روش های موثر برای پیشگیری از آنفولانزا

تاريخ : 24 آذر

با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا در ایران، در این مطلب قصد داریم روش های موثر برای پیشگیری از آنفولانزا را برای شما عزیزان معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

روش های موثر برای پیشگیری از آنفولانزا, پورتال خبری فرهنگی گهر

بـاز هـم فـصل زمستان آمد و همراه خودش آنفولانزا را هم بـه جـــان همه انداخت. دما که تغییر می کند، اطراف را که نگاه کنی، همه در حال عطسه و سرفه کردن هستند. اگر نـمی خـواهـید بـه خـاطـر این بیماری مسخره خانه نشین بشوید و کار و زندگیتان را از دست بدهید، به نکاتی که در زیـر آورده ایـم دقــت کـنـیـد تـا بـتـوانـیـد از ابـتلا به آنفولانزا پیشگیری کنید.

برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا به اندازه کافی بخوابید

بـرای سـالـم ماندن، خوابتان حتماً باید کافی باشد. خواب کـافی نـه تـنـهـا بـاعــث می شود که در طول روز شاداب و هـوشیـار بـاشـید، بلکه به نیرومند ماندن سیستم دفاعی نـیـز کـمـک مـی کـنـد. ســعی کنید ۷ تا ۸ ساعت در شب استراحت کنید تا خطر ابتلای شما به آنفولانزا کمتر شود.

برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا ویتامین سی را فراموش نکنید

استفاده از ویتامین C به شما در مقابله با آنفولانزا کمک می کند. پس تا می توانید از میوه ها و سبزیجاتی که حاوی ویتامین C هستند استفاده کنید.

برای جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا مولتی ویتامین ها را فراموش نکنید

در کنار ویتامین C، خوب است که روزانه یک مولتی ویتامین هم بخورید تا از ابتلا به بیماری ها در امان بمانید.

آب بدن تان را از ابتلا به آنفلوآنزا ایمن نگه می دارد

چند بار تا به حال شنیده اید که باید روزانه حداقل ۸ لیوان آب بخورید؟ شاید هر روز این جمله به گوشتان بخورد. این کار به بدنتان بسیار کمک می کند. سیستم بدنتان را شستشو می دهد و برای حفظ یک رژیم غذایی سالم و سلامتیتان لازم است.

میکروب ها دشمن بدنتان هستند

تا می توانید از استفاده ی چند نفره از لیوان یا سایر ظروف غذا خودداری کنید، به خصوص زمانی که علائم بیماری ها را در طرف مقابل مشاهده می کنید.

محیط های بسته یکی از عوامل مهم ابتلای شما به آنفلوآنزاست

محیط های بسته ای مثل اداره و اتوبوس، محل مناسبی برای رشد میکروب می باشد. منظورم این نیست که در این مکان ها مثل افراد وسواسی ماسک بزنید و راه بروید، اما اگر کسی را دیدید که در حال عطسه و سرفه است، از آنها دوری کنید. و هنگام مراجعت به خانه دستهای خود را تمییز بشویید، به ویژه هنگام غذا خوردن.

ورزش و پیشگیری از انفلوآنزا

ورزش برای سلامتیتان بسیار خوب ست. با ورزش کردن نه تنها قدرت بدنیتان را افزایش می دهید، بلکه باعث تقویت سیستم دفاعی بدنتانهم می شوید. از استرس و فشارهای روحی دوری کنید داشتن استرس اصلاً برای سلامتیتان خوب نیست. اگر کارهایی که در بالا ذکر شد، مثل خوابیدن کافی و ورزش را انجام دهید، استرستان را هم کاهش داده اید.

داروهای گیاهی

برخی افراد در تاثیر داروهای گیاهی مثل اکیناسی برای مقابله با آنفولانزا اصرار دارند، اما باید بگوییم که هیچ اثبات علمی برای آن وجود ندارد. اما اگر می خواهید از این داروها استفاده کنید سعی کنید به محض مشاهده ی آثار و علائم آنفولانزا آن را استفاده کنید.

دکتر، دکتر…!

همه می دانیم این موارد راه های ساده ای برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا بود اما هیچکدام جای درمان های پزشکی را نمی گیرد.
به خاطر داشته باشید که آنفولانزا بیماری است که هر چند وقت یکبار همه به آن مبتلا می شوند . هیچ ضمانت %۱۰۰ برای پیشگیری از آن نیست. اما راه های عنوان شده همه به نوعی به شما کمک می کنند .

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي