سامانه کارانه چیست؟ + نحوه ثبت نام در سامانه کارانه قالیباف

تاريخ : 15 اردیبهشت

محمد باقر قالیباف در یک اقدام عجیب اقدام به راه اندازی سامانه ای کرده تحت عنوان سامانه کارانه که در آن اطلاعات مردم را با هر تخصص و کاری جمع آوری می کند.

سامانه کارانه چیست؟ + نحوه ثبت نام در سامانه کارانه قالیباف, پورتال خبری فرهنگی گهر

شهردار تهران که وعده افزایش سه برابری یارانه و همچنین کارانه ۲۵۰ هزارتومانی داده است در گفت‌وگویی از راه اندازی سامانه ملی کار خبر داد و گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند که دولت آینده باید از روز اول کار خود را در حوزه اشتغال آغاز کند، سامانه ملی کارانه که وعده آن را از قبل داده بودم راه اندازی شده است. جویندگان کار و کارآفرینان با هر مهارت و تخصصی که دارند می‌توانند با مراجعه به این پایگاه به نشانی kar96.ir در سامانه ملی کارنه ثبت نام کنند.

محمدباقر قالیباف یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ است. قالیباف در یکی از وعده های انتخاباتی خود قول ایجاد ۵۰۰۰۰۰۰ شغل را به مردم داده است و برای این منظور سامانه ای به نام کارانه راه اندازی کرده است که در سامانه کارانه همه افراد بالای ۱۸۸ سال می توانند ثبت نام کنند و شغل مورنظر خود مطابق با تخصصی که دارند پیدا کنند و تا زمانی که شغلی برای خود بیابند مبلغ ۲۵۰۰۰۰ تومان دریافت می کنند.

محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولین اولویت شما چیست، اظهار داشت: اولین اولویت ما تعهد به وعده اصلی‌مان یعنی ایجاد ۵ میلیون شغل است.

وی با بیان اینکه ان‌شا‌الله با کمک کارآفرینان، پیمانکاران، تجار و نیروهای جوان خلاق‌مان کار تولید شغل و کالا را آغاز می‌کنیم، گفت: اگر این اتفاق بیافتد، به این معنا است که ما توانستیم در وهله اول جوان‌هایمان را به کار بگیریم و همچنین توانستیم ۵ میلیون ازدواج به پا کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با ایجاد ۵ میلیون شغل همچنین می‌توانیم ۵ میلیون نفر را از خطر آسیب‌های اجتماعی و ۵ میلیون خانواده را از دغدغه‌مندی نجات دهیم.

قالیباف با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت آینده از روز اول باید کارش در موضوع اشتغال را آغاز کند، تصریح کرد: بر همین اساس ما همین الان سامانه ملی کارانه به آدرس www.kar96.ir را ایجاد کرده‌ایم و همه کارآفرینان و کسانی که به دنبال کار هستند با هر مهارت و تخصصی می‌توانند در این سایت ثبت‌نام کنند.

نحوه ثبت نام در سامانه کارانه

برای ثبت نام در سامانه کارانه  ابتدا در سایت kar96.ir ثبت نام کنید به این صورت که کد ملی و رمز عبور و شماره همراه خود را وارد کرده و سپس وارد سایت می شود.

نکته: اگر بعد از ثبت نام، روی گزینه “صفحه ورود” کلیلک کردید اما صفحه ورود برایتان باز نشد، یک بار دیگر آدرس kar96.ir را رفرش کرده و روی گزینه “ورود” کلیک کنید و با ورود کد ملی و رمز عبور وارد سایت شوید.

بعد از وارد شدن به سایت، گزینه “درخواست اشتغال” را بزنید.

در مرحله بعد وارد صفحه دیگری می شود که ابتدا باید “مرام نامه” را به دقت خوانده و سپس گزینه “تأیید و مرحله بعد” را بزنید.

در مراحل “اطلاعات فردی” و “مشخصات محل سکونت” و “اطلاعات بیمه” و “افراد تحت تکفل” و “سابقه تحصیلی“، اطلاعات مربوط به خود را وارد کنید و در هر مرحله بعد از وارد کردن اطلاعات گزینه “تأیید و مرحله بعد” را بزنید.

در مرحله آخر یعنی “شغل های پیشنهادی” شغل های مورد علاقه خود را از لیستی که با تایپ حروف اول کارها باز می شود انتخاب کنید و اگر شغلی موردنظر شماست ولی در لیست وجود ندارد می توانید در فیلد بعدی، شغل مورد علاقه خود را بنویسید که در صورت تأیید مدیر در سامانه قرار می گیرد.

در پایان گزینه “ذخیره” را بزنید. توجه: به دلیل اینکه سامانه کارانه تازه راه اندازی شده است، شاید در زمان ثبت نام دچار مشکلاتی مانند ایجاد خطا و یا ارور شوید که باید شکیبا باشید و در زمان دیگری اقدام به ثبت نام نمایید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي