طرز تهیه کیک دو لایه مخملی

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 28 آذر

در بخش سبک زندگی سایت گهر اینبار طرز تهیه کیک فوق العاده خوشمزه و البته شیک و مجلسی را برای شما تدارک دیده ایم

طرز تهیه کیک دو لایه مخملی, پورتال خبری فرهنگی گهر

مواد کیک قرمز مخملی

آرد کیک ۲ لیوان (۳۵۰ گرم)  .  جوش شیرین ۱ قاشق چایخوری  .  پودر کاکائو خالص ۲ قاشق

نمک ۱/۲ قاشق چایخوری  .  کره ۱۰۰ گرم  .  شکر ۱ و ۱/۲ لیوان

روغن ۱/۲ لیوان  .  تخم مرغ ۴ عدد  .  وانیل ۱ قاشق  .  سرکه سفید ۳ قاشق

ژل رنگ قرمز خوراکی  .  ماست ۳/۴ لیوان  .  شیر ۱/۴ لیوان

 مواد روکش و کرم داخل کیک

پنیر خامه ای ۵۰۰ گرم  .  کره نرم شده ۱۰۰ گرم  .  خاک قند ۵۰۰ گرم

خامه ۳ قاشق  .  وانیل ۲ قاشق چایخوری  .  پودر نارگیل (به دلخواه)

طرز تهیه کیک دو لایه مخملی, پورتال خبری فرهنگی گهر

طرز تهیه کیک: فر را تا دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد گرم کنید. برای اینکه کیک ۲ لایه شود، بهتر است که از ۲ قالب ۲*۹ استفاده کنید. قالبها را با کمی کره چرب کنید.

آرد، جوش شیرین، پودر کاکائو و نمک را در یک کاسه باهم مخلوط کنید و کنار بگذارید. شیر و ماست را هم با هم مخلوط کنید و در گوشه ای قرار دهید تا از آن به عنوان باترمیلک استفاده کنید.

کره را با همزن برقی آنقدر بزنید تا خامه ای شود، سپس شکر را اضافه کنید و دوباره با سرعت بیشتری آن را بهم بزنید. دور ظرف را بتراشید و مواد را در وسط جمع کنید. سپس روغن را آرام آرام اضافه کنید و دوباره به مدت ۳ دقیقه مواد را با سرعت زیاد مخلوط کنید.

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید و زرده ها را به همراه وانیل خوب هم زده و به مخلوط کره اضافه کنید. در ظرفی جداگانه سرکه را با رنگ خوراکی باهم مخلوط کنید تا رنگ دلخواهتان بدست آید. سپس به مواد اضافه کنید.

مخلوط آردی و باترمیلک را در چند مرحله باهم مخلوط کنید و سعی کنید که در مرحله ی آخر با ریختن آرد اختلاط به اتمام برسد. توجه داشته باشید که مواد را به اندازه کافی هم بزنید. سفیده های تخم مرغ را هم بزنید تا خوب کف کند و در ظرف تکان نخورد. سپس بعد از اینکه مایع کیک را با مخلوط کره مخلوط کردید سفیده ها را نیز اضافه کنید و کمی هم بزنید.

نصف مایه کیک را در یک قالب و نصف دیگر را در قالب دیگر بریزید و هر دو را به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه در فر بپزید.

طرز تهیه روکش: پنیر خامه ای را به مدت ۲ ۳ دقیقه با کره خوب بهم بزنید. خاک قند و ۲ قاشق خامه را اضافه کنید و خوب بهم بزنید. در مرحله آخر وانیل و ۱ قاشق خامه دیگر را اضافه کنید.

هنگامیکه کیک ها آماده شدند. آنها را از فر بیرون بیاورید. یک دیس حاضر کنید و یکی از کیکها را روی آن قرار دهید. ۱/۳ یا ۱/۲ از روکش را روی کیک و دور و اطراف آن پخش کنید و سپس کیک دوم را روی آن قرار دهید. دوباره از خامه روکش روکیک ریزید و دور و اطراف آن پخش کنید. تا روکش یکنواخت شود، به دلخواد می توانید کمی پودر نارگیل هم روی کیک بپاشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي