روش درمان انواع درد

تاريخ : 17 آبان

روش درمان انواع درد

روش درمان انواع درد, پورتال خبری فرهنگی گهرخیلی از ما یکسری نسخه از پیش نوشته شده برای دردهای‌مان در ذهن داریم؛ مثلا وقتی حرف از آروماتراپی می‌شود به تکنیک‌های ریلکسیشن فکر می‌کنیم، صحبت از طب سوزنی ما را یاد کمردردهای‌مان می‌اندازد، هیپنوتراپی و ترک سیگار را به هم مرتبط می‌دانیم و … اما بهتر است بدانید هرکدام از روش‌های درمانی برای طیفی از بیماری‌ها می‌تواند به کار گرفته شود که حتی به ذهن شما هم خطور نمی‌کند. روش‌های درمانی مختلف هدایای تندرستی هستند که باید درست از آنها استفاده کنید؛ پس کلیشه‌های ذهنی‌تان را کنار بگذارید و بعد از خواندن این مطلب بهترین راه را برای درمان هر یک از دردهای‌تان انتخاب کنید.

همه بدن‌تان درد می‌کند؟

رفلکسولوژی می‌تواند این مشکل را حل کند

وقتی دردی هماهنگ در تمام بدن خود احساس می‌کنید، رفلکسولوژی می‌تواند کارساز باشد.

چرا باید امتحانش کنید؟

برخلاف رفلکسولوژی استاندارد که روی نقاطی از پا که با سیستم بدن در ارتباط است کار می‌کند، رفلکسولوژی عصبی بر سیستم عصبی تمرکز دارد که روی استخوان‌های پا متمرکز است. این درمان برای بافت‌های آسیب‌دیده، عصب‌های از بین رفته و دردهای هماهنگ بسیار موثر است.

چه اتفاقی می‌افتد؟

رفلکسولوژیست از شما می‌‌خواهد نقطه دقیق درد را برایش مشخص کنید، بگویید چه زمانی درد بیشتر می‌شود و آیا درد مبهم است یا مشخص. در ابتدا روی نقاط عصبی کار می‌شود که دردناک هستند و کم کم با ماساژ این نقاط بهبود می‌یابد.

چه احساسی ایجاد می‌کند؟

وقتی با اراده این فشارها وارد می‌شود، اغلب افرادی که دچار درد بوده‌اند کم‌کم دردشان کم شده و احساس بهتری پیدا کرده‌اند.

کی خوب می‌شوید؟

بسته به نوع درد متفاوت است. برای دردهای مزمن، درمان حدود ۲ تا چند هفته طول می‌کشد. پس از آن تداوم درد به تدریج کاهش می‌یابد. البته علاوه بر اینکه سراغ رفلکسولوژیست می‌روید باید خودتان هم تمرین‌هایی را در خانه انجام دهید.

میگرن دارید؟

آروماتراپی می‌تواند مفید باشد

وقتی اسم آروماتراپی را می‌شنوید شاید فکر کنید همان ریلکسیشن است در حالی که در این تکنیک روغن‌های خاصی برای سلامت بافت‌ها استفاده می‌شود.

چرا باید امتحانش کنید؟

میگرن می‌تواند به دلیل استرس، هورمون یا عوامل دیگر اتفاق بیفتد. آروماتراپی برای این مشکل درمان مناسبی است زیرا روغن‌ها به وسیله پوست و بینی در جریان خون و سیستم‌های بدن جذب می‌شود تا منشا ایجاد میگرن را از بین ببرد نه اینکه تنها علائم را خاموش کند.

چه اتفاقی می‌افتد؟

بعد از مشاوره برای علت‌یابی این مشکل، درمانگر ماساژ با روغن خاص را آغاز می‌کند. مرزنجوش، اسطوخودوس، لیمو و بابونه معمولا برای میگرن استفاده می‌شود. اما مخلوطی از این گیاهان معمولا در طولانی‌مدت موثرتر است.

چه احساسی ایجاد می‌کند؟

۶۰ دقیقه ماساژ احساس آرامش عمیقی به شما می‌دهد که نمی‌توانید با هیچ درمان دیگری آن را تجربه کنید.

درمان خانگی هم دارد؟

بهتر است در بین ماساژها از روغن‌های خاصی استفاده کنید. بسیاری از حمله‌های میگرن براثر نرسیدن جریان خون به مغز اتفاق می‌افتد بنابراین کمپرس گرم ۲ تا ۳ دقیقه‌ای پشت گردن با مرزنجوش می‌تواند جریان خون به مغز را افزایش دهد.

کی خوب می‌شوید؟

بسته به علت و وخامت میگرن شما نیاز به درمان هفتگی یا ماهانه دارید.

خسته هستید؟

کاستن از درد می‌تواند انرژی شما را بازگرداند

روش باون یک روش درمانی برای کاستن از درد است. درد شانه، درد پشت و درد سیاتیک با این روش درمان می‌شود. نکته جالب اینجاست که این روش می‌تواند در ازبین بردن تنش‌های عصبی و استرس‌های هورمونی نیز موثر باشد.

چرا باید امتحانش کنید؟

هیچ مدرک پزشکی مبنی بر اینکه این روش چطور کمک می‌کند وجود ندارد اما به نظر می‌رسد حرکاتی که در سطح پوست انجام می‌شود پاسخ‌های عمیقی را در بدن ایجاد ‌کند که بدن را به سمت بهبود سوق دهد.

چه اتفاقی می‌افتد؟

اساس این کار دستکاری آرام بافت‌های نرم است. حین این کار مدام دستکاری متوقف می‌شود تا بیمار بتواند خود را تطبیق دهد. ۶۰ دقیقه درمان در حالی که بیمار لباسی نازک به تن دارد و ایجاد کشش و چرخش در سطح پوست و ماهیچه‌های زیرین اتفاق می‌افتد. فشار باید به نواحی درد ازجمله نخاع، پایین پا، شانه‌ها و گردن آرام انجام شود.

چه احساسی ایجاد می‌کند؟

به شکل تعجب‌آوری شما احساس آرامش عمیق در طول درمان خواهید داشت و حتی برخی احساسات عاطفی‌تان بعد از ایجاد تعادل بروز پیدا می‌کند.

کی خوب می‌شوید؟

سه جلسه درمان در طول یک هفته معمولا کفایت می‌کند اما بسته به پاسخ شما به این روش می‌تواند تعداد جلسات بیشتر شود.

بد می‌خوابید؟

هیپنوتراپی می‌تواند کلید نجات باشد

بی‌خوابی یک کابوس است اما هیپنوتراپی می‌تواند کلید خلاصی شما از این کابوس باشد.

چرا باید امتحان کنید؟

جدا از مشکلات پزشکی، بی‌خوابی باعث ایجاد عصبانیت می‌شود. روش رفع این مشکل حفظ آرامش حتی در صورتی است که نمی‌توانید بخوابید و از آنجا که خواب یک فرآیند طبیعی است هیپنوتراپی می‌تواند به ایجاد مهارت خواب در شما کمک کند.

چه اتفاقی می‌افتد؟

می‌توانید بنشینید یا دراز بکشید اما نباید مانند پاندول مدام بچرخید. هیچ قانونی وجود ندارد که هیپنوتراپی ویژگی بصری، ذهنی یا ماهیچه‌ای خاصی دارد. اغلب افراد در ابتدا صداهای بیرون را می‌شنوند اما به مرور مراحل عمیق‌تر می‌شود.

درمان خانگی هم دارد؟

اگر بتوانید خود هیپنوتیزمی انجام دهید، به‌راحتی می‌توانید به منابع درونی‌تان دسترسی پیدا کنید. این روش باید توسط متخصص به بیمار آموزش داده شود.

کی خوب می‌شوید؟

تعداد جلسات برای هر فرد متفاوت است. برخی اوقات یک جلسه کفایت می‌کند. سه تا پنج جلسه نیز معمول است.

سیستم‌ ایمنی‌ بدن‌تان مشکل دارد؟

شوک‌ درمانی می‌تواند موثر باشد

آیا شما همه زمستان گذشته را با سرماخوردگی و عفونت سینوس سپری کردید؟ آیا از مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها خسته شده‌اید؟

چرا باید امتحانش کنید؟

این درمان معمولا در درمان درد کمر و میگرن استفاده می‌شود اما شاید نتوان ارتباط درستی با تاثیر آن بر عفونت سینوس، گوارش و … پیدا کرد. استئوپاتی یکسری دستکاری است که اعمال می‌شود تا جابه جایی برخی اعضا، اسکلت و ماهیچه‌هایی را که آمادگی سد کردن جریان خون و لنفاوی را دارند و ممکن است باعث بیماری شوند، اصلاح کند. اختلال در جريان مايع نخاعي، صدمه يا تنش عصبي بر وضعيت استخوان‌هاي جمجمه تاثير مي‌گذارد و تمامي اين عوارض با ماساژ دقيق و ظريف استخوان‌هاي جمجمه و نخاع درمان مي‌شود. اين ماساژ موجب بهبود جريان خون، جريان‌هاي ورودي غدد لنفاوي و مايعات سينوسي به نخاع می‌شود.

چه اتفاقی می‌افتد؟

دست‌ها در نقاط مختلف قرار می‌گیرد و فشارها بسیار آرام است و حتی شاید بیمار چندان متوجه نشود اما تغییرات شگفت‌انگیز است.

کی خوب می‌شوید؟

سه تا چهار جلسه درمان هفتگی معمولا کافی است چون بیمار طی همین مدت بهبود می‌یابد و خواب بهتر و هضم مناسب‌تری خواهد داشت.

درمان شما کدام است؟

وقتی شرح‌حال‌تان را برای درمانگرتان می‌گویید، از میان هزاران روش درمانی، یکی را به شما پیشنهاد می‌کند. درست است که برای هیچ دردی حق درمان خودسرانه را ندارید، اما بد نیست با توجه به علائم بیماری‌تان بتوانید درمان مناسب‌تان را حدس بزنیدو بعد سراغ متخصص بروید.

آروماتراپی

اگر مشکلاتی مانند آسم، اگزما، استرس، ضعف سیستم ایمنی و سندرم روده تحریک‌پذیر دارید این روش می‌تواند کمک کند.

رفلکسولوژی

این روش به کاهش درد، استرس، مشکلات سینوسی و هورمونی و گوارشی کمک می‌کند.

استئوپاتی جمجمه‌ای

علاوه بر کمک به درمان سردرد و گردن درد می‌تواند در مشکلات سینوسی، درد قاعدگی و عفونت نیز موثر باشد.

هیپنوتراپی

می‌تواند به ترک سیگار، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس، از بین رفتن حملات پانیک و البته کاهش وزن کمک کند.

طب سوزنی

معمولا اولین روش درمانی برای درد است اما در مشکلات میگرن، ناباروری و حتی لیفت صورت می‌تواند موثر باشد.

روش الکساندر

این روش مبتنی بر تمرکز بر عملکرد عضلات و شناخت و شل کردن عضلات دچار انقباض است. کاربردهای اصلی این روش در کاهش درد عضلانی، مشکلات صدا، استرس و مشکلات اعتماد به نفس است.

تکنیک باون

این روش نه‌تنها برای درد ناشی از جراحات بلکه در بهبود آسم، کاهش انرژی و خلق و خو نیز موثر است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي