سوابق محمد فرهادی وزیر پیشنهادی دولت در وزارت علوم

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 29 آبان

سوابق محمد فرهادی وزیر پیشنهادی دولت در وزارت علوم

جلسه رای اعتماد محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم در حالی چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود که نمایندگان مجلس روز گذشته به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی چهارمین گزینه دولت رای عدم اعتماد ندادند.

سوابق محمد فرهادی وزیر پیشنهادی دولت در وزارت علوم, پورتال خبری فرهنگی گهر
 
مروری بر سوابق پنجمین وزیر پیشنهادی علوم
دکتر محمد فرهادی، متولد سال ۱۳۲۸ از شهرستان شاهرود است که وی در سال ۱۳۴۷ وارد دانشگاه فروسی مشهد شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در همان دانشگاه گذراند و در سال ۱۳۵۹ به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی که دارای چهره علمی و پژوهشی است در سال ۱۳۷۰ مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تاسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال۱۳۷۱ انجام داد. وی همچنین انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تاسیس کرد.

همچنین او، رییس بخش و رییس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول‌اکرم (ص) است و چندی پیش نیز داروی گیاهی «ضدایدز» ایمود توسط گروه تحقیقاتی به سرپرستی این فرد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

فرهادی در کارنامه اجرایی خود علاوه بر وزیر بهداشت در دولت اول محمد خاتمی، وزیر فرهنگ و آموزش عالی طی سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ بود. از دیگر سمت‌های وی رئیس دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور بود.

محمد فرهادی از شهریور سال ۱۳۹۲ ریاست جمعیت هلال احمر را برعهده گرفت.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي