه پشت صفحه هستند. در تلویزیون LED ، دیودهای ساطع کننده نور می توانند یا در پشت صفحه یا اطراف لبه های آن قرار گیرند.

تفاوت چراغ ها و قرارگیری در نورپردازی به طور کلی به این معنی است که تلویزیون های ال ای دی می توانند از LCD ها نازک تر باشند ، همچنین این بدان معناست که تلویزیونهای LED با راندمان انرژی بیشتری کار می کنند و می توانند تصویری شفاف تر و بهتری نسبت به تلویزیونهای LCD عمومی ارائه دهند.

تلویزیون های LED به دو دلیل اساسی تصویر بهتری ارائه می دهند. ابتدا تلویزیون های LED با چراغ های RGB (قرمز ، سبز ، آبی) متمایز کار می کنند تا رنگ واقعی تر و واضح تری تولید کنند. دوم ،

دیودهای ساطع کننده نور می توانند کم رنگ شوند. قابلیت کم نور در نورپردازی تلویزیون LED به شما این امکان را می دهد با تاریک کردن چراغ ها و جلوگیری از عبور بیشتر از پنل ، تصویر را با یک مشکی

سیاه نمایش دهید. این قابلیت در تلویزیون های LED دارای لبه روشن وجود ندارد. با این حال ، تلویزیونهای LED دارای لبه روشن قادر به نمایش یک حقیقت سفید نسبت به تلویزیونهای LED فلورسنت هستند.

از آنجا که تمام تلویزیون های LCD صفحه نمایش نازک هستند ، هرکدام دارای مشکلات خاص در زمینه زاویه دید و ضد تابش هستند. تلویزیون های دارای نور پس زمینه دارای دید بهتر و زاویه تمیزتری نسبت به تلویزیون LED لبه دار هستند. با این حال ، تلویزیون LED دارای نور پس زمینه معمولاً از زاویه دید بهتری نسبت به تلویزیون LCD معمولی برخوردار است. هر دو تلویزیون ال ای دی و ال سی دی از کیفیت خوبی برای پخش و کیفیت بازی برخوردار هستند.

تفاوت LED و LCD را بدانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

تفاوت های اصلی بین LED و LCD

۱- LED یک دیود اتصال PN است که نور مرئی را ساطع می کند. در حالی که LCD از رشته های مایع که بین الکترودهای شیشه ای برای انتشار نور پر شده اند استفاده می کند.

۲- LED مخفف Light Emitting Diode است ، در حالی که LCD برای نمایشگر Crystal Liquid (نمایشگر مایع) است

۳- ال سی دی از لامپ فلورسنت کاتد سرد استفاده می کند که نور پس زمینه صفحه نمایش را فراهم می کند ، در حالی که LED از دیودهای اتصال PN برای نمایش نور استفاده می کند. نور پس زمینه به روشن و خاموش بودن نمایشگرها برای دید بهتر اشاره دارد.

۴- رزولوشن LED بسیار بهتر از LCD است. وضوح تصویر تعداد پیکسل های موجود در صفحه نمایش است.

۵- به دلیل پلاسما ، LED در مقایسه با LCD انرژی بیشتری مصرف می کند. رشته مورد استفاده در LCD از پلاسما تشکیل شده است که برای فعال سازی به انرژی کمتری نیاز دارد.

۶- سطح نمایشگر LED نسبت به LCD کمتر است زیرا LED از دیود اتصال PN استفاده می کند که فقط در یک جهت نور را نمایش می دهد ، در حالی که صفحه نمایش LCD در تمام جهات روشن می شود.

۷- هزینه LED نسبت به LCD بیشتر است.

۸- ال ای دی از آرسنیدهای گالیم استفاده می کند که هنگام گرم شدن ، نور را ساطع می کند در حالی که LCD از کریستال های مایع با انرژی استفاده می کند و نور را فراهم می کند.

۹- زمان تعویض LED نسبت به LCD کمتر است. زمان تعویض زمان فعال و غیرفعال کردن نمایشگر آنها است.

۱۰- جریان مستقیم طول LCD را کاهش می دهد در حالی که LED هیچ تاثیری بر روی آن نمی گذارد.

۱۱- نسبت کنتراست LED نسبت به LCD کمتر است. نسبت کنتراست ، نسبت درخشندگی نور مرئی و تاریک صفحه است.

۱۲- LCD از جیوه استفاده می کند که محیط را آلوده می کند در حالی که LED از جیوه استفاده نمی کند.

نتیجه

LED و LCD هر دو فن آوری های مدرن هستند. اما LED از مزایای بیشتری نسبت به LCD برخوردار است و از این رو بیشتر برای ساخت نمایشگرها استفاده می شود.

منبع: circuitglobe

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي