X بستن تبلیغات
مطالب پيشنهادي

روش توقف کامل پیام های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول

تاريخ : ۶ تیر
بازديد : 115

روش توقف کامل پیام های تبلیغاتی چیست ؟

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایران سوم دی ماه همان سال اعلام کرد تا پیش از این باید پنج شکایت از یک شماره درباره ارسال پیامک مزاحم ثبت می شد که این میزان اکنون به ۲ شکایت کاهش یافته است.
«حسین فلاح جوشقانی» افزود: اگر ۲ شکایت درباره مزاحم بودن پیامکی در سامانه ۱۹۵ به ثبت برسد، رسیدگی به این شکایت ها در دستور کار قرار می گیرد.
پیامک های تبلیغاتی روش توقف کامل پیام های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول
در همین پیوند، امروز (سه شنبه) معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ایجاد سامانه مدیریت دریافت خدمات ارزش افزوده و پیامک های انبوه در اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر داد.
به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مجید حقی» گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره مقررات حاکم بر ارایه خدمات محتوایی پیامکی، ارسال هرگونه خدمات پیامکی انبوه اطلاع‌رسانی، تبلیغاتی و ارزش افزوده، بدون دریافت اجازه قبلی از مشترک ممنوع است.
حقی ادامه داد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند با همکاری رگولاتوری سامانه‌ای را راه‌اندازی کنند تا مشترک بتواند دریافت پیامک های انبوه خود را مدیریت کند.هنوز با پیامک های تبلیغاتی کنار نیامده بودیم که موضوعی به نام ” ارزش افزوده” یا ” خدمات مبتنی بر محتوا “در قبض هایمان که حتی بعضا از میزان هزینه تماس و پیامکمان هم بیشتر است موجب ناراحتی کاربران شد.
البته گفتنی است؛ این خدمات برخلاف پیامک های تبلیغاتی باید توسط کاربر فعال شوند و خود به خود فعال نمی شوند.

پیام های تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول را چطور باید حذف کرد ؟

اما برای رفع مشکل چه باید کرد؟
برای حذف این دو سرویس راه های مختلفی وجود:
۱- راه اول که مشترک بین همه اپراتور هاست استفاده از کد #۸۰۰* است.
پس از شماره گیری این کد منویی ظاهر میشود که سه گزینه دارد
  1. مشاهده سرویس های فعال
  2. قطع خدمات مبتنی بر محتوا
  3. قطع پیامک تبلغاتی
بخوانید :   تلگرام رفع فیلتر شد 20 اردیبهشت 97
بسته به نیاز، هر کدام که علاقه دارید قطع کنید و یا سرویس های فعال های خود را انتخاب میکنید و نتیجه درخواست در یک پیامک برای شما ارسال میشود.
۲- راه دوم که مختص اپراتور ایرانسل است برای حذف پیامک های تبلیغاتی به سه روش امکان پذیر است.
  •   با خط ایرانسل باید با شماره ۷۰۰ تماس گرفته و درخواست حذف پیامک های تبلیغاتی را ثبت نمایید.
  • با خط غیر ایرانسلی با شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ پس از تماس با مرکز تماس ایرانسل درخواست خود را ثبت نمائید.
  • با خط ایرانسلی  از طریق پیامک نیز میتوانید عدد ۲ را به شماره ۵۰۰۵ ارسال نمایید.

در صورت درخواست اتصال مجدد این سرویس میتوانید با مرکز تماس ایرانسل درخواست دهید و یا عدد ۱ را به ۵۰۰۵ پیامک کنید.

روش های بالا پس از آزمایش کامل برای کاربران معرفی شده است و از ارائه روش هایی که غیرفعال شده اند خودداری شده است.

 نکته بسیار مهم: برخی از پیامک ها، تبلیغاتی به شما نرفته و بر اساس قوانین اطلاع رسانی محسوب میشوند.
از جمله این پیامک ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  1. پیامک‌های تراکنش بانکی
  2. پیامک‌های اپراتور
  3. پیامک‌های رگولاتوری (سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی و مانند آن)
  4. پیامک‌های حکومتی و دولتی
  5.  پیامک‌های انتظامی و پلیس
  6. پیامک‌های قضایی

شیوه مدیریت دریافت پیامک های انبوه

مشترکان هر سه اپراتور تلفن همراه می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای مدیریت حساب خود و با ورود به بخش «مدیریت خدمات ارزش افزوده و پیامک های تبلیغاتی» از امکانات سامانه مدیریت پیامک های ارزش افزوده و تبلیغاتی استفاده کنند.

بخوانید :   آیفون ایکس روانه بازار شد اما با قیمت نجومی

دریافت اطلاعات راهنما برای آشنایی مشترکان با انواع پیامک ها، مشاهده وضع فعلی عضویت در سرویس های پیامکی، قطع یا برقراری دریافت پیامک های تبلیغاتی به تفکیک پیامک های مربوط با اپراتور یا سایر پیامک ها و عضویت در سرویس های قابل ارایه اپراتور براساس دسته‌بندی‌های خاص از امکانات این سامانه است.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هجدهم اردیبهشت ماه امسال نوید طراحی این سامانه را  داده بود.

به گفته فلاح جوشقانی، با استفاده از این سامانه، اپراتورها ملزم می شوند به مشترکانی که از سیمکارت های شخصی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند، بسته تشویقی ارایه کنند.
به نظر می رسد هنوز وضع طرح های تشویقی اپراتورها در این زمینه چندان روشن نشده است و احتمال می رود این امر، در گام های بعدی محقق شود.
بر اساس مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ارسال پیامک تبلیغاتی فقط با کسب رضایت مشتری مجاز است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي