شاگردان کی روش با بازی نه چندان خوب تایلند را شکست دادند

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 23 مهر

در حالی که حدودا ۴ ماه از مسابقه ایران مقابل کره جنوبی و صعود شاگردان کروش به جام جهانی می‌گذرد، ایران اولین مسابقه‌اش پس از جهانی شدن را مقابل تایلند انجام داد. کروش که برای این مسابقه مهرداد بیت‌آشور، دانیال داوری و علیرضا جهانبخش را به اردو دعوت کرده بود، هیچ کدام از این سه نفر را در ترکیب تیمش قرار نداد. رحمان احمدی که در سه مسابقه آخر تیم ملی حضور داشت، دروازه بان ثابت بازی با تایلند بود و حسین ماهینی هم در سمت راست تیم ملی بازی می‌کرد. نیمه اول این مسابقه بدون گل به پایان رسید تا به شاگردان کروش ثابت شود که مسابقه راحتی ندارند. اما در نیمه دوم ایران سعی کرد تعداد حملات خود را زیاد کند.

شاگردان کی روش با بازی نه چندان خوب تایلند را شکست دادند, پورتال خبری فرهنگی گهر
کروش که دید خط حمله تیمش زهردار نیست، اشکان دژاگه را بیرون کشید و کریم انصاری‌فرد را به جای او وارد زمین کرد. سرانجام در دقیقه ۶۶ جلال حسینی مدافع تیم ملی روی اشتباه مدافعان تایلند صاحب توپ شد و در موقعیت خوبی قرار گرفت که ضربه‌اش را از نزدیکی نقطه پنالتی به سمت دروازه حریف زد و اولین گل این مسابقه را به نام خودش ثبت کرد.
انگار همین گل کافی بود تا موتور تیم کروش تازه روشن شود. ایران در دقیقه ۷۰ هم به سمت دروازه تایلند حمله کرد که کریم انصاری‌فرد یک پاس بیرون پا برای رضا قوچان نژاد فرستاد و این مهاجم فرصت طلب را در محوطه شش قدم حریف، صاحب موقعیت عالی کرد. قوچان نژاد هم از این موقعیت خوب استفاده کرد و توپ را به تور دروازه تایلند چسباند.
کروش که تیمش را برنده مسابقه می‌دانست، بیت‌آشور را در دقیقه ۷۶ به جای حسین ماهینی به زمین فرستاد. بیت‌آشور شماره ۲ را بر تن داشت که پیش از این متعلق به خسرو حیدری بود. اما به نظر می‌رسید که شاگردان کروش، با دو گلی که به تایلند زدند، حریف را دست کم گرفتند چراکه در دقیقه ۷۹ تایلند هم به گل رسید. آن‌ها که تا محوطه جریمه تیم ایران جلو آمده بودند، با یک پاس به عقب هوشمندانه و یک ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه، دروازه ایران را باز کردند.

البته پس از این گل شاگردان کروش حملاتی به سمت دروازه تایلند داشتند که در یکی از این حملات، خلعتبری قصد داشت توپ را به کنج دروازه تایلند بفرستد اما دروازه‌بان تایلند توپ را به بیرون فرستاد. در دقیقه ۸۹ هم کریم انصاری‌فرد صاحب یک موقعیت عالی شد و در حالی که می‌توانست خودش توپ را به سمت دروازه شلیک کند، به رضا قوچان نژاد پاس داد و مدافع تایلند در میانه راه مسیر توپ را عوض کرد. انصاری فرد یک دقیقه بعد هم در محوطه جریمه تایلند صاحب توپ شد و ضربه اش با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

در نهایت مسابقه با نتیجه دو بر یک تمام شد تا ایران با ۷ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار بگیرد. در دیگر مسابقه این گروه، لبنان و کویت به تساوی یک بر یک رسیدند. در گروه ایران همه تیم‌ها سه بازی انجام داده اند که کویت با ۵ امتیاز در رده دوم است. لبنان هم ۴ امتیازی است و در رده سوم قرار دارد. تیم ملی تایلند هم تا به حال هر سه مسابقه خود را باخته و بدون امتیاز در انتهای جدول است.

 

این نتیجه در حالی کسب شد که تماشاگران زیادی از این مسابقه استقبال نکرده بودند و همان ها هم که به ورزشگاه رفته بودند، ترجیح می دادند به جای تشویق تیم ملی، فقط بازی را تماشا کنند. گرچه فدراسیون فوتبال بلندگوهایی در اختیار لیدرها قرار داده بود تا سکوت ورزشگاه را بشکنند، اما صدای بلندگوها هم نمی‌توانست سکوت هواداران حاضر را جبران کند. در لحظاتی هم که هواداران به سکوتشان پایان می‌دادند، بیشتر استقلال و پرسپولیس را تشویق می‌کردند تا تیم ملی!

منبع: خبرآنلاین

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي