ساخت شهری در زیر اقیانوس

تاريخ : 7 آذر

ساخت شهری در زیر اقیانوس

ساخت شهری در زیر اقیانوس, پورتال خبری فرهنگی گهر

ساخت شهری در زیر اقیانوس

در حالی که شرکت های بزرگ فضایی مانند ناسا، اسپیس ایکس و … پروژه‌ها و طرح‌های متفاوتی را برای رفتن به فضا مورد بررسی قرار می‌دهند، در این میان شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که به پروژه‌های جذاب‌تر و متفاوت‌تری روی آورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدت هاست که انسان ها به دنبال مقصد جدیدی برای زندگی به جز زمین هستند تا بتوانند در سال های آینده از زمین به مقصد جدید مهاجرت کنند. در سال های اخیر، محققان و کارشناسان فضایی بسیاری در حال تحقیق و بررسی سایر اجرام آسمانی هستند تا بتواند برترین و بهترین نقطه آسمانی را برای زندگی آینده بشریت انتخاب کنند اما اکنون ژاپنی ها نقطه جدیدی را برای زندگی انسان ها در نظر گرفته اند و آن مقصد، سکونتگاهی زیر آب هاست.

بنا به گزارشات منتشر شده، یک شرکت ژاپنی به دنبال اجرای ساخت شهری در زیر اقیانوس هاست که حدود ۵ هزار نفر بتوانند در آنجا زندگی کنند. این شرکت به دنبال ساخت شهری زیر آبهاست که ساکنین آن در حدود ۴ هزار نفر بوده و در حدود ۱۰۰۰ نفر نیز بازدید کننده را می تواند در داخل خود جای دهد. این شهر مجهز به هتل، مجتمع های مسکونی، اداره و همینطور مراکز تجاری و خرید خواهد بود. اما هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با این پروژه منتشر نشده است.

* پروژه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد یورو

اما مسلما ساخت این شهر به هیچ وجه راحت و ساده نخواهد بود. از حمل مصالح ساختمانی تا کار و فعالیت در محیط زیر آب یا عدم وجود اکسیژن زیر آب و چگونگی تنفس تنها بخشی از مشکلاتی هستند که در مسیر ساخت این شهر قرار گرفته اند. از سوی دیگر، مسئولان این شرکت اعلام کرده اند که شهری رویایی را زیر دریا خواهند ساخت و از فلزات کمیاب و همینطور مصالح بخصوص در ساخت این شهر بهره خواهند برد که می تواند بدعت تازه ای باشد.

بر اساس طرح های ابتدایی پیش بینی می شود که انرژی این شهر از تفاوت حرارت بین سطح و عمق آب ها تامین خواهد شد. این پروژه در حدود ۳ میلیارد ین برابر با ۲۰ میلیارد یورو هزینه در برخواهد داشت و پیش بینی می شود این شهر تا سال ۲۰۳۰ میلادی ساخته شود. تصویر مفهومی از این شهر که بیشتر شبیه رویا و تخیل بوده، طرح مشترکی است از دانشگاه توکیو و سازمان تحقیقاتی علوم و تکنولوژی دریایی ژاپن. یکی از کارشناسانی که در این پروژه حضور دارد، در این رابطه می گوید:” طرح ابتدایی این شهر بیش از دو سال به طول انجامیده و در این پروژه، ما از تکنولوژی های روز دنیا که حتی خیلی از آنها هنوز رونمایی نشده اند بهره خواهیم برد تا بتوانیم شهر متفاوتی ساخته باشیم.”

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي