صبحانه مناسب براي ورزشکاران

یکی از مهم ترین وعده های غذایی برای ورزشکاران صبحانه است که انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت های ورزشی را تامین میکند .

صبحانه مناسب براي ورزشکاران

صبحانه مي تواند مقدار زيادي به فرايند توليد انرژي کمک کند. صبحانه يکي از وعده هاي غذايي مهم است که نه تنها به افزايش انرژي بدن کمک مي کند، بلکه کارايي ذهني را نيز افزايش مي دهد. همچنين اين يک حقيقت است که صبحانه باعث مي شود، فرد در روز کمتر پرخوري کند و از همان غذاهاي سالمي که در صبحانه مصرف کرده است، انرژي بگيرد.

مواد غذايي که در صبحانه استفاده مي شوند را مي توان به عنوان ميان وعده نيز استفاده کرد. اين مواد غذايي براي بازيابي قوا بعد از جلسات ورزشي مناسبند. آماده کردن صبحانه از وعده هاي غذايي ديگر راحت تر نيز هست و نياز به وقت گذاشتن زيادي ندارد. معمولا اين سوال پيش مي آيد که چه صبحانه اي مناسب تر است، بهتر است در مواد غذايي که براي صبحانه استفاده مي کنيم به ازاي هر واحد پروتئين ، دو تا سه واحد کربوهيدرات مصرف شود. پروتئين براي بازسازي بافت هاي ماهيچه اي آسيب ديده مناسب است.

يکي از صبحانه هايي که سريع آماده مي شود و بسيار مفيد است، صبحانه اي بدون شکر و حاوي جو است.

جو داراي کربوهيدرات است. همچنين استفاده از ميوه ها و عسل نيز در صبحانه بسيار مفيد است. ميوه داراي قند و فروکتوز لازم است که به بازيابي قوا کمک مي کند. جوي دو سر همچنين حاوي پروتئين نيز هست. اگر از اين صبحانه براي قبل از ورزش استفاده مي کنيد ، بهتر است از شيري که خامه آن گرفته شده نيز مصرف کنيد. اگر از سيب و موز استفاده کنيد بسيار خوب است زيرا داراي آنتي اکسيدان و فيبر و قند هستند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه