غذا ساز و کاربردهای آن

دسته بندي : خانواده,سبک زندگی
تاريخ : 19 مرداد

ما در این مقاله از سایت گهر قصد داریم در مورد  غذا ساز و کاربردهای آن  صحبت کنیم. از شما عزیزان دعوت می کنیم تا پایان این مقاله گهر را همراهی کنید.

غذا ساز و کاربردهای آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

اگر می خواهید تعریف ساده ای از غذاساز داشته باشید این جمله را در نظر بگیرید: «غذاساز می تواند ناجی شما باشد». این وسیله فوق العاده طی دهه ۱۹۶۰ میلادی معرفی شد. این وسیله مخصوصاً برای روزهایی که مهمان زیادی خواهید داشت معجزه می کند. البته این را هم بدانید که نمی توان از مخلوط کن و خردکن به جای غذاساز استفاده کرد. حتی تفاوت غذاساز و مخلوط کن را هم نمی دانید؟ پس با ما همراه باشید.

 

غذاساز چیست؟

خرد کردن، آسیاب کردن، ورقه کردن، پوره کردن و مهم تر از همه مخلوط کردن از وظایف اصلی غذاساز است. ممکن است برای خرد کردن و ترکیب مواد کوکو سبزی بیش از نیم ساعت زمان لازم باشد. این در حالی است که با غذاساز این زمان به ۵ دقیقه کاهش می یابد. ساخت یک ظرف سالاد احتمالاً نیم ساعت زمان لازم دارد. با غذاساز کمتر از ۱۰ دقیقه وقت خواهد برد.

 

ممکن است به این فکر بیفتید که به جای غذاساز از مخلوط کن استفاده کنید. بهتر است از این فکر بیرون بیایید. مخلوط کن تنها برای مواد غذایی کاربرد دارد که بافت نرمی داشته یا درصد زیادی مایع داشته باشند. شما نمی توانید یک سیب زمینی جان سخت را داخل مخلوط کن بیندازید و انتظار نتیجه مطلوب هم داشته باشید. تیغه های متفاوت غذاساز به شما اجازه انجام طیف وسیعی از فعالیت ها را می دهد. در حالی که مخلوط کن تنها یک تیغه ثابت داشته و نمی تواند این خواسته ها را برآورده کند.

 

وظایف غذاساز و نگهداری از آن

غذاساز یک آچارفرانسه در آشپزخانه محسوب می شود. از عهده بسیاری وظایف بر می آید. بدون شک وسیله ای که بتواند کارهای زیادی انجام دهد ابزارهای زیادی هم در اختیار دارد. غذاساز دارای تیغه ها و بخش های متعددی است. همین عامل باعث می شود که شستشوی آن کار ساده ای نباشد. بسیاری اوقات لازم است برای شستشوی آن از ماشین ظرفشویی استفاده کنید. اگر از ابزار نامناسب برای تمیز کردن این وسیله استفاده کنید ممکن است تیغه های آن دوام خوبی نداشته باشند.

 

در ادامه مهمترین وظایف و کاربردهای غذاساز را با همدیگر مرور خواهیم کرد.

 

گرفتن کره

بادام زمینی، تخمه، گردو، بادام یا هر چیز دیگری که قابلیت گرفتن کره داشته باشد مورد نظر ماست. به عنوان مثال توسط غذاساز می توان در حدود ۵ دقیقه بادام زمینی را به کره بادام زمینی تبدیل کرد. کافی است ۲ پیمانه بادام زمینی، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری عسل یا شکر و اندکی نمک را داخل آن بریزید. دکمه مخلوط را بزنید و همه چیز در حدود ۵ دقیقه آماده می شود. ۱٫۵ پیمانه کره بادام زمینی در اختیار شماست.

 

چرخ گوشت با غذاساز

به نظرتان تفاوتی دارد که گوشت به صورت رشته های نازک از سوراخ های چرخ گوشت بیرون بیاید یا خیلی ساده آن را خرد کرد؟ همه چیز در آخر مخلوط شده و ظاهر آن اهمیتی ندارد. توسط غذاساز به سادگی می توان انواع گوشت را در کمترین زمان ممکن کاملاً خرد کرد. اگر برای پخت کوفته قلقلی های خوشمزه و خوش رنگ خود احتیاج به گوشت چرخ کرده دارید نگران نباشید. غذاساز در خدمت شماست.

 

تهیه سس با غذاساز

فلافل دوست دارید؟ سس خردل را چطور؟ آستین ها را بالا بزنید و شروع کنید. توسط دستیار غذاساز خود می توانید به راحتی هردوی آنها را در آشپزخانه درست کنید. اگر به سلامت خود اهمیت می دهید بهتر است از ساندویچی و فلافلی های بیرون پرهیز کنید. روغن نامشخص، مواد غذایی نامشخص و مهمتر از همه طرز تهیه نامشخص، شما را هدف قرار داده است. بهتر است خودتان تدبیر امور را به دست بگیرید.

 

کوکو و کوفته با غذاساز

لازم نیست برای خرد کردن یک عدد پیاز اشک ها جاری گردد! لازم نیست برای رنده کردن یک سیب زمینی دست ها زخمی گردد! کافی است همه مواد لازم را پوست کنده، شسته و داخل غذاساز بریزید. همه چیز در کمتر از یک دقیقه آماده می شود. کیفیت خمیر برای کوکو و کوفته اهمیت زیادی دارد. هنگامی که مواد کاملاً داخل غذاساز ترکیب می شوند خمیر حاصل بسیار چسبناک بوده و قوام عالی دارد.

 

تهیه سوپ و سالاد با غذاساز

خرد کردن سبزیجاتی مانند هویج برای سوپ و سالاد همیشه دشوار است. هویج طوری مقاومت می کند که انگار هفت جان دارد. کافی است آن را در اختیار جلاد آشپزخانه بگذارید. غذاساز این امکان را دارد که مواد را به صورت نگینی برای شما خرد کند پس لازم نیست نگران ظاهر سالاد باشید.

 

برای خرد کردن مواد لازم سوپ هم، کار ساده ای در پیش دارید. اگر می خواهید یک سوپ غلیظ و خوشمزه تهیه کنید جای نگرانی نیست. به راحتی توسط غذاساز می توانید مواد لازم را به شکل دلخواه (معمولاً نگینی) خرد کرده و داخل آرام پز یا قابلمه بریزید. به همین سادگی!

 

خردکن غذاساز

برای استفاده در سالاد، ساندویچ و برخی غذاهای دیگر آجیل خرد شده فوق العاده است. آجیل را داخل غذاساز بریزید. چند ثانیه دکمه آن را فشار دهید و همه چیز به بهترین شکل انجام می شود. همچنین خرد کردن سبزی توسط این وسیله بسیار لذت بخش است. سبزی که برای قرمه سبزی خوشمزه خود شسته اید را داخل آن ریخته و چند ثانیه منتظر بمانید. کار تمام است.

 

خمیر کیک با غذاساز

خودتان از دردسرهای ترکیب مواد اولیه کیک خبر دارید. اگر همزن برقی نداشته باشید کارها ساده پیش نمی رود. غذاساز مخصوصاً برای ترکیب آرد و کره فوق العاده است و خمیر نرم و ملایمی در اختیار شما می گذارد. در بیشتر غذاسازها یک تیغه پلاستیکی برای تهیه خمیر وجود دارد. این تیغه از قطعه قطعه شدن خمیر جلوگیری کرده و به قوام بیشتر آن می انجامد.

 

تهیه بستنی با غذاساز

برای ترکیب مواد اولیه بستنی یکی از بهترین گزینه ها غذاساز است. موادی همچون شکلات تخته ای، کره بادام زمینی و انواع میوه ها را به راحتی می توان داخل غذاساز ترکیب کرده و برای تهیه بستنی استفاده کرد.

 

تهیه لواشک با غذاساز

مگر کسی هست که لواشک های ترش و شیرین و ملس دوست نداشته باشد؟ تهیه لواشک نیاز به ترکیب بسیار خوب مواد اولیه و خمیر حاصل از میوه ها دارد. توسط غذاساز حتی می توان میوه ها را بدون جوشاندن ترکیب کرده و لواشک بسیار سالم تری تهیه کرد.

 

غذاساز یک وسیله بسیار کاربردی است که از کوچک ترین بخش های تهیه غذا تا مهمترین آنها کمک حال شما در آشپزخانه خواهد بود. امروزه با مشغله فراوان خانواده ها بهتر است زمان کمتری به آشپزی اختصاص داده و به جای آن بیشتر روی میز غذا نشست.

 

از طرفی همیشه ترکیب و جا افتادن مواد اولیه نقش بسزایی در تهیه یک غذای خوشمزه ایفا می کند. یک غذاساز با کیفیت می تواند سال ها خدمت صادقانه به شما داشته باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي