رژیم غذایی چقدر در بدنسازی اهمیت دارد؟

رژیم غذایی چقدر در بدنسازی اهمیت دارد؟

دو عامل اساسی برای ماهیچه سازی وجود دارد: باید به طور مرتب از آنها کار زیاد بکشید و به طور مناسب تغذیه کنید. اگر به طور مناسب منابع غذایی را بازسازی نکنید، نباید زیاد از ماهیچه های خود کار بکشید. در اینجا کارهایی وجود دارد که شما بعد از تمرین بدنیتان باید انجام دهید تا بیشترین بازده را به دست آورید.

در رابطه با زمان تغذیه، پژوهش‌های علمی بیان کرده‌اند که چه چیزهایی را قبل، وسط و بعد از تمرین بخورید تا بهترین نتیجه را از کارتان بگیرید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، ماهیچه‌سازی کنید و یا ورزش خاصی را دنبال کنید، بدن شما نیاز به غذای مناسب به مقدار کافی در زمان مناسب دارد. چیزهایی که قبل می‌خورید، بدن را آماده می‌کند، چیزهایی که در حین فعالیت می‌خورید به خودی خود بازده آن جلسه را افزایش می‌دهد و تغذیه بعد از آن موفقیت کار را به بیشترین حد ممکن می‌رساند و بدن برای جلسه بعد آمادگی پیدا می‌کند.

رژیم غذایی چقدر در بدنسازی اهمیت دارد؟

هرچه زمان بیشتری برای تغذیه هدر دهید، بدن کارایی کمتری برای جذب این مواد غذایی خواهد داشت. پس روش کار به این شرح است: شما مقدار بهینه‌ای زمان برای جذب کربوهیدرات و پروتئین بعد از هر تمرین دارید.

بهره‌گیری از این روش‌های سوخت و ساز در جهت اهداف شما برای تناسب اندامتان با اهمیت است. زمان جذب غذا هم نکته کلیدی در کیفیت حجیم شدن ماهیچه می‌باشد.کربوهیدرات‌ها برای تامین منابع کلیگوژن بدن در آماده‌سازی برای تمرینات بعدی است و همچنین مصرف پروتئین برای ترمیم و بازسازی ماهیچه لازم است. برای ماهیچه‌سازی، پروتئین لازم و ضروری است. آمینواسیدهای موجود در پروتئین، ماهیچه را می‌سازند و رشد صحیح ماهیچه بدون تاثیر آنها امکان‌پذیر نیست.

نمونه‌ای از وعده‌های ریکاوری بدنسازی، شیک پروتئین با میوه یا تن ماهی روی نان تست می‌باشد. مقدار کربوهیدرات و پروتئینی که شما در طول تمرینات بدنسازی جذب می‌کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل تمرینات خاص، وزنتان، برنامه ورزشی، اهداف و دیگر موارد است. اما جذب 20 تا 40 گرم پروتئین در خلال برنامه‌های غذایی در اغلب موارد فواید زیادی دارد.

در زندگی و در تناسب اندام، انسجام یکی از رازهای مهم موفقیت است. شما نمی‌توانید با چند وقت یک بار تمرین بدنسازی انتظار نتایج مطلوب را داشته باشید. مرتب دنبال‌کردن ورزش به همراه مواد غذایی مناسب؛ به طور منسجم در دراز مدت تغییرات اساسی را به همراه خواهد داشت. به ماهیچه‌های خود با مواد غذایی مورد نیازشان طی برنامه غذایی رسیدگی کنید. خودتان از عضلات بدنی که ساخته اید، متعجب خواهید شد.

نکته کنکوری: البته در این زمینه حتما باید زیر نظر مربیتان اقدام کنید و از خوردن خودسرانه غذاها پرهیز کنید!

منبع: ibanoo.ir
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه