سایه فوتبال بر سینما

تاريخ : 10 تیر

سایه فوتبال بر سینما

سایه فوتبال بر سینما, پورتال خبری فرهنگی گهر

فوتبال آنقدر طرفدار دارد که مشتاقان به فیلم‌های سینمایی را هوایی کند تا تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را به تماشای فیلم‌های روی پرده سینما ترجیح دهند. این مسئله موجب کاهش فروش گیشه سینماها کشور و نارضایتی تهیه کنندگان و سینما داران شده است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛شاید بتوان گفت عدم کیفیت فیلم‌های سینمائی با آمار اخیر بانک مرکزی مبنی بر حذف هزنیه ۲ درصدی خانواده‌ها برای محصولات فرهنگی بی ارتباط نیست، چرا که خانواده‌ها ترجیح می‌دهند جهت پر کردن اوقات فراغت خود به جای تماشای یک فیلم سنمایی بی‌کیفیت تفریح دیگری هرچند با هزینه بالاتر را انتخاب کنند.

رضا سعیدی پور رئیس پردیس سینما آزادی در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در این باره گفت: در فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر مخاطب بیشتری داشته‌اند خودشان داوطلب اکران در این زمان نمی‌شوند.

خوشبختانه در حال حاضر با برنامه ریزی شورای برنامه پدیده‌ایی به نام اکران مرده در حال از بین رفتن است و هر زمان که فیلم خوبی اکران شود و عامه پیشه باشد فصل مرده اکران نداریم، هر چند نوبت اکران اول عید نوروز امسال با وجود فروش مطلوب فیلم‌های “معراجی‌ها” و “طبقه حساس” کمی سینماداران و تهیه کنندگان را امیدوار کرد اما این وضعیت مطلوب برای گیشه سینما ادامه پیدا نکرد، که می‌توان اصلی ترین دلایل آن را نبود فیلم خوب برای اکران دانست.

هر چند می‌توان گفت عدم تقسیم مناسب فیلم‌ها در نوبت اکران می‌تواند در کاهش فروش گیشه سینماها نقش داشته باشد، باید دید با شروع ماه رمضان و آغاز طرح افطار تا سحر سینماها چقدر توانسته‌اند در فروش موفق باشند.

منبع:سینما پرس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي