علل سیاهی زیر بغل و درمان خانگی برای آن

دسته بندي : 💊 سلامت,پوست و مو
تاريخ : 23 دی

علل سیاهی زیر بغل و درمان خانگی برای آن

علل سیاهی زیر بغل و درمان خانگی برای آن, پورتال خبری فرهنگی گهر

علل سیاهی زیر بغل و درمان خانگی برای آن

آیا شما هم ناراحت سیاهی زیر بغل خود هستید؟ آیا با پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه و آستین حلقه‌ای‌ احساس ناراحتی می‌کنید؟ آیا به دنبال راهی برای از بین بردن سیاهی زیر بغل خود هستید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است، باید ابتدا با علل به وجود آمدن این سیاهی آشنا شوید.
شاید شما هم متوجه شده باشید که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی برای تبلیغ و فروش بیشتر ادعا می‌کنند که محصول آنها می‌تواند سیاهی زیر بغل را از بین ببرد. اما واقعیت این است که از بین بردن سیاهی زیر بغل، با توجه به علل متعدد به وجود آورنده آن، به همین سادگی‌ها هم نیست. هر چند که ممکن است این محصولات به طور موقت تاثیر کمی‌در کاهش این سیاهی‌ها داشته باشند، اما جالب است بدانید که در اکثر موارد یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد سیاهی زیر بغل همین محصولات، مانند دئودورانت‌ها هستند. در ادامه لاپلاس برخی راه‌های درمانی را به شما معرفی می‌کند.

روش اول: داوهای خانگی

سعی کنید از یک عامل سفید کننده طبیعی استفاده کنید. خواص ضد اسیدی، ضدباکتریایی و ضدعفونی کننده در برخی میوه ها و سبزیجات به آن ها اجازه روشن کردن پوست به طور طبیعی را می دهد. سیب زمینی، خیار و لیمو از این دسته مواد به شمار می آیند!

سیب زمینی: شما می توانید سیب زمینی را به صورت حلقه های نازک درآورید و آن را روی قسمت تیره پوست بگذارید و یا آن را رنده کرده و آب سیب زمینی را به موضع مالیده، اجازه دهید خشک شود و پس از ۱۰ دقیقه بشویید.

خیار: می توانید همانند سیب زمینی عمل کنید و یا یک گام فراتر رفته، آن را با چند قطره آبلیمو و کمی زردچوبه مخلوط کرده، به محل بمالید و پس از نیم ساعت شستشو دهید.

لیمو: یک تکه ضخیم از لیمو جدا کنید و آن را روی محل تیرگی ماساژ دهید. این میوه سلول های مرده پوست را حذف و پوست را روشن می کند. سپس شستشو داده و درصورت لزوم پوست را مرطوب کنید (استفاده مداوم از لیمو پوست را خشک می کند.) هم چنینی می توانید مقدار کمی ماست زرچوبه، ماست ساده یا عسل به آبلیمو اضافه کرده، ده دقیقه روی آن قرار دهید و سپس خوب شستشو دهید.

روغن تخم مرغ: منطقه تیره را با روغن تخم مرغ به آرامی در شب ماساژ دهید. امگا ۳ موجود در آن موجب ساخت سلول های جدید پوست می شود و آن را نرم و روشن می کند. سپس صبح با یک صابون ملایم شستشو دهید.

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای جلوگیری یا درمان تیرگی زیربغل انجام دهید مرطوب کردن آن است. این کار را حداقل دوبار در روز انجام دهید. پیشنهاد می کنیم برای این کار هم از مرطوب کننده های طبیعی مانند آلوئه ورا، لسیتین و .. استفاده کنید.

لایه برداری: یکی از علل تیرگی زیربغل ممکن است تجمع سلول های مرده باشد. از این رو لایه برداری می تواند ظاهر تیره پوست را کاهش دهد.

شکر: مخلوط یک فنجان شکر قهوه ای با سه قاشق غذا خوری روغن زیتون خالص را هنگام دوش گرفتن یا حمام دو دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس بشویید. از این مخلوط دوبار در هفته در زمان استحمام استفاده کنید.
جوش شیرین: خمیر ضخیمی از جوش شیرین و گلاب می تواند به عنوان یک اسکراب عمل کند. سپس آن را شسته و خشک کنید. این کار را تا زمانی که پوست روشن خود را ببینید ادامه دهید.

پرتقال: پوست پرتقال را در آفتاب خشک کنید. پوست را با آسیاب به شکل پودر درآورید. سپس به همراه گلاب و شیر، مخلوطی خمیری از آن بسازید.  به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی زیربغل قرار داده و سپس با آب سرد بشویید.

سنگ پا: به آرامی زیر بغل خود را سنگ پا بکشید.

شیر: ویتامین ها و اسیدهای چرب موجود در شیر در روشن شدن پوست موثر است. دو قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق چایخوری کشک و یک قاشق غذاخوری آرد را با هم مخلوط کنید. به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست تیره قرار داده و سپس با آب سرد بشویی. این مخلوط پوست را نرم و عاری از سلول های مرده می کند. هم چنینی اگر از خامه چرب استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

سرکه: برای پوستی عاری از میکروب و خوشبو، سرکه و آرد برنج را بصورت خمیر درآورده و پس از دوش آب گرم آن را روی پوست قرار داده، پس از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.
روغن نارگیل: ویتامین E موجود در روغن نارگیل به مرور زمان پوست را روشن می کند. به طوری که برای حصول نتیجه باید هرروز از آن استفاده کرد. قبل از حمام کردن،  روغن را روی پوست به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس با صابون ملایم و آب ولرم شستشو دهید. از مزایای دیگر روغن نارگیل – آن است که یک دئودورانت طبیعی است.

 شما می توانید از ترکیب آرد نخود، ماست، زردچوبه و لیمو خمیری تهیه کنید. هرروز یک لایه ضخیم از ان را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید. به مدت دو هفته هرروز این کار را ادامه دهید و سپس سه بار در هفته برای سرعت بخشیدن به اثر این خمیر.

استفاده از تیغ را متوقف کرده و شروع به اپیلاسیون کنید. یکی از علل تیرگی زیربغل استفاده از ژیلت است، زیرا تیغ موها را به طور سطحی از بین می برد و باقی ماندن موها زیر پوست و مشخص بودن آن ها از زیر پوست نازک زیربغل باعث تیرگی پوست می شود.

دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد تعریق می‌توانند خود یکی از علل اصلی سیاه شدن زیر بغل باشند. به همین دلیل بهتر است تا می‌توانیم از آنها کمتر استفاده کنیم، اما می‌توانید در عوض برای از بین بردن یا پیشگیری از ایجاد بوی عرق، از راه‌های طبیعی استفاده کنید. یکی از این راه‌ها، ترکیب بیکینگ پودر و آب و مالیدن آن به زیر بغل است. پس از مدتی که از دئودورانت‌ها استفاده نکنید، متوجه تغییر رنگ زیر بغل خود خواهید شد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي