فرار مسافران نوروزی از اردبیل ، رخت سفید بر تن اردبیل

یازدهمین روز بهار طبیعت با چهره زمستانی در شهر اردبیل همراه بوده به طوری که بارش برف سنگین همراه با کولاک همه را به بهت فرو برد.

بارش سنگین برف که در این ایام سال در ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده همچنان با شدت و همراه با باد شدید و کولاک ادامه دارد به طوری که مردم شهر خانه نشین شدند و مسافران و گردشگران نوروزی برگشت را بر ماندن ترجیح دادند.

فرار مسافران نوروزی از اردبیل ، رخت سفید بر تن اردبیل

آب و هوای سرد همراه با چهره زمستانی شهر اردبیل سبب شده است تا تردد روزانه مردم با اختلال رو به رو شده و تردد روزانه برای کارکنان دولت نیز با وقفه ای همراه باشد به طوری که صبح امروز به دلیل شدت کولاک برف بسیاری از ادارت و نهادهای خدمات رسان کار خود را با یک ساعت تأخیر آغاز کردند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل بیشترین بارش برف از شهرهای اردبیل، نیر، نمین، سرعین و مشگین شهر گزارش شده به طوری که اکثر مسافران و گردشگران ورودی به این شهرها اقدام به بازگشت از سفر کردند و با مشاهده وضعیت جوی قصد بازگشت دارند.

اما وضعیت جوی استان علاوه بر اینکه به بازگشت مسافران از سفر به اردبیل منجر شده بلکه در اکثر مناطق استان کشاورزان و باغداران را نگران سرمازدگی کرده به طوری که اکثر باغداران که در روزهای گذشته منتظر شکوفا شدن باغات مثمر بودند، این روزها نگران هستند که مبادا بارش برف و کولاک و سرما به محصول تولید شده ضربه ای وارد نکند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل این وضعیت جوی تا اواخر امروز در استان حاکم می شود و از فردا با خارج شدن این سامانه بارشی، وضعیت جوی استان آرام تر شده و ساکنان شهرهای مختلف استان اردبیل هوای پایداری را شاهد و ناظر خواهند بود.

در حالی بارش سنگین برف یازدهمین روز بهار اردبیلی را چهره زمستانی بخشیده که به دنبال سپری شدن یک سال زراعی کم آب بارش های اخیر بخشی از خطر خشکسالی را از بین برده و امکان بهبود وضعیت کشاورزی را بیشتر از گذشته کرده است تا زارعان به یک سال زراعی پرمحصول امیدوار باشند.

با بارش برف کاهش دمای هوا نیز حتی تا ۲۳ درجه در شهرهای مختلف رخ داده است به طوری که ساکنان شهر اردبیل و سه شهر دیگر مرکزی این استان دمای هوای منفی ۲۲ درجه را در شب گذشته تجربه کرده و هم اکنون نیز دمای هوا کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر است.

معاون اداره کل هواشناسی استان اردبیل گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین افت دما در گرمی و اردبیل اتفاق افتاده به طوری که در این دو شهر ۲۳ درجه دمای هوا کاهش یافته و بیشترین بارش در گرمی با ۲۰ میلیمتر و بیشترین ارتفاع برف از مشگین شهر ۲۴ سانتیمتر گزارش شده است.

علی دولتی مهر افزود: این وضعیت جوی از عصر امروز از منطقه خارج شده و فردا هوای پایداری را در مناطق مختلف شاهد می شویم اما سیستم سرمای هوا همچنان تا آخر هفته در منطقه حاکم می شود.

منبع: جام جم آنلاین

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه