عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی

تاريخ : 29 تیر

گزارش و عکس هایی از پشت صحنه دورهمی را در ادامه می بینید

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

جمعی از نمایندگان رسانه‌ها عصر امروز در پشت صحنه برنامه «دورهمی» مهران مدیری حاضر شدند و از نزدیک با برخی از هنرمندان این مجموعه به گفتگو نشستند. در این روز مهران مدیری و سیامک انصاری که در پشت صحنه حضور داشتند، از حضور در جمع خبرنگاران امتناع کردند و این مساله دلخوری خبرنگاران را به همراه داشت.

در بخش ابتدایی، رامین ناصر نصیر به عنوان یکی از بازیگران مجموعه «‌دورهمی»‌ در گفت‌وگو با خبرنگاران از حضورش در این مجموعه سخن گفت.

او گفت: با توجه به اینکه دو ماه پیش تغییراتی در «دورهمی» به‌وجود آمد و چندین شخصیت به مجموعه اضافه شدند، من یکی از کاراکترهایی بودم که به کار اضافه شدم.

او سپس درباره‌ی انتقادهایی که نسبت‌ به نمایش‌های «‌دورهمی» پیش آمده بود، توضیح داد:‌ نظرات متفاوت است؛ پس از تغییراتی که اعمال شد، نظر برخی مخاطبان هم به کار جلب شد. به هر حال در اعمال تغییرات در یک برنامه موضع‌های متفاوتی وجود دارد حتی اگر این اتفاق، اتفاق خوبی باشد.

ناصر نصیر با بیان اینکه باید متن‌های بهتری برای «دورهمی»‌ نوشته شود، گفت:‌ از این به بعد است که باید قضاوت را انجام داد.

او با اشاره به اینکه تمام نمایش‌های «دورهمی» زیر نظر مهران مدیری اجرا می‌شود، درباره‌ی حضور نداشتن امیر مهدی ژوله به عنوان سرپرست نویسندگان در مجموعه «دورهمی» اظهار کرد:‌ تیم نویسندگانی که در حال حاضر مشغول نگارش هستند، همان تیمی است که کار می‌کردند. مهدی ژوله قرار شد در دوره‌ایی با مجموعه همکاری نداشته باشد اما بقیه دوستان همان تیمی هستند که بودند. به هر حال نبود ایشان در کیفیت کار تاثیر دارد، اما اینکه در چه ابعادی باشد نمی‌دانیم.

این بازیگر درباره مجموعه «دورهمی» و اینکه آیا پیش از این قبل از حضورش این مجموعه را دنبال می‌کرده است اظهار کرد:‌ من از ابتدا تا کنون یک یا دو قسمت از مجموعه « دورهمی» را ندیده‌ام. نمی‌توانم این مجموعه را با سری قبل آن قیاس کنم اما می‌دانم جزو معدود برنامه‌های تلویزیون است که در کنار «خندوانه» مخاطبان زیادی دارد.

ناصر نصیر همچنین یادآور شد:‌ «دورهمی» برای من یک تجربه متفاوت است. به طور مشخص تجربه تئاتر و کار تصوری داشته‌ام اما مجموعه «دورهمی»‌ چیزی بین این دو است و کمی سخت است؛ چرا که هم در لحظه باید واکنش تماشاگران حاضر را در نظر بگیرم  و هم مخاطبانی که از تلویزیون ما را تماشا می‌کنند.

نقشم ۴۸ ساعته تغییر کرد!

پس از تغیراتی که در مجموعه «دورهمی» به وجود آمد، یکی از شخصیت‌هایی که تغییر کرد، الیکا عبدالرزاقی بود.

او در این زمینه اظهار کرد:‌ نقش قبلی‌ام را بیشتر دوست داشتم چرا که روی آن کار شده بود. به یک باره پروسه تغییرات در ۴۸ ساعت اتفاق افتاد و نقشم کاملا تغییر کرد. روز اول برایم سخت بود اما به مرور ابعاد مختلف کار کمی برایم زنده‌تر شد.

او در ادامه درباره‌ی لزوم بهره‌گیری از متن خوب در اجرای نمایش‌ها، یادآور شد:‌ این خیلی مهم است که چگونه متنی باشد. تمام نویسندگانی که در این مجموعه کار کرده‌اند، برای خود حرفه‌ایی بودند.

کمدی برای مهران مدیری خیلی جدی است

مهران رنجبر از دیگر بازیگران مجموعه «‌دورهمی» با اشاره به اینکه این مجموعه اولین همکاری‌اش با مهران مدیری است، گفت: کمدی برای مهران مدیری خیلی جدی است.

او ادامه داد: من همه بازی‌هایم در سریالها جدی بوده است و اصلا کار کمدی نداشته‌ام و برایم ترسناک و هیجان‌انگیز بود که چگونه می‌توانم از انجام این کار برآیم. از طرفی نگران بودم که در کنار بازیگرانی همچون مهران مدیری و سیامک انصاری بی‌نمک باشم. اما کاری که در این مجموعه انجام می‌دهم کسب تجربه است و به هیچ وجه خودم را کمدین نمی‌دانم.

برای کاراکترم استیکر ساخته شد

سوشا جمشیدی از دیگر بازیگران مجموعه «دورهمی»‌ است که پیشتر به واسطه مجموعه «درحاشیه» برای مخاطب شناخته شده بود.

برخی معتقدند این بازیگر نقش خود را بیشتر به واسطه بداهه‌گویی اجرا می‌کند تا متن نوشته شده. او در این باره اظهار کرد: ما به هیچ عنوان بر اساس بداهه پیش نرفتیم و همواره بر اساس متن جلو می‌رفتیم. البته اگر در جایی بداهه گفته شود، اینگونه نیست که در حین ضبط باشد بلکه اکثر دیالوگ‌ها توسط آقای مدیری تایید می‌شود.

او درباره‌ی شباهت کاراکترش در مجموعه «‌دورهمی» با «درحاشیه»، توضیح داد:‌ تلاش کردم در این‌ کار متفاوت باشم و ایده‌ اولیه کاراکتر من برگرفته از کاری است که در مجموعه «عطسه»‌ مهران مدیری با ایشان کار کردم. بنابراین این کاراکتر، کاراکتر «نادر» در سریال «در حاشیه»‌ نیست و پارامترهای بسیاری در آن وجود دارد که این کاراکتر را متفاوت می‌کند. اما چیزی که شاید تداعی کننده‌ی کاراکترم در سریال «در حاشیه»‌ باشد، همان میمیک‌هایی است که در صورت من است که منجر به این شد که برای شخصیتم استیکر هم ساخته شود.

این بازیگر، مجموعه «دورهمی» را تجربه جدیدی دانست که دشوارتر از مجموعه «درحاشیه» است و گفت: همیشه برایم سوال بود که کار ما نه تئاتر است، نه تله تئاتر و نه برنامه تلویزیونی اما تلاش می‌کنیم هم برای مخاطبان تلویزیون و هم تماشاگران حاضر تعادل را حفظ کنیم اما یک وقت‌هایی از دستمان در می‌رود و برخی اجراها برای مخاطب درشت دیده می‌شود.

جمشیدی در پایان درباره همکاری‌اش با مهران مدیری گفت:‌ تفکرات مهران مدیری  به دور از جنس کارهایی که دوست دارم، نیست. معمولا کارهای مهران مدیری تیپیکال است. آقای مدیری همیشه در کارها خیلی جدی هستند و همیشه به او اعتماد داشته‌ام.

به صلاحدید مهران مدیری کاراکترم اگزجره شد

لیلا ایرانی از دیگر بازیگران مجموعه «‌دورهمی»‌ که اولین سابقه همکاری‌اش با مهران مدیری در «ویلای من» بود، درباره کارکتر دریا که همواره مورد انتقاد مخاطبان بوده است، اظهار کرد:‌ برای خود من هم به عنوان یک بازیگر کم‌تجربه، جای سوال است که در یک کار طنز چنین کاراکتری که همیشه گریه می‌کند و نق می‌زند وجود داشته باشد اما به هرحال این اگزجره بودن کاراکتر صلاحدید آقای مدیری بوده است حتما پشت این کاراکتر نکته‌ای است که به موقع به آن پی خواهیم برد.

او سپس گفت:‌ کاراکتر دریا، نماینده بخشی از آدم‌های اجتماع است که همیشه نق می‌زنند و احساس بدبختی می‌کنند.

امیر جلالی نیز شخصیت لالا در مجموعه «دورهمی» را ایفا می‌کند که درباره‌ی این کاراکتر اظهار کرد: دو جوانی که من و مهران رنجبر این کاراکترها را بازی می‌کنیم، در روزگار امروز زیاد دیده می‌شوند؛ جوانانی که کاری با آینده ندارند و در لحظه زندگی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه از مجموعه «درحاشیه ۱» همکاری‌اش با مهران مدیری را شروع کرده است، یادآور شد: از تیم جدید به مجموعه «دورهمی» ملحق شدم و وقتی فضا و قصه‌ها عوض شد، من به عنوان کاراکتری معرفی  شدم که شخصیت لالا را اجرا می‌کنم.

 پس از پایان این گفت‌وگوها، بازیگران مجموعه «دورهمی»‌ به همراه مهران مدیری مشغول تمرین اجرای نمایش در لوکیشن «دورهمی» شدند و با آمدن تماشاگران به استودیو، ضبط قسمت جدیدی از این مجموعه در غیاب خبرنگاران شروع شد.

عکس های پشت صحنه دورهمی

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عکس: گزارش پشت صحنه دورهمی, پورتال خبری فرهنگی گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي