ساخت دستشویی ایستاده در فروشگاه بزرگ اصفهان / عکس

تاريخ : 25 آبان

فارس:متأسفانه راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندی است که به جولانگاهی برای تبلیغ سبک زندگی غربی تبدیل شده است.

ساختار این فروشگاه‌ها به گونه‌ای است که هیچ نشانه‌ای از فرهنگ و تمدن ملی ما و همچنین “سبک زندگی ایرانی و اسلامی” را به همراه ندارند.

عناوین غربی، تبلیغ مصرف زدگی، فروش خوراکی‌های غیربومی و عمدتاً آماده، معماری بی هویت، لباس فرم مانکن گونه کارکنان و در کنار همه اینها تبلیغ عینی زندگی هالیوودی از ویژگی‌های این فروشگاه های زنجیره‌ای است.

مرکز “سیتی سنتر” اصفهان از جمله پروژه‌های فروشگاهی و تفریحی است که مراحل نهایی ساخت و تکمیل خود را می‌گذراند.

پروژه سیتی سنتر در ۳ فاز به بهره‌برداری خواهد رسید؛ فاز اول شامل مرکز خرید به متراژ ۱۴۴ هزار و ۲۳۵ مترمربع و دارای فروشگاه، رستوران، کافی شاپ، مجتمع سینمایی، سالن غذاخوری و یک مرکز سرگرمی تفریحی است.

 

ساخت دستشویی ایستاده در فروشگاه بزرگ اصفهان / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

بنا بر اطلاعاتی که از سوی مجموعه سیتی سنتر منتشر شده است، سرمایه‌گذاران این پروژه را ۵ شخص حقیقی و حقوقی تشکیل داده‌اند که از این ۵ سرمایه گذار، یکی ایرانی و باقی سرمایه‌گذران عرب هستند.

اما یکی از نکات سؤال برانگیز اینکه سرمایه‌گذاران این پروژه با وجود شناخت از فرهنگ و عقاید مردم مسلمان کشورمان، اقدام به ساخت دستشویی های ایستاده در این مرکز کرده‌اند.

گسترش روز افزون این فروشگاه‌ها به وسیله سرمایه‌گذاران خارجی و نبود تناسب بین ماهیت این مراکز و فرهنگ بومی و تاریخی شهرهای کشورمان می‌تواند موجب تغییر تدریجی سبک زندگی نسل‌های جوان کشور شده و بعد از مدتی به یک روش مرسوم و جاری در خانه‌های تک تک مردم تبدیل شود.

به نظر می رسد بین سیاست های مراکز فرهنگی کشور و نخبگان فرهنگی و آنچه که عملاً در سطح جامعه رخ می‌دهد، فاصله زیادی وجود دارد.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي