سعید کریمیان مدیر جم تی وی ترور شد + بیوگرافی سعید کریمیان

تاريخ : 10 اردیبهشت

شب گذشته سعید کریمیان مدیر جم تی وی بهمراه یکی از دوستانش در استانبول ترور شدند.

کارمندان شبکه جم در آنتالیا  و خانواده کریمیان این خبر را تایید کردند.

 خبرگزاری آناتولی در گزارشی اعلام کرده است که این حادثه در خیابان آیازاغای منطقه ساری‌یر استانبول رخ داده است. براساس این گزارش او توسط یک گروه مسلح نقاب دار به قتل رسیده است.
  مهاجمان، خودروی خود را در منطقه کمربورغاز استانبول آتش زدند.
سعید کریمیان مدیر جم تی وی ترور شد + بیوگرافی سعید کریمیان, پورتال خبری فرهنگی گهر
خودرو سعید کریمیان
گفته می شود دست کم دو گلوله به سر کریمیان شليک شده است و يک نفر هم که همراهش بوده، كشته شده است.
براساس اخبار همراه سعید کریمیان شریک اش بوده است، خبرگزاری آناتولی اعلام کرده است که او نیز تابعیت ایرانی دارد.
سعید کریمیان مدیر جم تی وی ترور شد + بیوگرافی سعید کریمیان, پورتال خبری فرهنگی گهر
تصویری از خودرو ضاربان
پلیس ترکیه تاکنون رسما درباره این حمله توضیحی نداده است.  اما روزنامه حریت گزارش داده است: «پليس به شهردار منطقه ساريير گفته است طبق برآورد اوليه به احتمال قوى مساله “بده بستان” انگيزه قتل سعيد كريميان بوده است.»
قتل مدیر جم بازتاب گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی داشته است اما شبکه GEM بعد از گذشت چند ساعت هنوز به قتل سعید کریمیان (مدیر این شبکه) واکنش نشان نداده و در حال پخش برنامه های عادی خود است.
مجموعه شبکه‌های تلویزیونی جِم در سال ۲۰۰۶ با هدف پخش برنامه‌های سرگرمی راه‌اندازی شده است.
پخش سریال‌های تلویزیونی یکی از بخش‌های پربیننده جِم تی‌وی است اما این گروه رسانه‌ای در سال‌های اخیر وارد عرصه تولید فیلم و سریال هم شده و چند مجموعه تلویزیونی با حضور بازیگران نام آشنای ایرانی هم تهیه و پخش کرده است.
سعید کریمیان مدیر جم تی وی ترور شد + بیوگرافی سعید کریمیان, پورتال خبری فرهنگی گهر
سعید کریمیان مدیر شبکه‌های GEM
بیوگرافی سعید کریمیان مدیر شبکه جم تی وی
سعید کریمیان متولد ۱۳۴۸ در شهر مرزی قائن به دنیا آمد. وی تحصیلاتش را تا دیپلم در همان شهر گذارند تا اینکه جنگ ایران و عراق شروع شد… در سال ۱۳۷۵ با حمایت ها و پشتیبانی عموی درباری خود به سوئیس منتقل شد و در آن جا پناهنده گردید و در رشته معماری دانشگاه بازل این کشور در مقطع کارشناسی به تحصیل خود ادامه داد.

سعید کریمیان مدیر جم تی وی ترور شد + بیوگرافی سعید کریمیان, پورتال خبری فرهنگی گهر

سعید کریمیان حدود دو سال در دانشگاه بازل مشغول به تحصیل بود اما از آن جایی که با ازدواج مجدد مادرش مخالف بود با بی مهری عموی خود مواجه گردید و از طرفی نتوانست هزینه های سنگین زندگی و شهریه دانشگاه را تأمین کند؛ سرانجام مجبور به ترک تحصیل شد و در سال ۱۳۷۷ سراغ  برادرش هادی کریمیان که در لس آنجلس زندگی می کرد، رفت.

هادی کریمیان که در رادیو صدای ایران (اولین رادیوی ۲۴ ساعته فارسی زبان که به منظور مبارزه با نظام جمهوری اسلامی در آمریکا تأسیس شد) فعالیت داشت،  به برادرش پیشنهاد کار داد. سابقه سیاسی خانواده کریمیان برای مسئولین رادیو صدای ایران ایده آل بود و به همین دلیل مطالب و مقالات سعید کریمیان مورد توجه گردانندگان این رادیو قرار گرفت.

بعد از یکسال و ۹ ماه فعالیت در رادیو صدای ایران و بهبود وضعیت اقتصادی سعید کریمیان، وی با “رویا رضایی” ازدواج نمود. فعالیت در رادیو صدای ایران تا زمانی که تلویزیون های لس آنجلسی گسترش پیدا نکرده بود برای هادی و سعید کریمیان شغلی مناسب بود ولی رفته رفته با تأسیس و گسترش قارچ گونه تلویزیون های لس آنجلسی پارسی زبان بازار رادیوهای پارسی زبان خصوصا رادیو صدای ایران تحت تأثیر قرار گرفت.

در سال ۸۴ سعید کریمیان که دیگر یک بیزینس من به حساب می آمد در یکی از سفرهایش با غلامرضا فراهانی آشنا شد. فراهانی چند ماهی با سعید کریمیان همکاری کرد و در این مدت با وی بیشتر آشنا گردید.

غلامرضا فراهانی که از سابقه سیاسی و رسانه ای سعید کریمیان با خبر شد با بودجه هنگفتی که از طریق اختلاس در ایران به دست آورده و آن را به بانک های دبی انتقال داده بود و البته با سرمایه گذاری های سعید و هادی کریمیان در سال ۱۳۸۵و در لندن شبکه ای را به نام (GEM TV) تأسیس کردند.

این شبکه در ابتدای تاسیس در سال ۱۳۸۵  فقط به موسیقی می پرداخت. اما از سال ۱۳۸۸ شبکه توسعه پیدا کرده و شبکه به دو قسمت جم موزیک و جم کلاسیک تغییر شکل پیدا کرد. شبکه جم موزیک به موزیک ویدئوهای خارجی می پردازد و شبکه جم کلاسیک به سریال ها و فیلم های مختلف که بیشتر آنها از کشور ترکیه است می پردازد.

مدیریت شبکه های جم موزیک و جم کلاسیک را سعید کریمیان به عهده داشت اما با توسعه پیدا کردن این شبکه مدیریت شبکه های تازه تاسیس به افراد دیگری که همگی از خانواده کریمیان بودند داده شد. شبکه های گروه جم با برنامه های سرگرم‌ کننده فارسی از شهر لندن در انگلستان پخش می‌شود. این شبکه یکی از شبکه‌های تلویزیونی «گروه موسیقی و سرگرمی عمومی» General Entertainment and Music Group است.

برنامه‌های تلویزیون جم همراه با دوبله فارسی پخش می‌شوند. جم دفاتری در شهرهای دبی، لندن، استانبول، آنتالیا، کوالالامپور، لس‌آنجلس، اربیل عراق و… دارد. این مجموعه دارای ده ها شبکه تحت عناوین جم کارتون، جم کردی، جم usa، جم اسپورت (۱۰ شبکه) و… برای مخاطبین مختلف می باشد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي