عادت های بد کودکان را بشناسید

تاريخ : 8 تیر

عادت های بد کودکان را بشناسید

پرورش و بزرگ کردن کودک یکی از سخت ترین کارهایی است که والدین باید انجام دهند و ما در این مقاله از گهر برای شما از عادت های بد کودکان که باید ترک شوند، صحبت کرده ایم.

عادت های بد کودکان را بشناسید, پورتال خبری فرهنگی گهر

۷ عادت بد که کودکان باید ترک کنند

عادت های بدی که کودکان باید ترک کنند

مکیدن انگشت از رفتارهای بد کودکان می باشد که باعث می شود، رشد آرواره ها ناهنجار شود و دندان های فک بالایی گشاد شده و دندان های فک پایینی به عقب کشیده شود.

بسیاری از کودکان، عادات خیلی بدی دارند. مثلا مکیدن انگشت نمونه ای از عادات بد آنها است. این عادات بد علاوه بر این که در حین غذا خوردن برایشان مشکل ساز می شود برای سلامتی بدن آنها نیز مضر است.
با به کارگیری این راهنمایی ها می توانید بهترین برخورد، را با عادات بد کودکان خود داشته باشید.

۱- مکیدن انگشتان:

کودکان علاقه زیادی به مکیدن انگشتان دارند بویژه انگشت شصت. شما باید سعی کنید این عادت او را ترک دهید زیرا مکیدن انگشت باعث می شود، رشد آرواره ها ناهنجار شود و دندان های فک بالایی گشاد شده و دندان های فک پایینی به عقب کشیده شود. شما می توانید برای ترک دادن این عادت روی انگشت او لاک تلخ بزنید یا به او دستکش نخی یا لاستیکی بپوشانید تا از مکیدن انگشت صرف نظر کند.

۲- بد غذا بودن:

بد غذا بودن کودک یعنی این که او از خوردن غذاهای جدید امتناع می کند و فقط تعداد انگشت شماری از غذاها را بخورد. با این اوضاع هرگز ویتامین های بدن او به طور کامل تامین نخواهد شد. بنابراین سعی کنید حتی شده به اندازه یک قاشق چای خوری از غذاهای جدید به کودک خود بدهید تا او کم کم به خوردن آنها عادت کند. همچنین از پوره میوه ها استفاده کنید تا با طعم میوه های مختلف نیز آشنا شود.

 

۳- دندان قروچه کردن:

خیلی از کودکان با عادات فشار دادن دندان ها روی یک دیگر یا به عبارتی دندان قروچه کردن، باعث شکستن یا کج شدن دندان هایشان می شوند. بهتر است برای ترک این عادت شما حتما نزد یک دندان پزشک رفته و از او بخواهید به کودک شما محافظ دندان بدهد تا از شکستن و خرد شدن دندان هایش جلوگیری کنید.

 

۴- نوشیدن مایعات با بطری:

اگر کودک شما عادت کرده است با بطری یا شیشه شیر، مایعات را بنوشد شما باید فنجان را جایگزین بطری یا شیشه شیر کنید. زیرا کودک بیشتر از همه علاقه به نوشیدن شیر دارد و زیاده روی در مصرف شیر باعث ایجاد فقر آهن در بدن او می شود. همچنین بسیاری اوقات که شیشه شیر در دهان او است و کودک به خواب می رود باقیمانده شیر در دهان او باعث ایجاد پوسیدگی دندان می شود.

۵- انگشت را داخل بینی فرو بردن:

کودکان علاقه زیادی به بینی خود دارند و بیشتر اوقات با فرو بردن انگشت خود داخل بینی یک سرگرمی برای خود ایجاد می کنند. اما ممکن است زمانی که بینی آنها پر از عفونت و آلرژی باشد این انگشت آلوده را به دهان خود بزنند و بیماری را بدتر کنند. شما سعی کنید حتما در زمان سرماخوردگی کودکتان بینی او را با اسپری بینی بشویید و خالی کنید.

۶- مصرف تنقلات:

بیشتر کودکان عاشق خوردن تنقلات هستند و همیشه با خوردن تنقلات در طول روز اشتهایی برای خوردن غذا در وعده های اصلی یا میان وعده ها را ندارند. سعی کنید تا جایی که می توانید زمانی که کودک شما گرسنه است تنقلات را از دسترس او دور کنید و به او غذا بدهید و در میان وعده ها حتما از میوه ها و تنقلات مفید مانند مغزها استفاده کنید این کار باعث می شود آنها کم کم یاد بگیرند که از تنقلات مفید استفاده کنند.

۷- استفاده طولانی مدت از پستانک:

استفاده طولانی مدت از پستانک باعث ایجاد عفونت گوش، رشد میکروب ها در داخل دهان و درگیر شدن میکروب ها با زبان و دندان ها می شود. بهترین زمان گرفتن پستانک از کودکتان، زمانی است که او می تواند کاملا راه برود ولی چنانچه دیرتر پستانک را گرفتید، اجازه ندهید خیلی به درازا بکشد تا برای کودک شما باعث ایجاد مشکل شود. سعی کنید پستانک او را داخل جعبه ای قرار دهید و به او بگویید که باید پستانک را به کودک دیگری هدیه کنیم و با این روش پستانک را از ذهن او پاک کنید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي