مطالب پيشنهادي

صبحانه مناسب برای ورزشکاران

دسته بندي : تغذیه,سلامت
تاريخ : ۲۳ اردیبهشت
بازديد : 88

یکی از مهم ترین وعده های غذایی برای ورزشکاران صبحانه است که انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های ورزشی را تامین میکند .

hou13027 صبحانه مناسب براي ورزشکاران

صبحانه می تواند مقدار زیادی به فرایند تولید انرژی کمک کند. صبحانه یکی از وعده های غذایی مهم است که نه تنها به افزایش انرژی بدن کمک می کند، بلکه کارایی ذهنی را نیز افزایش می دهد. همچنین این یک حقیقت است که صبحانه باعث می شود، فرد در روز کمتر پرخوری کند و از همان غذاهای سالمی که در صبحانه مصرف کرده است، انرژی بگیرد.

مواد غذایی که در صبحانه استفاده می شوند را می توان به عنوان میان وعده نیز استفاده کرد. این مواد غذایی برای بازیابی قوا بعد از جلسات ورزشی مناسبند. آماده کردن صبحانه از وعده های غذایی دیگر راحت تر نیز هست و نیاز به وقت گذاشتن زیادی ندارد. معمولا این سوال پیش می آید که چه صبحانه ای مناسب تر است، بهتر است در مواد غذایی که برای صبحانه استفاده می کنیم به ازای هر واحد پروتئین ، دو تا سه واحد کربوهیدرات مصرف شود. پروتئین برای بازسازی بافت های ماهیچه ای آسیب دیده مناسب است.

مطلب پیشنهادی :   کاهش وزن و لاغری سریع به سبک این زن جوان

یکی از صبحانه هایی که سریع آماده می شود و بسیار مفید است، صبحانه ای بدون شکر و حاوی جو است.

جو دارای کربوهیدرات است. همچنین استفاده از میوه ها و عسل نیز در صبحانه بسیار مفید است. میوه دارای قند و فروکتوز لازم است که به بازیابی قوا کمک می کند. جوی دو سر همچنین حاوی پروتئین نیز هست. اگر از این صبحانه برای قبل از ورزش استفاده می کنید ، بهتر است از شیری که خامه آن گرفته شده نیز مصرف کنید. اگر از سیب و موز استفاده کنید بسیار خوب است زیرا دارای آنتی اکسیدان و فیبر و قند هستند.

(V 118 , 1 today)
یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (این مطلب مفید بود؟)
Loading...

عکس شوهر واقعی ترانه علیدوستی بازیگر نقش شهرزاد


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
X بستن تبليغات
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي