X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي
loading...

روش های افزایش انگیزه ورزش برای بیماران افسردگی

دسته بندي : اخبار پزشکی,سلامت
تاريخ : ۱۱ دی
بازديد : 133

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

روش های افزایش انگیزه ورزش برای بیماران افسردگی

va4 1205 روش های افزایش انگیزه ورزش برای بیماران افسردگی

راهکار افزایش انگیزه ورزشی برای بیماران افسردگی چیست؟

افرادی که مبتلا به افسردگی هستند غالباً به سختی می‌توانند ورزش کنند زیرا اکثر اوقات توانایی روحی ورزش کردن را ندارند. با این حال روش‌هایی برای افزایش انگیزه ورزش در افراد مبتلا به افسردگی وجود دارد.

 

راهکارهای زیر برای ایجاد انگیزه ورزش در بیماران مبتلا به افسردگی مفید است:

 

۱- صبر نکنید تا حوصله ورزش را داشته باشید: 

اگر به خودتان بگویید صبر کنم تا حالم بهتر شود و بعد ورزش می‌کند، تاثیر عکس را شاهد خواهید بود. حقیقت این است که زمانی که ورزش کنید حال شما بهتر خواهد شد. با پیش رفتن برنامه ورزش کم کم توانایی ورزش کردن در شما افزایش می‌یابد.

بخوانید :   روش های درمان لکه صورت یا ملاسما

 

۲- از میزان کم شروع کنید: 

بهتر است از فعالیت‌های فیزیکی کم آغاز کنید برای مثال برای خرید کردن کمی پیاده‌روی کنید. بهتر است از خودتان انتظار بیش از حد نداشته باشید.

 

۳- مداوم ورزش کنید: 

بهتر است چند ماه سه بار در هفته ورزش کنید تا اینکه تنها یک هفته هر روز ورزش کنید. این کار شانس موفقیت را افزایش می‌دهد.

 

۴- از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید: 

یک مربی حرفه‌ای می‌تواند در شما انگیزه ایجاد کند و برنامه ورزشی مناسب شما برایتان تهیه کند.

 

۵- روابط اجتماعی خود را در ورزش افزایش دهید 

سعی کنید با افراد مختلف در باشگاه یا جایی که ورزش می‌کنید ارتباط برقرار کنید و بهتر است با دوستان خود ورزش کنید.

 

۶- میزان ورزش کردن خود را اندازه‌گیری کنید: 

با اندازه‌گیری و در نظر گرفتن میزان پیشرفت خود می‌توانید در خودتان انگیزه ایجاد کنید. سعی کنید از افکار منفی جلوگیری کنید.

بخوانید :   خواص صیفی جات از نظر طب اسلامی

 

۷- بر موفقیت‌های خود تمرکز کنید: 

سعی کنید پیشرفت و موفقیت خود را پررنگ‌تر کنید و برای خود مرور کنید.

 

۸- به خودتان استراحت دهید: 

گاهی اوقات ممکن است یک جلسه ورزش خود را کنسل کنید. خودتان را سرزنش نکنید. هرچند وقت یک بار استراحت موردی ندارد.

 

۹- صبر را تمرین کنید: 

معمولا افرادی که افسردگی دارند صبر کافی برای ورزش کردن را ندارند. سعی کنید برای چند هفته خودتان را وادار به ورزش کردن کنید و صبر کردن را بیاموزید.

loading…


آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي