سریالهای ماه رمضان 96 + زمان پخش و تکرار سریالها

امسال هم همچون سالهای گذشته صدا و سیما برنامه های ویژه ای از شبکه های مختلف برای مردم تدارک دیده از برنامه های مناسبتی زنده تا سریالهای جذاب از تمامی شبکه ها در ادامه با جزییات و زمان پخش و تکرار سریالها آشنا می شوید.

سریالهای ماه رمضان 96 + زمان پخش و تکرار سریالها

سریال «افسانه سامبونگ» هر شب ساعت 19 شبکه 5 سیما

سریال «نفس» هر شب ساعت 20:45 از شبکه 3 سیما

سریال «رستاخیز تفنگ ها» هر شب ساعت 21:30 از شبکه 2 سیما

سریال «زیر پای مادر» هر شب ساعت 22:15 از شبکه 1 سیما

 

سریال «نفس» در ماه رمضان 96 (شبکه 3)

سریال «نفس» آخرین قسمت از سه گانه جلیل سامان به تهیه‌کنندگی احمد کاشانچی قرار است در ایام ماه رمضان ساعت 20:45 از شبکه سوم سیما پخش شود.

پیش از این در اسفند 95 معاون سیما در بازدیدی که از پشت صحنه این سریال داشت اعلام کرده بود با توجه به قرار گرفتن مناسبت‌های 15 خرداد و 7 تیر در ماه رمضان سال آینده دست اندرکاران سریال نفس می‌کوشند آن را برای پخش در ماه رمضان سال 96 آماده کنند.

داستان سریال «نفس» در مورد جوانی پر شر و شور است که در بحبوحه وقایع انقلاب رازی در زندگی‌اش فاش می‌شود. او برای رسیدن به حقیقت حوادث پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد.

بازیگران این سریال عبارتند از: مسعود رایگان، داریوش فرهنگ، فاطمه گودرزی، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، قربان نجفی، هادی عامل هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، با معرفی ساناز سعیدی و با حضور هدایت هاشمی، خسرو شهناز و رامین راستاد.

پخش سریال تلویزیونی «نفس» از شنبه 6 خرداد از ساعت 21 آغاز می شود و بازپخش آن،00:30 بامداد، 10 صبح و 16 بعد از ظهر می باشد .

 

سریال «رستاخیز تفنگ ها» در ماه رمضان 96 (شبکه دو)

«رستاخیز تفنگ ها» محصول سال1392 تلویزیون المنار لبنان و با موضوع مقاومت مردم سوریه و لبنان علیه استعمار فرانسه در خلال دهه 1920 است.

داستان این سریال تلویزیونی روایت مقاومت مسلحانه جوانان روستایی به نام (المالکیه) در جبل عامل لبنان به رهبری روحانی معروف شیعه سیدعبدالحسین شرف الدین است که علیه اشغالگری ارتش فرانسه قیام می کنند و این حرکت جوانان به کل منطقه تسری پیدا می کند.

این مجموعه تلویزیونی را محمد النابلسی، فیلمساز معروف لبنانی کارگردانی کرده و هنرپیشه های مشهوری مانند احمدالزین و باسم مغنیه درآن حضور دارند.

سریال «رستاخیز تفنگ ها» هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما پخش می شود.

 

سریال «زیر پای مادر» در ماه رمضان 96 (شبکه یک)

بعد از «لبخند رخساره» و «دیباجی» سریال ماه رمضان شبکه یک به «زیر پای مادر» تغییر نام داد.

مجموعه تلویزیونی«زیر پای مادر» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت.

این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از ششم خرداد و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد. این سریال که پیشتر «لبخند رخساره» نام داشت و سپس به «دیباجی» تغییر نام داد در نهایت با نظر نویسنده به «زیر پای مادر» تغییر نام داده است. تهران، مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد و بندر انزلی از لوکیشن‌های اصلی این سریال هستند. تاکنون ۲۰ قسمت از این سریال تدوین و آماده پخش شده و تدوین سایر قسمت‌ها هم در حال انجام است. بیش از نیمی از اتفاقات و داستان سریال در مشهد مقدس و حرم امام رضا (ع) رخ می‌دهد که همین مسئله فضای معنوی سریال «زیر پای مادر» را بالا برده است.

کامبیز دیرباز، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهدی سلطانی، مجید واشقانی، آتیلا پسیانی، بهزاد فراهانی، حمیدرضا هدایتی، درسا بختیاری و علیرضا آرا از بازیگران اصلی مجموعه تلویزیونی زیر پای مادر هستند.

صداوسیما با در نظر گرفتن 2 سریال به استقبال ماه رمضان می‌رود و آن چیزی که پیش از این اعلام شده بود که دو سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و «باب المراد» به کارگردانی فهد میری در برنامه‌های رمضانی قرار دارد به دلیل کامل نبودن مراحل تولید امکان نمایش در این ماه را از دست دادند.

 

«افسانه سامبونگ» در ماه رمضان 96 (شبکه پنج)

سریال کره ای «افسانه سامبونگ» از شنبه 30 اردیبهشت ماه ساعت 19 بر روی آنتن شبکه پنج می رود.

این سریال محصول سال 2014 کره جنوبی به کارگردانی کانگ بیونگ تایک است که زهره شکوفنده مدیر دوبلاژ آن را بر عهده داشته است.

مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در ژانر تاریخی ـ سیاسی است و هنرمندانی همچون منوچهر والی‌زاده (جونگ سامبونگ)، ابوالفضل شاه‌بهرامی ( فرمانده لیس لی سانگ ای)، علی همت مومیوند (این ایم)، محمود اسماعیلیان (چویونگ)، بابک پاییزان (امپراطور)، حسین سرآبادانی(مونگ جو)،…. از صداپیشگان اصلی سریال «افسانه سامبونگ» هستند.

در خلاصه داستان مجموعه «افسانه سامبونگ» آمده است: امپراطور قصد دارد برای یاد بود مرگ ملکه اش معبدی بزرگ بنا کند. ساخت معبد بسیار دشوار است و باعث کشته شدن و از بین رفتن تعداد زیادی از مردم فقیر و بیچارۀ کارگر می شود. سامبونگ جونگ دوجون، محقق جوانی است که نسبت به اطرافیانش اندیشمند و باتدبیر است. سامبونگ که وضعیت معیشتی مردم را می بیند؛ تصمیم می گیرد به فریاد مردم برسد. او با امپراطور صحبت می کند تا بتواند وی را از ساخت معبد منصرف نماید. امپراطور که این جسارت و گستاخی را مییند، سامبونگ را زندانی می کند و … مجموعه تلویزیونی «افسانه سامبونگ» در 50 قسمت 55 دقیقه هر شب ساعت 19 پخش و تکرار آن ساعت 23:15 دقیقه و 10 صبح است. این مجموعه از پرطرفدار ترین سریال های تاریخی شبکه KBS کره جنوبی است.

 

میرباقری سحرگاهان را از عرفانی ترین ساعات ماه مبارک رمضان خواند و اضافه کرد: تقریبا همه شبکه های تلویزیونی برای این لحظات ملکوتی برنامه ای ویژه خواهند داشت. به عنوان مثال «ماه خدا» از شبکه یک، «خلوتگه عارفان» از شبکه پنج و «خلوت انس» از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود. از آنجا که همواره در دین ما توجه به کودکان و نوجوانان تاکید شده است. برنامه های «نوسفران» برای روزه اولی ها تدارک دیده شده که از شبکه دو سیما پخش می شود. «سحرگاهان حرم» با همکاری مرکز قم (سیمای نور) از حرم مطهر حضرت معصومه (س) از شبکه سه روی آنتن می رود.

وی در پایان بیان کرد: برای لحظات ملکوتی اذان مغرب و عشا نیز برنامه های ویژه ای خواهیم داشت. این برنامه ها شامل «شهر یکتایی»، «شهر عزیز»، «ضیافت الهی»، «ماه ماه» و «به توان خدا» است که به ترتیب از شبکه های یک، پنج، قرآن، نهال و امید پخش می شود. برنامه پربیننده «ماه عسل» نیز همچنان با حضور احسان علیخانی از شبکه سه پخش می شود.

 

ماه عسل 96 در ماه رمضان 96 با اجرای احسان علیخانی

طبق اخبار منتشر شده برنامه پرطرفدار و پربیننده ماه عسل با اجرای مجری توانا کشورمان احسان علیخانى در ایام ماه مبارک رمضان ۱۳۹۶ از شبکه سه سیما ۳ پخش خواهد شد.

برنامه ماه عسل در ایام ماه مبارک رمضان هرشب حدود ساعت ۱۹ عصر از شبکه سه ۳ سیما پخش می گردد. تکرار این برنامه نیز روز بعد ساعت ۸ صبح از شبکه سه پخش می گردد.

دکور ماه عسل ۹۶ نیز با سالهای گذشته تفاوت زیادی دارد

ماه عسل یک برنامه زنده تلویریونی با زمینه اجتماعی-معنوی و با حضور مهمان‌هایی از متن جامعه می‌باشد که از سال ۱۳۸۶ تا کنون هر سال ماه رمضان قبل از افطار از شبکه سه سیما پخش می‌شود. ایده اولیه این برنامه متعلق به احسان علیخانی می‌باشد که پس از اجرای برنامه‌های مناسبتی جزر و مد در سالهای ۸۴ و ۸۵ تصمیم گرفت خودش برنامه‌ای مستقل برای ماه رمضان بسازد و این گونه بود که ماه عسل از سال ۸۶۶ متولد شد. مهمان‌های این برنامه غالباً مردم عادی جامعه هستند که توانسته‌اند در زندگیشان کار مهمی انجام بدهند یا در زندگی افراد دیگر تأثیرگذار بوده‌اند و یا حادثه مهمی در زندگیشان رخ داده است. اکثر میهمان‌های ماه عسل در زندگی خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند اما همگی با امید، پشتکار و تلاش و مبارزه بر مشکلات غلبه کرده و به انسان‌های موفقی در زندگی خود تبدیل شده‌اند.

این برنامه سعی دارد با تلنگرهایی که از طریق مهمانان مختلف به مخاطب می‌زند، وجدان- شاید خفته ی- بیننده را بیدار کند. از آنجا که این برنامه در ماه رمضان پخش می‌شود، این موضوع بیشتر بر مردم تأثیر می‌گذارد چراکه این ماه را به روزه داری می‌پردازند و بیش از پیش به خدا و نماز و دیگر عبادات می‌پردازند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه